خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

غضنفر بانامزدش میره ثبت نام کنه واسه یارانه ،

مسوله ازش میپرسه روهم رفته چند نفرین ؟

میگه هنوز رو هم نرفتیم نامزدیم!

به سلامتی اون دختری که

وقتی یه کمری براش بوق زد تو دلش گفت: هه!

فکر کردی بنز عقبیو ندیدم؟؟ 

v

به سلامتی اون دختری که

وقتی یه کمری براش بوق زد تو دلش گفت: هه!

فکر کردی بنز عقبیو ندیدم؟؟ 

آخرین ورژن نرم افزار های کاربردی و پرطرفدار چت

سلام در اینجا براتون آخرین ورژن نرم افزار های کاربردی و پرطرفدار چت میزارم

امیدوارم لذت ببرید از این سرگرمی های نوین دیجیتالی

1= آخرین نسخه وایبر دانلود   Viber-v5.3.0.2339Viber-v5.3.0.2339

2= آخرین نسخه لاین دانلود  line-v5.1.1line-v5.1.1 

3= آخرین نسخه واتس آپ دانلود

4= آخرین نسخه بی تالک دانلود   BeeTalk-2.0.6BeeTalk-2.0.6

اطلاعات خود را در مورد باروری بسنجید

 آیا می خواهید باردار شوید؟ اطلاعات شما درباره باروری تا چه اندازه است؟ با پاسخ به سوالات زیر اطلاعات خود در مورد باروری را بسنجید.

روزهایی که باروری زنان حداکثر است ماه به ماه متفاوت است

صحیح
غلط
صحیح- حداکثر باروری زنان 1 تا 2 روز قبل از تخمک گذاری است. اما زمان تخمک گذاری برای هر فرد متفاوت است. زنان در زمان های متفاوتی از سیکل جنسی خود تخمک گذاری می کنند و طول دوره جنسی هم در افراد مختلف متفاوت است.برای هر فرد هم ممکن است در ماه های مختلف، در زمان های متفاوتی تخمک گذاری رخ دهد. اما محتمل ترین زمان روزهای 11 و 12 از سیکل جنسی است.

کدام یک از موارد زیر می تواند تخمک گذاری متوقف کند؟

تغییر در روال عادی زندگی
بیماری
استرس
تمام موارد
پاسخ تمامی موارد است. هورمون ها به بدن شما پیغام می دهند که برای بارور شدن تخمک آماده شود. استرس، بیماری یا هر عاملی که شما را از حالت عادیتان دور کند(مانند کاهش وزن زیاد) مانع از ترشح این هورمون ها می شود.

زمان تخمک گذاری را می توان با اندازه گیری دمای بدن صبح ها موقع بیدار شدن پیش بینی کرد

صحیح
غلط
نادرست- پیگیری دمای بدن موقع بیدار شدن به شما می گوید که آیا تخمک گذاری انجام شده است یا خیر ولی زمان آن را پیش بینی نمی کند. کیت های پیش بینی کننده تخمک گذاری به هورمون های محرک تخمک گذاری حساس اند و می توانند به شما در تعیین زمانی که حداکثر باروری را دارید کمک کنند.

برای اینکه برای بارداری تلاش کنید باید سه ماه از قطع قرص های ضدبارداری گذشته باشد

صحیح
غلط
نادرست- هیچ دلیلی برای صبر کردن وجود ندارد. شما می توانید بلافاصله بعد از قطع داروهای ضدبارداری برای باردار شدن تلاش کنید. در بیشتر زنان تخمک گذاری 2 هفته بعد از قطع مصرف قرص ها دوباره شروع می شود.

اسپرم برای چه مدتی در بدن زن زنده می ماند؟

24 ساعت
تا 2 روز
تا 5 روز
پاسخ حداکثر 5 روز است.
اسپرم مرد در بدن زن بین 3 تا 5 روز زنده می ماند. اما تخمک زن تنها برای 12 تا 24 ساعت بعد از آزاد سازی زنده است. بنابراین پس از اینکه احتمال دادید که تخمک گذاری رخ داده است برای رابطه جنسی صبر نکنید.

برای افزایش شانس خود برای بارداری، رابطه جنسی باید چه موقع انجام شود؟

هر روز
یک روز در میان
هر سه روز یکبار
همه موارد امکان پذیر است.
اگر شما برای بارداری تلاش می کنید باید بین روزهای 7 تا 20 سیکل جنسی خود بارور شدن داشته باشید. اما نیازی نیست که این رابطه حتما در همه روزهای دوره حداکثر باروری باشد. مطالعات نشان داده است که رابطه جنسی یک روز در میان و یا هر سه روز یک بار هم به همان اندازه موثر است.

بعضی از وضعیت ها در طی رابطه جنسی شانس بارداری را افزایش می دهد

صحیح
غلط
نادرست- هیچگونه شواهد علمی وجود ندارد که ثابت کند رابطه جنسی در یک وضعیت خاص حرکت اسپرم ها برای رسیدن به تخمک را افزایش یا کاهش می دهد. امکان بارداری در هر وضعیتی وجود دارد.

چند درصد از زوجین بین 29 تا 33 ساله 6 ماه پس از رابطه جنسی محافظت نشده باردار می شوند؟

50%
60%
70%
80%
پاسخ 60% است. 6 ماه پس از تلاش برای بارور شدن 60% از زوجین در این بازه سنی که مشکلات شناخته شده باروری نداشته باشند، در باردار شدن موفق می شوند. به طور کلی 90% از زوج های بارور در طی یک سال باردارمی شوند.

اگر شما خانمی جوان تر از 35 سال هستید بعد از چه مدتی پس از تلاش برای بارداری و ناموفق بودن باید به پزشک مراجع کنید؟

9 ماه بعد از رابطه جنسی مداوم  بدون استفاده از قرص های ضد بارداری
12 ماه بعد از رابطه جنسی مداوم  بدون استفاده از قرص های ضد بارداری
18 ماه بعد از رابطه جنسی مداوم  بدون استفاده از قرص های ضد بارداری
پاسخ 12 ماه است. اگر شما یا همسرتان مشکل در باروری داشته باشید یک متخصص با انجام آزمایش های مورد نیاز مشکل را پیدا خواهد کرد. پزشک ممکن است با توجه به ماهیت مشکل درمان با دارو یا جراحی را پیشنهاد دهد.

 

مشکلات ناباروری در زنان شایع تر است و یا مردان؟

زنان
مردان
در هر دو جنس یکسان است.
 

گزینه سوم- در یک سوم موارد، مسائل مربوط به مردان علت ناباروری است.در یک سوم دیگر مشکل در زنان است و در یک سوم باقی مانده مشکل در هر دو طرف وجود دارد و یا علت ناشناخته است. برخی از فاکتورهای مربوط به مردان عبارتند از تعداد کم اسپرم ها یا اسپرم هایی که به خوبی شکل نگرفته اند.
در مورد زنان مشکلات مربوط به تخمک گذاری و بسته شدن لوله های فالوپ که مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می شود، وجود دارد.

سیگار کشیدن باروری را در زنان و مردان کاهش می دهد.

صحیح
غلط
صحیح است- سیگار کشیدن توانایی مردان برای تولید اسپرم های سالم را کاهش می دهد. در زنان، سیگار کشیدن برای تخمک ها مضر است. حتی ممکن است باعث شود که در طول زمان زنان تخمک های خود را با سرعت بیشتری از دست دهند.

اگر شما خانمی مسن تر از 35  سال هستید بعد از چه مدتی پس از تلاش برای بارداری و ناموفق بودن باید به پزشک مراجع کنید؟

6 ماه بعد از رابطه جنسی مداوم  بدون استفاده از قرص های ضد بارداری
9 ماه بعد از رابطه جنسی مداوم  بدون استفاده از قرص های ضد بارداری
12 ماه بعد از رابطه جنسی مداوم  بدون استفاده از قرص های ضد بارداری
پاسخ صحیح 6 ماه است. شانس شما برای داشتن فرزند پس از 30 سالگی در طی هر سال کاهش می یابد. تعداد تخمک های سالم شما کمتر است و همچنین ممکن است تخمدان های شما تخمک آزاد نکنند.
علاوه بر این احتمال اینکه بیماری داشته باشید که بر باروری شما اثر گذار باشد بیشتر استv

چرا مردها باید به زن‌ها احترام بگذارند؟

زوج خوشبخت

تمایلات طبیعی زن‌ها و مردها به کامل کردن همدیگر، آنها را برای مقابله با چالش‌های زندگی آماده می‌کند. البته هرکسی متفاوت است و هر زوج داستان خاص خود را دارد اما بین همه آنها اشتراکاتی وجود دارد.

بااینکه هرکدام از این جنسیت‌ها حرفی برای گفتن دارند اما مردها معمولاً فایده بیشتری از روابط می‌برند: درمقابل حساسیت و درک خانم‌ها، خصوصیاتی مردانه مثل جدی بودن و قدرت بدنی از خود نشان می‌دهند. دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد مردان باید به خانم‌ها، چه مادرشان باشد، چه همسرشان، چه دخترشان و چه خانمهای دیگر احترام بگذارند:

زن‌ها دیدی متفاوت از مردان به مسائل دارند

زنان دیدگاهی به زندگی و مسائل مختلف آن دارند که بسیار قابل‌توجه است. آنها عادت دارند به عمق هر مسئله‌ای رسوخ کرده و همه چیز را با جزئیات بسیار بیشتری ببینند، حتی بدون اینکه نیاز به پیشرفت منطقی ایده و فکر داشته باشند. نه به این خاطر که مثل مردها به مشاهدات خود تکیه نمی‌کنند، بلکه به نظر می‌رسد آنها چه با دوراندیشی و چه بدون آن قادر به تحلیل مسائل هستند.

با حمایت زنان، مردها عملکرد بهتری خواهند داشت

این گفته قدیمی همیشه درست بوده است: پشت سر هر مرد موفق، یک زن موفق بوده است. مردها وقتی در کنار یک زن قوی با درک و شعور بالا قرار می‌گیرند، به موفقیت‌های بسیار بیشتری نائل می‌شوند. مردانی که حمایت یک زن را پشت سر خود دارند، با اعتمادبه‌نفس بیشتری به سمت موفقیت گام برمی‌دارند.

زن‌ها مادر هستند

مردها پیوندی ناگسستنی با مادران خود دارند. درست همانطور که دخترها برای پدرها همیشه عزیزتر بوده‌اند. لازم نیست حتما پسر یکی و یکدونه یک زن باشید تا بتوانید زنی را در مقام مادری تحسین کنید. تجربیاتی که با مادرتان داشته‌اند برای ایجاد این ارتباط عمیق عاطفی کافی است. شما همیشه مدیون زحمت‌های مادرتان هستید که به دنیا آوردنتان کوچک‌ترین آن است.

زن‌ها آینه‌ای از تصویر مردان هستند

مردان و زنان چه از نظر احساسی، چه جسمی و چه انگیزشی مثل روز و شب متفاوتند. زنان می‌توانند به راحتی در جاهایی که مردان قادر به دیدن نور نیستند، شکاف‌ وجود آنها را پر کنند.

زن‌ها باهوش‌ترند

زن‌ها درک و منطقی دارند که مردها از آن بی‌بهره‌اند. بااینکه اندازه‌گیری هوش، کار دشواری است اما خیلی راحت می‌توانیم بگوییم که بینش و درک زنان نسبت به مسائل مختلف فراتر از مردان است.

زن‌ها موجوداتی مهربانند

محبت و همدلی از جمله خصوصیات زنان است که بیش از هرچیز تحسین می‌شود. زن‌ها خیلی بیشتر از مردها به دیگران توجه دارند و برای احساسات آنها احترام قائلند.

زن‌ها پرستار به دنیا می‌آیند

زن‌ها علاوه بر تعهد کاملی که به دیگران دارند، غریزه مادرگونه خود را از همان ابتدای کودکی با خود دارند و این باعث می‌شود از همان ابتدا به والدین و خواهر و برادرهای خود تا آنجا که در توان دارند کمک کنند و بعدها که بزرگ‌تر شوند این رفتار را دربرابر شوهر و فرزندان خود نشان می‌دهند. مردها برای این توانایی زن‌ها شدیداً احترام قائلند.

زن‌ها معامله‌کننده‌هایی قوی هستند

شاید مردها ادعا کنند که بدون ضرر کردن می‌توانند بهترین معامله‌ها را به انجام برسانند اما درواقع این خانم‌ها هستند که در معامله‌ها می‌درخشند. زن‌ها که دل و نیتی پاک دارند طوری روی دیگران تاثیر می‌گذارند که مثل آنها به مسائل نگاه کنند و خیلی سریع‌تر از مردان به مصالحه می‌رسند.

زن‌ها قدرت معنوی بالایی دارند

یکی از دلایلی که مردها زن‌ها را به واسطه آن تحسین می‌کنند، ارتباط معنوی عمیقی است که می‌توانند در طول زندگی‌شان برقرار کنند. آنها به خاطر به کار بردن این قدرت معنوی با کمک کردن به دیگران، احترام همه را جلب می‌کنند.

رفتار زن‌ها به دور از خودخواهی است

بخاطر رفتارها و اعمال به دور از خودبینی و خودخواهی، زن‌ها موجوداتی قابل‌ستایش‌اند. چه بعنوان یک دختر، چه مادر و چه همسر، تاثیراتی فوق‌العاده مثبت بر زندگی اطرافیانشان خواهند داشت.

مردها به هزاران دلیل شخصی زن‌ها را دوست دارند و به آنها احترام می‌گذارند اما این تحسین جهانی به واسطه بعضی از محبت‌آمیزترین خصوصیات آنها برمی‌گردد. نیازی نیست که مردها برای احترام گذاشتن به زن‌ها به دنبال دلیل باشندر

7 قانون 2500 ساله برای رسیدن به خوشبختی

چه می‌خواهید؟
یک کار خوب؟
یک رابطه عاشقانه بادوام؟
سفر یک ساله در اقیانوس آرام در کشتی مجلل خودتان؟
یا فقط بهتر کنار آمدن با خودتان؟

شاید یک یا چند مورد از اینها را در زندگی بخواهید. اما ورای همه اینها و خیلی آرزوهای دیگر، همیشه آرزوی رسیدن به خوشبختی وجود دارد.

 

یک راه عالی برای پیدا کردن نکات مفید و امتحان‌شده این است که به عقب برگردید. به تاریخ نگاه کنید. ایده‌هایی را پیدا کنید که طی چند هزار سال گذشته بارها و بارها امتحان شده است. در زیر به 7 مورد از این نکات اشاره می‌کنیم.

1. انتخاب با شماست

اکثر افراد به همان اندازه که ذهن خود را برای شاد بودن آماده می‌کنند، شاد هستند. – آبراهان لینکلن (Abraham Lincoln)

برای ساختن یک زندگی شاد، به چیزهای زیادی نیاز نیست؛ همه چیز در خودتان است، در طرز فکر خودتان. – مارکوس آرلیوس آنتونیوس (Marcus Aurelius Antoninus)

دنیای آدم‌های شاد از دنیای آدم‌های ناشاد متفاوت است. – لودویگ ویتگن‌اشتاین (Luwig Wittgenstein)

اینکه خودتان و دنیایتان را چطور می‌بینید، انتخاب‌ها و عادت‌های آگاهانه شما هستند. عینکی که برای نگاه کردن به همه چیز به چشم می‌زنید، نحوه تفسیر شما از اتفاقات را رقم می‌زند. و بنابر این تفسیرهاست که عمل می‌کنید. و همه اینها زندگی شما را می‌‌سازد.

می‌توانید تصمیم بگیرید که در چیزهای خیلی کوچک زندگی شادی و خوشبختی را ببینید. می‌توانید انتخاب کنید که همه اتفاقات را به طریقی مثبت تحلیل کنید.
و انتخاب‌های شما مقدار شادی که در زندگی پیدا و ایجاد می‌کنید را تعیین می‌کند.

2. به امروز فکر کنید، نه دیروز و نه فردا.

وقتی یک در خوشبختی بسته می‌شود، در دیگری به رویتان باز می‌شود، اما معمولاً ما آنقدر به آن در بسته چشم می‌دوزیم که در جدیدی که باز شده است را نمی‌بینیم. – هلن کلر (Helen Keller)

نادان خوشبختی را در دوردست‌ها می‌جوید، دانا آن را زیر پای خود می‌رویاند. — جیمز اوپنهایم (James Oppenheim)

شما فقط امروز را دارید. فقط همین امروز را. دیروز خاطره‌ای بیش نیست و نمی‌توانید تغییرش دهید. فردا خیالی بیش در ذهنتان نیست. سعی کنید بیشتر در زمان حال زندگی کنید؛ در همین امروز. نگران آینده و گذشته‌تان نباشید. درغیراینصورت بخش مهمی از شادی و خوشبختی را که همین الان در اختیارتان است از دست می‌دهید.

3. قدرشناسی را فراموش نکنید.

انسان‌ها عاشق شمردن مشکلاتشان هستند اما لذت‌هایشان را نمی‌شمارند. اگر آنها را هم می‌شمردند می‌فهمیدند که به اندازه کافی از زندگی لذت برده‌اند. – فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky)

ما معمولاً فراموش می‌کنیم که خوشبختی درنتیجه به دست آوردن چیزی که نداریم، به دست نمی‌آید، بلکه از تشخیص و قدردانی بابت چیزهایی که داریم به وجود می‌آید. – فردریک کونیگ (Fredrick Keonig)

باید قدردان کسانی باشیم که شادمان می‌کنند؛ آنها باغبانان مهربانی هستند که روحمان را شکوفا می‌سازند. – مارسل پروست (Marcel Proust)

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌های تبدیل روحیه منفی به مثبت، قدرشناسی و شکرگزاری است.

چند چیزی که می‌توانید بخاطر آن خدا را شکر کنید و قدردان باشید عبارتند از: نور خورشید و هوا. سقفی که بالای سرتان است؛ سلامتی‌تان، یک برنامه تلویزیونی خوب؛ یک فیلم یا آهنگ زیبا. دوستان و خانواده‌تان، همکارانتان و …

یک دقیقه امتحان کنید و ببینید چه تاثیر خوبی بر احساستان خواهد داشت. با شکرگزاری و قدرشناسی از دنیای اطرافتان احساس فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنید و روحیه افرادیکه از آنها قدرشناسی می‌کنید نیز عالی می‌شود.

4. به فردی دیگر کمک کنید به خوشبختی برسد.

از آنجاکه با لذت دادن به دیگران لذت بیشتری می‌برید، باید تلاش بیشتری برای شاد کردن دیگران به کار گیرید. – النور روزولت (Eleanor Roosevelt)

هزاران شمع را می‌توان با یک شمع روشن کرد بدون اینکه زندگی آن شمع کوتاهتر شود. تقسیم خوشبختی  هیچوقت از آن کم نمی‌کند. – بودا (Buddha)

اگر می‌خواهید برای یک ساعت خوشبخت باشید – چرت بزنید.
اگر می‌خواهید یک روز خوشبخت باشید – به ماهیگیری بروید.
اگر می‌خواهید یک سال خوشبخت باشید – پول ارث ببرید.
اگر می‌خواهید همه عمر خوشبخت باشید – به یک نفر کمک کنید. – ضرب‌المثل چینی

خوشبختی مانند یک بوسه است. برای اینکه از آن لذت ببرید باید آن را با کسی سهیم باشید. – برنارد ملتزر (Bernard Meltzer)

مطمئناً این یکی از متداول‌ترین باورهای موجود درمورد خوشبختی است. شاید کلیشه‌ای به نظر برسد اما خیلی خوب عمل می‌کند. وقتی باعث خوشبختی و خوشحالی فردی دیگر می‌شود—مثلاً با کمک کردن به او در کاری—می‌توانید آن را حس کنید، ببینید و بشنوید. و آن احساس شادی و خوشبختی دوباره به سمت خودتان جریان می‌یابد. بعد تازه کلی اعتماد‌به‌نفس پیدا می‌کنید که توانسته‌اید کسی را شاد کنید.

و بخاطر عمل متقابل، این امکان وجود دارد که آن فرد هم برای شاد و خوشبخت کردن شما تلاش کند.

5. چند مورد از آرزوها و خواسته‌های کم‌ارزش‌تر خود را فراموش کنید.

اگر می‌خواهید فردی را شاد کنید، نباید به دارایی‌های او اضافه کنید، از خواسته‌هایش کم کنید. – اپیکور (Epicurus)

هیچوقت نمی‌توانید از چیزهایی که لازم ندارید به اندازه‌ای به دست آورید که شادتان کند. – اریک هوفر (Eric Hoffer)

غنی‌ترین کسی است که لذت‌های ارزان‌تری دارد. – هنری دیوید تورو (Henry David Thoreau)

اگر به جای بیشتر و بیشتر و بیشتر، کمتر بخواهید، احتمال برآورده شدن خواسته‌ها و آرزوهایتان بیشتر خواهد شد. و اگر چند مورد از این خواسته‌هایی که خیلی برایتان مهم نیستند را دور بریزید مطمئناً احساس استرس و نگرانی کمتری هم خواهید داشت. زندگی برایتان آرام‌تر و بهتر می‌شود و از روزتان لذت بیشتری می‌برید و متوجه می‌شوید که خوشبختی همان موقع هم در زندگیتان وجود دارد.

6. کارهایی را انجام دهید که دوست دارید.

موفقیت کلید خوشبختی نیست. خوشبختی کلید موفقیت است. اگر کاری که انجام می‌دهید را دوست داشته باشید، موفق خواهید شد. – آلبرت شوایتزر (Albert Schweitzer)

خوشبختی در داشتن پول نیست؛ در لذت به دست آوردن و تلاش خلاقانه است. – فرانکلین دی. روزولت (Franklin D. Roosevelt)

کاملاً بدیهی است. اما خیلی راحت ممکن است در دام انجام کاری که دوست ندارید بیفتید و ندرتاً پیش بیاید که کارهایی را انجام دهید که واقعاً دوست دارید. شاید نتوانید خودتان کاری که الان باید انجام دهید یا چند ساعت در روز یا هفته مجبوری انجام دهید را انتخاب کنید اما همیشه قدرت انتخاب دارید. همیشه زمان دارید. انتخاب با خودتان است.

7. یا حداقل کاری انجام دهید.

عمل همیشه با خوشبختی همراه نیست اما هیچ خوشبختی بدون عمل به دست نمی‌آید. – بنجامین دیزرائلی (Benjamin Disraeli)

بیست سال دیگر بخاطر کارهایی که انجام ندادید ناامیدتر خواهید بود تا نسبت به کارهایی که انجام دادید. پس کشتی زندگی‌تان را از منطقه امن بیرون بیاورید و به اکتشاف و خیال در دریای زندگی بروید. — مارک تواین

یکی از بهترین راه‌ها برای نرسیدن به خوشبختی این است که خودتان را عقب نگه دارید و هیچ کاری نکنید. همیشه وارد عمل شدن آسان نیست، ممکن است ترسناک و سخت باشد. اما اگر وارد عمل نشوید، خیلی چیزها را از دست خواهید داد؛ مثل خیلی از لحظاتی که می‌توانید با آدم‌های مختلف بگذرانید و خیلی تجربیاتی که می‌تواند خوشبختی زیادی برایتان به ارمغان آوردر

از این 5 کلمه به شدت دوری کنید!

سطح موفقیت با کلماتی که به زبان می‌آورید مقدر می‌شود؛ بنابراین در مکالماتتان از این پنج کلمه « ناکام‌ساز » دوری کنید.
کلماتی که هر روز استفاده می‌شوند ساختار ذهنی را تشکیل می‌دهند و موفقیت یا ناکامی گوینده خود را رقم می‌زنند. در مشاهداتم از افراد بازنده با پنج کلمه مواجه شدم که در جملات این افراد نمود بیشتر داشت و اغلب افراد بازنده خیلی بیشتر از افراد برنده از آنها در مکالمات روزمره‌شان استفاده می‌کنند:
 
1 – شانس
با وجود این حقیقت که رخدادهای پیش‌بینی نشده می‌توانند بر نتایج کار تاثیرگذار باشند، این شانس نیست که تفاوت را در نتایج ایجاد می‌کند. بلکه رخدادها هستند که باعث آن می‌شوند. شانس هیچ‌ کاری با آنها نمی‌کند. باورداشتن به شانس افکار شما را به گونه‌ای ساختار می‌بخشد که در تصوراتتان نه شما و نه هیچ‌کس دیگری قادر به ایجاد تغییر یا حتی تاثیرگذاری نیست. بدتر از آن، شانس بهانه‌ایست که با آن شکست‌ها توجیه می‌شوند ( این فقط بدشانسی بود ) و موفقیت‌ها را لوث می‌کند ( این فقط خوش‌شانسی بود )
 
2 - دشمن
درست است که شما رقبایی دارید و برخی اوقات برای برد شما آنها باید شکست را متحمل شوند  ( و برعکس ) حتی در این صورت نیز در کسب و کار دشمنی وجود ندارد. دشمن مربوط به میدان جنگ است. کسب‌ و کار برای بهتر کردن چیزهاست نه از بین بردن افراد. وقتی که شما با گفتن دشمن به رقبایتان از آنها برای خودتان غول درست می‌کنید، گزینه‌های تجاری را روی خود می‌بندید. به خاطر داشته باشید که در دنیای تجارت، رقبای امروز اغلب شرکای فردا هستند.
 
3 – عدم پذیرش
آیا عالی نیست اگر مردم همیشه با نظرات شما موافق باشند؟ خب! گاهی اوقات افراد نظرات شما را نمی‌پسندند یا حتی ممکن است خود شما هم با آن موافقت نداشته باشید.
شما می‌توانید این وقایع را به عنوان عدم پذیرش خودتان توسط دیگران قلمداد کنید و به ذهنیت خودتان آسیب برسانید یا این که درک کنید که واقعا چه اتفاقی افتاده که نظرات شخص دیگری با نظرات شما هماهنگی ندارد. به جای این که از کلماتی استفاده کنید که به صورت خودکار شما را ضعیف می‌کند، روی تغییر دیدگاه خودتان یا دیدگاه شخص دیگر تمرکز کنید.
 
4 - نفرت
در کار معمولا با جملاتی شبیه « من از رییسم نفرت دارم » یا « من از شغلم نفرت دارم » رو به رو می شویم. نفرت یک کلمه منفی است و در بدن انسان بیماری ایجاد می‌ کند. هر بار شما این کلمه را به کار می‌برید مانند آن است که یک سلول سرطانی را در بدنتان آزاد می‌کنید. این قضیه کاملا جدیست. نمی‌گویم که همه چیز باید برای شما شیرین و دوست‌داشتنی باشد؛ اما چرا باید ذهن خود را با نفرت داشتن از کسی یا چیزی آلوده کرد ؟
 
5 – اما

مطمئنم که شما هم کسانی را می‌شناسید که نمی‌توانند درباره یک ایده، نقشه یا فعالیت خاص چیزی بگویند بدون اینکه جمله‌شان را با یک «اما» ناقص نکنند. مثلا می‌‌گویند «بله ایده عالیست، اما….» یا « من موافقم که ما باید کاری کنیم، اما……» این کلمه یاس‌آور است و فرصت‌ها را از بین می‌برد. از بدل‌های دیگری که برای « اما » وجود دارد، استفاده کنید و به جای فرصت‌سوزی، فرصت ایجاد کنید. کلمه « و » یکی از بهترین آنهاست. دفعه بعد که خواستید از « اما » استفاده کنید به جای آن « و » را امتحان کنید و اثر آن را ببینید.ر

رازهایی که هر زنی باید بداند!

در این مطلب رازهایی را با شما خانم ها در میان می گذاریم که شما را در رسیدن به زندگی زناشویی ایده آلی که در ذهنتان پرورش داده اید یاری می رساند. آیا از زندگی مشترکتان رضایت کامل دارید یا احساس می کنید از بعضی جهات باید تغییراتی در روابطتان ایجاد کنید؟ در هر صورت راهکارهای زیر به شما کمک می کنند که روابط بهتر و پربارتری را با همسرتان تجربه کنید. این راهکارها حتی در روابطی که به مشکلات جدی برخورد کرده اند نیز موثر هستند. مطمئن باشید می توانید نیروی جدیدی در زندگی تان ایجاد کنید.

 

معمولا زنان هنگامی که شعله های عشق کم سو می شوند و زندگی زناشویی رو به سردی می گذارد شوهر خود را عامل اصلی سرد شدن زندگی مشترک می دانند و زمانی قسمتی از تقصیرها را شخصا گردن می گیرند که همسرشان از آنها فاصله گرفته و دور شده باشد اما واقعیت اینجاست که رفتار و افکار زنان موجب می شود مردان رفتاری سرد از خود نشان دهند.

 عشق میان زن و شوهر هرگز نمی میرد مگر زمانیکه زوجین با رفتار نادرست خود آن را کمرنگ و خاموش کنند. معمولا اگر زن نتواند رفتار درست و بجایی با همسرش داشته باشد مرد نیز عشق خود را پنهان کرده و کم کم عشق زندگی ناپدید می شود.

آگاهی از نکات زیر به زنان کمک می کند دریابند چگونه می توانند مجددا عشق را به زندگی مشترک خود بازگردانند.

1) راز اول: همسر شما نمیتواند تمام نیازهای عاطفی شما را برآورده کند

بیشتر مواقع مردان از همسرشان فاصله می گیرند چون احساس می کنند زن فشار زیادی بر او وارد کرده و مرد را برای برآوردن نیازهای عاطفی اش تحت فشار قرار داده است. هنگامی که مرد نمی تواند انتظارات همسرش را برآورده کند احساس شکست و ناکامی می کند و چون زن عامل اصلی ایجاد این احساس است مرد ناخودآگاه از همسرش فاصله می گیرد.

جالب اینجاست که در این میان زن، شوهرش را مقصر دانسته و حتی به فکر ترک زندگی مشترک افتاده و زندگی مشترکی که به دلیل اشتباهات ناآگاهانه خودش با مشکل مواجه شده را رها می کند. گاهی زنان انتظاراتی از همسرشان دارند که نه تنها شوهرشان بلکه هیچ مرد دیگری نیز قادر به برآوردن آن انتظارات نیست و فقط خداست که می تواند چنین زنانی را قانع سازد.

توجه به همین نکته ساده و کوچک بسیاری از زندگی ها را از جدایی نجات می دهد. مهمتر از همه اینکه هرگز از شوهرتان انتظار نداشته باشید مانند یک غیب گو از انتظارات و نیازهای شما مطلع شود. واقع بین و عادل باشید و انتظارات بجایی از همسرتان داشته باشید و این انتظارات را به موقع به همسرتان بگویید و هرگز او را تحت فشار نگذارید.

اجازه دهید آزادی عمل داشته باشد تا بتواند از روی میل باطنی آنچه را که می خواهید انجام دهد. هر مردی روی کره زمین هنگامیکه بیش از حد تحت فشار قرار بگیرد ناچار است سر به بیابان بگذارد.

2) راز دوم: همسرتان نیز نیازهایی دارد که درست به اندازه نیاز خود شما اهمیت دارند

توجه به این نکته بسیار مهم است. به یاد داشته باشید مردان نیز مانند زنان نیازهای احساسی دارند که به اندازه نیازهای زنان مهم هستند. معمولا تصور نادرستی وجود دارد که چون زنان در مقایسه با مردان، موجودات لطیف تر و حساس تری هستند نیازهای احساسی بیشتر و مهمتری دارند و مردان چون موجودات خشنی هستند هیچگونه نیاز عاطفی نداشته و یا اگر داشته باشند برآوردن آنها چندان اهمیتی ندارد.

زنان هنگامی که می بینند همسرشان به نیازهای آنها بی توجه بوده و نتوانسته کاری که خواسته اند را انجام دهد به او بی توجه و بی محبت میشوند. اینجاست که مردان از همسرشان فاصله می گیرند چون احساس می کنند آنگونه که باید با احترام با آنها برخورد نشده و به یاد داشته باشید حفظ ارزش و احترام از مهمترین و اساسی ترین نیازهای عاطفی مردان است.

 بسیاری از مردان در گفته های خود اعتراف می کنند: وقتی همسرم با جملات سرد و ناشی از بی اعتمادی و بی محبتی اش با من صحبت می کند ناخودآگاه مرا از برقراری رابطه گرم ناامید می کند. در این مواقع من به غارم پناه می برم و ترجیح می دهم در تنهایی با خودم خلوت کنم.

زنان باید بدانند اگر همسرشان را یکی از دوستانشان تصور کنند، با این شیوه رفتاری هرگز نمی توانند همسر (دوستشان) را برای مدت طولانی در کنار خود داشته باشند. زنان در محیط کار، با دوستان، اقوام و حتی فرزندانشان روابطی گرم و صمیمانه برقرار کرده و با آنها گرم و مهربانانه صحبت می کنند اما هنگام برخورد با همسرشان ناگهان فرد دیگری می شوند. این اصلا عادلانه نیست، چگونه از کسی که با او رفتار درستی ندارید انتظار واکنشی گرم و عاشقانه و بدون اشتباه دارید؟!

یکی دیگر از نیازهای بسیار مهم مردان که حتی از نیاز آنها به احترام و عشق مهمتر است این است که همسرشان را سرحال و خوشحال ببینند. زنان باید بدانند برای مردان هیچ چیز آزاردهنده تر از این نیست که ببینند همسرشان افسرده و ناامید است، چرا که مردان با دیدن این حالت احساس می کنند فردی بی لیاقت و ناتوان هستندکه نتوانسته اند همسرشان را شاداب نگه دارند. مردان خود را عامل اصلی خوشحالی و ناراحتی های همسرشان می دانند.

3) راز سوم: مردان دوست دارند رهبر خانواده باشند

راز سوم این است که زنان باید بدانند مردان ذاتا دوست دارند رهبر ومدیر خانواده باشند وهنگامی که زنی این واقعیت را نادیده می گیرد مشکل بروز می کند. برای مردان بسیار دردناک است که ببینند همسرشان آنها را نادیده گرفته و خودرا رهبر و مدیر خانه می داند.

زنان نباید طوری رفتار کنند که مردان احساس کنند آنها برتری خود را به رخ می کشند. حتی اگر از جهات مختلفی از همسرتان برتر هستید هرگز این نکته را به رخ او نکشید. گام به گام با همسرتان پیش نروید، یک قدم عقب تر از او بایستید، اجازه دهید همسرتان بداند شما به او به عنوان رهبر خانه باور دارید. این یک قدم کوچک، تاثیر بزرگی در بهبود زندگی زناشویی شما ایفا می کند.

4) راز چهارم: بیشتر مردان از صمیم قلب می خواهند زندگی موفق و پرباری داشته باشند

برخلاف تصور عموم معمولا مردان به اندازه زنان به زندگی مشترکشان احساس تعهد می کنند و به اندازه زنان به زندگی مشترکشان باور دارند اما فرهنگ جوامع، زنان را وادار می کند که تصوری خلاف واقع داشته باشند. بسیاری مواقع مردان با تمام وجود بر حفظ و نجات زندگی مشترکشان تلاش می  کنند و در این زمینه از هیچگونه تلاشی دریغ نمی کنند.

مردان دوست دارند همسرانشان را خوشحال کنند، دوست دارند اعضای خانواده را کنار یکدیگر جمع کنندو صحیح ترین کارها را انجام دهند. در چنین وضعیتی وظیفه زنان است که با ایجاد جو احساسی سالم و مناسب مردان را در انجام این کارها یاری داده و آنها را تشویق کنند تا همچنان به زندگی مشترکشان متعهد باقی بمانند.

سال هاست که جامعه، مردان را موجوداتی بی قید و بی توجه به تعهدات در زندگی مشترک معرفی کرده است و همین امر علت بروز مشکلات بسیاری در روابط زناشویی شده است. به خصوص در دهه های گذشته بسیار می شنویم که علت نارضایتی و ناراحتی زنان در زندگی زناشویی مستقیما به اشتباهات مردان بازمی گردد.

متاسفانه چنین نظریاتی مردان را به انزوا و گوشه گیری و در بسیاری مواقع بدخلقی کشانده است، اکنون زمانی است که دریابیم نتیجه چنین افکار و نظریاتی فقط سردتر شدن روابط و دور شدن زن و شوهر از یکدیگر است. البته به یاد داشته باشید که زنان نیز هرگز عمدا مرتکب چنین اشتباهاتی نشده اند و آنها هرگز نمی دانستند رفتارشان چه اثر بدی بر همسرشان می گذارد، در واقع بیشتر اشتباهات زنان کاملا ناآگاهانه و غیرعمدی بوده و هست.

باید کمی به زنان آگاهی داده شود تا دریابند رفتار و گفتار آنها چه آثار و پیامدهایی در رفتار مردان بر جای می گذارد. نتایج آزمایشات محققان بر روی هزاران زوج، نشان می دهد که ایجاد اندکی آگاهی در زوجین نتایج شگفت آوری در روابط آنها با همسرانشان ایجاد می کند.

5) نکته آخر:

زمانی که زوجین سعی دارند در طرف مقابل احساس رضایت و خوشحالی ایجاد کنند بخش اعظم مشکلات به سادگی برطرف می شود. سعی کنید برای ایجاد عشق و پایداری آن در زندگی مشترکتان از هیچ تلاشی دریغ نورزید و مطمئن باشید با ایجاد اندکی تغییر در رفتارتان می توانید همسرتان را به بهترین مرد کره زمین مبدل کنیدر

دانستنی های مهم در مورد عشق

عشقسال اول ازدواج می‌تواند برای شما یک ماجراجویی پر حادثه باشد، زندگی زناشویی‌تان پر از تجربه خواهد بود و تمام این تجربیات نو با کسی است که او را بسیار دوست دارید و می‌خواهید سالها در کنارش باشید. ازدواج پنجره‌ای نو به زندگیتان باز می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که شادی‌هایی را تجربه کنید که در هیچیک از رابطه‌های دیگر نداشته اید.. اما از نگاهی دیگر سال اول ازدواج پر از کشمکش است تا بیاموزید چگونه باید یک همسر خوب باشید.

به گزارش آلامتو به نقل از اطلاعات ؛ گاهی این کشمکش‌ها باعث می‌شود شما و همسرتان با هم درگیر شوید. بنابراین هر دوی شما نیاز دارید راهکارهایی برای سو تفاهم‌ها و بی‌تجربگی‌هایتان پیدا کنید. یادتان باشد که بسیاری از زوج‌ها حتی بعد از گذران سال‌های طولانی در زندگی زناشویی شان بی‌مشکل نخواهند بود و شما که در ابتدای این راه هستید نباید تصور کنید می‌توانید همه تفاوت‌ها و اختلاف‌نظرها را از بین ببرید و یک رابطه بی‌نقص داشته باشید. با این حال می‌توانید یک رابطه ایده آل بسازید آن هم وقتی که به درک درستی از تفاوت‌هایتان برسید و با وجود آن یک رابطه زناشویی شاد داشته باشید. همچنین سنگ‌بنایی که شما برای خود و همسرتان در ابتدای ازدواج می‌گذارید برای هر دو شما مهم است بنابراین باید توجه زیادی به افکار و رفتارتان داشته باشید.

انتظارات خود را مدیریت کنید

هیچکس همسر کاملی نیست و هیچ کسی پیدا نمی‌شود که دقیقا نیمه دوم شما باشد. مناسب بودن همسرتان موضوعی نسبی است و شما نباید توقع داشته باشید که تفاهمی‌کامل با هم داشته باشید یا از تمام حرکات و افکار همسرتان راضی باشید. گاهی در مورد موضوعاتی پیش پا افتاده باید کوتاه بیایید و یا به موضوعی عادت کنید. این موضوعات می‌تواند طریقه مسواک کردن همسرتان و یا عادت صحبت کردن باشد. حتی ازدواجی که با عشقی عمیق شروع شده است در همان ماه‌های اول روی دیگر خود را نشان می‌دهد، تفاوت‌های جزیی در رفتارها گاهی شما را عصبانی می‌کند. هروقت دچار چنین مشکلاتی شدید نفسی عمیق بکشید، سعی کنید در همان لحظه بحث نکنید، به خوبی‌های همسرتان فکر کنید. بعد ازمدتی اگر نتوانستید با موضوع کنار بیایید، با آرامش آن را با همسرتان مطرح کنید.

به یکدیگر وفادار باشید

بعد از ازدواج، همسرتان مهمترین شخص در زندگی‌تان است و مهم‌ترین دغدغه ذهنی‌تان است. شما باید کمی‌مرزهایتان را با خانواده، دوستان و همکارانتان پر رنگ کنید تا در آن میان یک سرزمین با مرزهای مشخص برای خودتان و همسرتان داشته باشید و برای تحکیم ارتباط و استقلالتان تلاش کنید. از این به بعد باید در مراحل زندگی با هم باشید و خوشی‌های مشترکی را تجربه کنید و در سختی‌ها کنار هم باشید. یکی دیگر از جنبه‌های وفاداری این است که هیچگاه با هیچ کس در مورد کمبودها و مشکلات و بدی‌های همسرتان صحبت نکنید. اگر در زندگی مشترکتان دچار مشکلی شدید در مورد آن تنها با همسرتان صحبت کنید، نه با دوستان و یا خانواده تان.

زبان مشترک پیدا کنید

در رابطه زناشویی مرزی برای ارتباط وجود ندارد. نباید از هم خجالت بکشید و چیزی از احساساتتان را پنهان کنید. یاد بگیرید چگونه به بهترین وجه به همسرتان بفهمانید که در یک لحظه حوصله ادامه بحث را ندارید و یا موضوعی برای شما جالب نیست. ابراز احساسات کنید، از او تشکر کنید و یا معذرت خواهی کنید و هربار این جملات را به کار ببرید. سعی کنید مکالمات‌تان تا آنجا که می‌تواند پر از شوق و مثبت اندیشی باشد.

از یکدیگر حمایت کنید

سخنان حمایتی شیرین‌تر از انتقاد است، پس سعی کنید انتقاد را با محبت همراه کنید. باید تلاش کنید که هر چند اندک زندگی روزمره همسرتان را ساده و شیرین‌تر کنید. در طول روز، زمانی هر چند کوتاه را برای توجه به هم و گفت‌وگو باهم در نظر بگیرید. با این کار احساس بهتری نسبت به هم خواهید داشت. سعی کنید هروقت که برایتان ممکن است در کارها به هم کمک کنید. گاهی شما ظرف‌ها را جمع کنید و یا حمام را بشویید. هیچگاه منتظر نباشید که کاری را که به طور مشخص وظیفه هیچکدامتان نیست را همسرتان انجام دهد، سعی کنید پیش دستی کنید.شاید این توصیه‌ها بسیار ساده و ابتدایی به نظر بیایند اما همین نکته‌های جزیی رابطه‌تان را می‌سازد.

به زندگی شخصی‌تان اهمیت بدهید

درست است که رابطه زناشویی مهمترین رابطه شما است اما شما نقش‌های دیگری نیز در جامعه دارید.یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ذهنی زوج‌های جوان چگونگی نگاه داشتن ارتباط قدیمی‌شان بعد از ازدواج است. ازدواج هیچگاه نباید باعث شود که شما با خانواده و دوستان قطع رابطه کنید. این در مورد علاقه‌ها و فعالیت‌های شخصی‌تان نیز صدق می‌کند. نیازی نیست که شما تمام سرگرمی‌هایتان را کنار بگذارید، بلکه باید توجه کنید که با ازدواج شما در مورد رابطه‌تان مسئولید و باید مسئولانه زندگی‌تان را برنامه‌ریزی کنید و در مورد آنها باید همراه همسرتان تصمیم بگیرید.

شما در همه چیز زندگی شریک هستی

اگر روزی از کار برگشتید و خانه نامرتب بود یا شامی‌آماده نبود، شما باید اول نگران همسرتان باشید نه اینکه از آن اوضاع عصبانی باشید. همسر شما ممکن است روز کاری سختی داشته باشد، با کسی کشمکش داشته باشد یا حتی کسل و بی‌حوصله باشد. شما باید به او کمک کنید تا هر مشکلی که داشته است حل شود و در پختن غذا و مرتب کردن خانه به او کمک کنید. در این صورت است که همسر شما نیز در موقعیتی مشابه شما را درک خواهد کرد. در زندگی مشترک کسی بر دیگری برتری ندارد و همه چیز بر مبنای توافق، تفاهم و مهربانی است.

شما با هم یکسان نیستید

جدای از تفاوت‌های خانوادگی، تربیتی و ژنتیکی که ممکن است با همسرتان داشته باشید، زنان و مردان به طور کلی تفاوت‌هایی با همدیگر دارند. به طور مثال مردان بعد از یک روز کاری دوست دارند که به آرامش برسند و استراحت کنند، تلویزیون نگاه کنند و یا روزنامه بخوانند تا از فشار روز کاسته شود، اما در مقابل زنان دوست دارند که صحبت کنند تا به آرامش برسند. اگر شما این تفاوت را درک کنید، بسیاری از بحث و جدل‌هایی که ممکن است تا سال‌ها زوج‌ها با یکدیگر داشته باشند را با یکدیگر نخواهید داشت. البته راه‌های متفاوتی برای توافق در این زمینه وجود دارد. ممکن است سریالی بیابید که زنتان نیز به آن علاقه داشته باشد تا با آرامش آن را نگاه کنید یا در مقابل موضوعی را بیابید که شوهرتان به آن علاقه دارد تا در مورد آن صحبت کنید.

رابطه زناشویی خوبی داشته باشید

با داشتن یک رابطه زناشویی خوب می‌توانید علاوه بر کشش روحی کشش جسمی‌نیز به یکدیگر داشته باشید و با این کار رابطه‌تان را محکم‌تر کنید. باید تلاش کنید که به نیازهای یکدیگر توجه کنید و سعی کنید که رابطه‌تان برای هر دو لذت بخش باشد و برای همسرتان سهمی ‌بیشتر از خودتان در این روابط بخواهید.در مورد آینده رابطه‌تان و حتی بچه صحبت کنیدحتی اگر هنوز موقعیت آن را ندارید و یا تصمیمی ‌در مورد آن ندارید در مورد بچه صحبت کنید، در مورد نقشه‌هایتان برای بهبود مالی، کاری، تحصیلی و یا هر چیز دیگر با هم صحبت کنید. سعی کنید در مورد آنها به توافق برسید و برنامه‌ای مشترک در مورد تمام مراحل زندگی‌تان داشته باشید.

فکر کنید که همسرتان چه توقعاتی از شما دارد

ما همیشه در مورد احساسات، خواسته‌ها و احتیاجات خودمان تمرکز می‌کنیم. سعی کنید اولین چیزی که به ذهن‌تان رسید را نگویید، شما به مرور می‌آموزید که همان حرف‌ها را می‌توانید با کلماتی بیان کنید که همسرتان از آن خوشش بیاید. اگر می‌خواهید چند ساعتی را با خود خلوت کنید، هیچگاه به همین رکی آن را بیان نکنید. بلکه می‌توانید بگویید اگر چند ساعتی را استراحت کنم می‌توانم بهتر به حرف‌هایت گوش دهم. یا مثلا وقتی او از شما می‌پرسد که آیا لباسی که پوشیده است خوب است، تنها به پاسخ‌های معمولی اکتفا نکنید بلکه کمی ‌به جزییات نیز اشاره کنید. اما توجه داشته باشید که هیچ‌گاه به او دروغ نگویید. تنها بار خشونت یا بی‌احساسی کلمات را بگیرید.

اشتباه‌هایتان را بپذیرید

گاهی زوج‌ها حتی بعد از سال‌ها زندگی مشترک نتوانسته‌اند یاد بگیرند که اشتباهاتشان را بپذیرند و معذرت خواهی کنند. همین موضوع باعث درگیری‌های زیادی می‌شود. شما یاد بگیرید در همین ابتدای ازدواج یاد بگیرید که یک زوج نباید هیچ‌گاه از اعتراف در مقابل یکدیگر واهمه داشته باشد. همچنین سعی کنید بیاموزید که در زندگی مشترک شما نیز اشتباهات همسرتان را ببخشید.

در هنگام صحبت ساکت نباشید

هیچ‌گاه در بحث‌ها ساکت نباشید، این سکوت شما ممکن است برای همسرتان نشانه‌ای از بی‌احترامی‌ باشد یا فکر کند شما به او گوش نمی‌دهید و یا برای او ارزشی قائل نیستید. حتی اگر حرفی برای زدن ندارید سعی کنید با چهره‌تان نشان دهید که به بحث علاقه‌مندید و یا با چند کلمه موافقت یا مخالفت خود را نشان دهید. مطمئن باشید همین ریزه‌کاری در صمیمی شدن شما نقش بسیار مهمی ‌بازی خواهد کرد.

با همدیگر وقت بگذرانید

گاهی شما سه ساعت در کنار هم هستید و تلویزیون نگاه می‌کنید اما با هم بودن را حس نمی‌کنید. بنابراین زمان با هم بودن اهمیتی ندارد و سعی کنید از این زمان بیشترین استفاده را برای تفریح و شناخت هم ببرید. قدر این زمان با هم بودن را بدانید. همسرتان بهترین دوست شما است با او خوش بگذرانید.

هدیه بخرید

گاهی با خرید یک هدیه همسرتان را بیشتر خوشحال می‌کنید تا دو برابر رقم آن را به او بدهید.خرید یک جواهر یا عطر می‌تواند کار خوبی باشد اما در واقع احساس شما را به او نشان نمی‌دهد. برای خرید هدیه باید وقت گذاشت، علایق همسرتان را به دقت بررسی کنید و بفهمید به چه چیزهایی علاقه دارد یا در آن روزها احتیاج دارد. گاهی خرید یک سی‌دی موسیقی یا کتاب خیلی بیشتر از قیمتش همسرتان را خوشحال می‌کند. باید با انتخاب هدیه‌تان به او بفهمانید که در مورد آن فکر کرده‌اید و از لابلای صحبت‌های روزانه‌اش به علاقه او پی ببرید. گاهی خرید یک بلیت سینما می‌تواند او را غافل‌گیر و خوشحال کند.

اجازه ندهید خانواده‌هایتان زندگی شما را خراب کند

شما قبل از زندگی مشترک‌تان با یک خانواده دیگر زندگی می‌کردید در این روزهای اول شاید برای شما سخت باشد که بیاموزید که شما خانواده‌ای جدید تشکیل داده‌اید. شما باید به خانواده‌هایتان بیاموزید که دیگر برادر یا خواهر یا بچه کوچک‌شان نیستید. با احترام با آنها برخورد کنید ولی مرزی را برای زندگی خصوصی‌تان برای خودتان و خانواده‌تان ترسیم کنید.هر شخصی خصوصیات خاص خود را دارد تلاش کنید علاوه بر این توصیه‌ها خودتان روز به روز همسرتان را بیشتر بشناسید و با او با عشق و توجه رفتار کنید. مطمئن باشید که با درک متقابل می‌توانید روز به روز زندگی بهتری داشته باشید و انرژی و حمایت دو نفر را به جای یکنفر در زندگی‌تان حس کنید.ر

8 راهکار برای زودتر بیدار شدن از خواب

 sleep

سحر خیزی به طور کلی باعث شادی و رضایت بیشتر از زندگی می شود. یک مطالعه که توسط دانشگاه تورنتو انجام شده است نشان می دهد که مردمی که شب ها تا دیر وقت بیدار می مانند بیشتر در معرض ابتلا به یک سندرم هستند که مربوط به عدم تطابق بین ساعت داخلی بدن و واقعیت های برنامه روزانه ما است که باعث خواب آلوده‌گی بیشتری می شود، این بدان معنی است که ساعت بیولوژیکی خود را باید با ساعت های رسمی هماهنگ کنید.

به گزارش آلامتو به نقل از businessinsider ؛ تحقیقات نشان می دهد که مردم به طور طبیعی مشخصات خواب متفاوتی دارند که به عنوان کرونوتایپ شناخته می شود. اما این واقعیت وجود دارد که در جامعه مدرن، ایده آل ترین حالت سحر خیزی است.

برای کسانی که به طور طبیعی سحر خیز نیستند، چند راهنمایی اولیه برای زود بیدار شدن از خواب در در این مقاله آمده است.

1. تصمیم بگیرید که زود بیدار شوید

در یک مطالعه در آلمان، محققان دریافتند که افرادی که به آن ها هشدار داده شده که در ساعت 6 صبح باید از خواب بیدار شوند، از پیش هورمون های محرک استرس هوشیاری در بدن آنها در ساعت 4:30 صبح ساخته می شود. اما مردمی که به آن ها هشدار داده نمی شود، بدن از این نوع هورمون ها تولید نمی کند که پس از بیدار شدن منجر به بی حال و سستی بیشتری می شود.

بدن ما به زمانی که امیدواریم بیدار شویم توجه دارد و به تدریج هوشیاری را برای ما آماده می کند.

2. در اسرع وقت نور خورشید دریافت کنید

مطالعه ای توسط دانشگاه لیژ انجام شد، نشان داد کسانی که کمی نور خورشید را در اوایل صبح دریافت می کنند، هشیاری بیشتری نسبت به گروهی که از آن محروم بوده اند، دارند. آنها همچنین فعالیت بیشتری در قسمت شناخت مغز خود دارند.

این کار همچنین باعث خواب راحت در شب می شود. و به اختلال خلقی فصلی در طول روزهای کوتاه زمستان کمک می کند.

3. چرت نزنید

شما با موجی از هورمونهای استرس از خواب بیدار می شوید، که راه بدن شما برای آماده شدن در روز است. اما اگر شما چرت بزنید، به بدن خود می گویید که کار مخالف آن را انجام دهد، در نتیجه شما در نهایت احساس خستگی و بی حالی بیشتر می کنید.

4. نقاط فشار را ماساژ دهید

مطالعه ای در دانشگاه میشیگان نشان داد، افرادی که نقاط فشار خود را ماساژ می دهند، هوشیاری خود را افزایش می دهند.در این مطالعه ،داوطلبان پنج نقطه از نقاط فشار خود را هر کدام به مدت سه دقیقه تحریک می کنند. این نقاط، بالای سر، بین انگشت شست و انگشت اشاره، زیر کپسول مفصل زانو، کف پا و پشت گردن بودند.

5. هر روز در یکزمان مشخص بیدار شوید

عملکرد موثر بدن به طور کلی زمانی است که ریتم ثابتی داشته باشد، که خواب زیاد در تعطیلات آخر هفته می تواند آن را قطع کند. اگر شما هر روز در یک زمان مشخص از خواب بیدار شوید، می توانید خود را برای بیدار شدن از خواب بدون ساعت زنگ دار آماده کنید.

6. با یک ساعت زنگ دار با صدای ملایم بیدار شوید

هرچه با صدای نامطلوب تری از خواب بیدار شوید، هنگامی که چشم خود را باز می کنید تمایل به خواب بیشتر می شود پس سعی کنید از یک صدای ملایم برای ساعت خود استفاده کنید. یک ساعت زنگ دار که اجازه می دهد تا به تدریج از خواب بیدار شوید ممکن است چند لحظه اول تمایل به خواب را آسان تر کند، اما بدترین انتخاب است. همچنین زمانی که شما به طور ناگهانی از خواب بیدار می شوید، احساس تمایل به خواب می تواند بدتر شود.

7. تحرک داشته باشید

زمانی که شما تمام شب در خواب بوده اید، خون شما کمی راکد می شود. گردش خون خود را با ورزش کردن زیاد کنید. لازم نیست که یک ماراتن داشته باشید، سه دقیقه یوگا می تواند بدن شما را از خواب بیدار کند.

8. آب بنوشید

این مورد آسان است. شما با عرق کردن و دم و بازدم در طول شب، آب از دست می دهید. بنابراین زمانی که شما از خواب بیدار می شوید به طور طبیعی نیاز به تامین دوباره مایعات بدن خود دارید. یک لیوان آب کافی استر

15 بهانه‌ای که مانع موفقیت شماست

همه ما بهانه هایی داریم که سد راه ما برای دنبال کردن بزرگترین آرزوهایمان میشوند. بهانه ها فقط توجیهی برای آن دسته از اعتقاداتمان هستند که محدودمان میکنند. برای اینکه جلو باور کردن بهانه هایمان را بگیریم و بتوانیم آمال و آرزوهایمان را دنبال کنیم، باید ریشه این اعتقادات را پیدا کرده و آنها را به باورهایی تبدیل کنیم که ما را روز به روز به خودمان مطمئن تر میکنند.

منظورمان این نیست که غیرواقعی فکر کنید. منظورمان این است که تلاشمان را بیشتر کنیم تا بتوانیم از مهارت ها و توانایی هایمان برای انجام کارهایی در زندگیمان که دوست داریم استفاده کنیم.

دلیل عدم موفقیت در زندگی

بهانه ها معمولاً دو دسته هستند: بهانه های “کافی نبودن ها” و بهانه های “خیلی زیاد ها” در زیر به بعضی از متداولترین بهانه هایی که افراد برای دنبال نکردن آرزوهایشان برای خود می آورند و راههایی برای غلبه بر آنها اشاره میکنیم:

رویکرد «کافی نبودنها»

۱. وقت کافی ندارم.

این یکی از متداولترین بهانه های افراد برای دست کشیدن از آرزوهایشان است. اما وقتی بنشنید و حساب کنید که ۲۴ ساعت شبانه روزتان را صرف چه کارهایی می کنید، متوجه خواهید شد که این بهانه اصلاً جایز نیست، از این گذشته، چه چیزی مهمتر است: وقت تلف کردن در اینترنت یا ۳۰ دقیقه وقت گذاشتن برای اینکه یک قدم به سمت آرزویتان گام بردارید؟ اگر به وقت بیشتری نیاز دارید، به کارهایی فکر کنید که میتوانید برای دنبال کردن آرزویتان موقتاً کنار بگذارید.

۲. پول کافی ندارم.

خیلی ها بدون اینکه بنشینند و ببینند این پول کافی واقعاً چقدر است، زود نتیجه گیری می کنند. حتی اگر این عدد الان برایتان غیرقابل دسترس باشد، باز هم دلیل برای کنار گذاشتن هدفتان نیست. وقتی آن عدد دقیق را در ذهن داشته باشید، در وضعیت بهتری هستید چون می توانید از راههای مختلف مثل پس انداز کردن، درخواست ترفیع کاری، کار کردن بیشتر و … آن را به دست آورید.

۳. مهارت کافی ندارم.

وقتی این بهانه را می آوریم، یادمان میرود که تا امروز در زندگیمان چه مهارت هایی کسب کرده ایم. راه رفتن، حرف زدن، آشپزی کردن، تایپ کردن ، … همه اینها کارهایی بوده که روزی بلد نبودیم و برای آموختن آنها زمان گذاشته ایم. چه چیزی جلو شما را برای یادگیری دوباره میگیرد؟

۴. حمایت کافی ندارم.

اینکه برای رسیدن به هدفتان کسی حمایتتان نکند خیلی سخت است اما دلیل کنار گذاشتن آن نیست. اگر بین دوستان یا خانواده کسی از شما پشتیبانی نمیکند، به آدمها و مکانهایی فکر کنید که بتواند این حمایت را از شما به عمل آورد.

۵. هوش کافی ندارم.

تا وقتی که به خودتان میگویید که برای انجام کاری به اندازه کافی باهوش نیستید، هیچوقت نخواهید بود. اگر سعی دارید به توانایی هایتان اعتماد کنید، وقت بگذارید و لیستی از همه کارهایی که توانسته اید با موفقیت به پایان برسانید، همه کارهایی که بیش از انتظار دیگران بوده است و تواناییتان را اثبات کرده، تهیه کنید. به خودتان اجازه دهید کسی باشید که بتواند به آرزویش برسد.

۶. تجربه کافی ندارم

و

۷. ارتباطات کافی ندارم.

به جای اینکه این بهانه ها را جمله تمام کننده ببینید، این سوال را به آنها اضافه کنید: چه کاری برای آن از دستتان برمی آید؟

همانطور که هیچ کس با مهارت هایی که امروز دارد به دنیا نیامده است، هیچکس هم با تجربه و ارتباطات کافی پا به دنیا نگذاشته است. تجربه به مرور ایجاد می شود و همه یک روز شروع می کنند. ارتباطات هم همینطور، هر چه زودتر شروع کنید، شبکه ارتباطاتتان زودتر رشد می کند.

رویکرد «خیلی زیادها»

۸. خیلی ریسک دارد.

شاید درست باشد اما این دلیل نمی شود که دست از آن بکشید. ببینید دقیقاً چه چیزی درمورد آرزویتان ریسک دارد (ممکن است پول زیادی از دست بدهید؟ ممکن است کارتان را از دست بدهید؟ از این می ترسید که بقیه قضاوتتان کنند؟)، بعد بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد را تصویر کنید. برای آماده کردن خودتان یا کم کردن ریسک های کار چه می توانید بکنید؟

۹. خیلی زود است.

مثل بقیه بهانه هایی که در این لیست هستند، خیلی مهم است که آن را با جزئیات بیشتری بررسی کنید. معمولاً چیزی پشت این «خیلی زود» قرار دارد ترس است، ترس از احمق جلوه کردن و ترس از شکست. همانطور که رید هافمن (Reid Hoffman) بنیانگذار LinkedIn می گوید، «اگر از نسخه اولیه محصول خودتان خجالت نمی کشید، یعنی خیلی دیر شروع کرده اید.» اولین تلاش ها برای عملی کردن آرزوهایمان بخشی از روند کار است.

۱۰. خیلی دیر است.

انواع دیگر این نوع بهانه این است که «برای اینکار خیلی پیر شده ام» یا «اینکار خیلی طول می کشد». بااینکه همه ما وقت محدودی را زنده هستیم تا بتوانیم کارهایی که دوست داریم را انجام دهیم، این وقت بالاخره میگذرد، چه آرزوهایتان را دنبال کنید چه نکنید. پس چرا بیشترین استفاده را از این وقت محدود نبرید؟

۱۱. خیلی کم اهمیت است.

نه! این آرزوی شما است و دقیقاً چیزی است که خیلی اهمیت دارد. اگر آدم های بیشتری میخواهید که کنارتان باشند تا این را به شما یادآوری کنند، یکبار دیگر مورد ۴ را بخوانید.

بهانه های دیگر

۱۲. نمیدانم از کجا شروع کنم.

یکی از دلایلی که آرزوهایمان همیشه آرزو می ماند این است که پروژه های بزرگی هستند که شروع کردنشان سخت است. اگر از حجم کاری که باید شروع کنید واهمه دارید، سعی کنید آن را به سه مرحله کوچکتر تقسیم کنید که شروع آن برایتان راحتتر شود.

۱۳. نمیدانم قبلاً کسی اینکار را کرده است یا نه.

ممکن است اینطور باشد، به همین دلیل قبل از اینکه با این بهانه آرزویتان را به کلی کنار بگذارید، وقت بگذارید و آن افراد را پیدا کنید. حتی می توانید یک شبکه حمایتی ایجاد کنید که انگیزهتان را بیشتر کند.

۱۴. کسان دیگری هستند که باید نگرانشان باشم.

این هم مثل بهانه شماره ۸، کمی واقعیت در خود دارد. اگر اینطور است، دقیق بفهمید که چطور دنبال کردن آرزوهایتان می تواند بر توانایی شما برای حمایت از کسان دیگری که در زندگیتان به شما نیاز دارند، تاثیر بگذارد. مثلاً برای دنبال کردن آرزوهایتان ممکن است مجبور شوید از کارتان بیرون آمده و برای مدتی هیچ درآمدی نداشته باشید.

با کسانی که نگرانشان هستید حرف بزنید، برایشان توضیح دهید که این آرزو و هدف تا چه اندازه برایتان اهمیت دارد و با آنها مشورت کنید. این هم فکری باعث می شود بدون اینکه مجبور به قربانی کردن رفاه و خوشبختی خودتان یا آنها باشید، آرزوهایتان را دنبال کنید.

۱۵. ممکن است موفق نشوم.

ترس از شکست یکی از متداولترین دلایلی است که باعث میشود هدف هایتان را دنبال نکنید. اگر شما هم دچار چنین ترسی هستید، تصور کنید که در آخر زندگی خود هستید و بعد ببینید از کدامیک از این کارها بیشتر افسوس خواهید خورد: تلاش کردن و (احتمالاً) شکست خوردن یا تلاش نکردن و هیچوقت فرصت موفقیت را به خود ندادن.

شما چه بهانه های دیگری می شناسید که سر راه رسیدن به آرزوهایتان میشود؟ آنها را با ما و خوانندگان دیگر در میان بگذارید.ر