خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

اطلاعات خود را در مورد باروری بسنجید

 آیا می خواهید باردار شوید؟ اطلاعات شما درباره باروری تا چه اندازه است؟ با پاسخ به سوالات زیر اطلاعات خود در مورد باروری را بسنجید.

روزهایی که باروری زنان حداکثر است ماه به ماه متفاوت است

صحیح
غلط
صحیح- حداکثر باروری زنان 1 تا 2 روز قبل از تخمک گذاری است. اما زمان تخمک گذاری برای هر فرد متفاوت است. زنان در زمان های متفاوتی از سیکل جنسی خود تخمک گذاری می کنند و طول دوره جنسی هم در افراد مختلف متفاوت است.برای هر فرد هم ممکن است در ماه های مختلف، در زمان های متفاوتی تخمک گذاری رخ دهد. اما محتمل ترین زمان روزهای 11 و 12 از سیکل جنسی است.

کدام یک از موارد زیر می تواند تخمک گذاری متوقف کند؟

تغییر در روال عادی زندگی
بیماری
استرس
تمام موارد
پاسخ تمامی موارد است. هورمون ها به بدن شما پیغام می دهند که برای بارور شدن تخمک آماده شود. استرس، بیماری یا هر عاملی که شما را از حالت عادیتان دور کند(مانند کاهش وزن زیاد) مانع از ترشح این هورمون ها می شود.

زمان تخمک گذاری را می توان با اندازه گیری دمای بدن صبح ها موقع بیدار شدن پیش بینی کرد

صحیح
غلط
نادرست- پیگیری دمای بدن موقع بیدار شدن به شما می گوید که آیا تخمک گذاری انجام شده است یا خیر ولی زمان آن را پیش بینی نمی کند. کیت های پیش بینی کننده تخمک گذاری به هورمون های محرک تخمک گذاری حساس اند و می توانند به شما در تعیین زمانی که حداکثر باروری را دارید کمک کنند.

برای اینکه برای بارداری تلاش کنید باید سه ماه از قطع قرص های ضدبارداری گذشته باشد

صحیح
غلط
نادرست- هیچ دلیلی برای صبر کردن وجود ندارد. شما می توانید بلافاصله بعد از قطع داروهای ضدبارداری برای باردار شدن تلاش کنید. در بیشتر زنان تخمک گذاری 2 هفته بعد از قطع مصرف قرص ها دوباره شروع می شود.

اسپرم برای چه مدتی در بدن زن زنده می ماند؟

24 ساعت
تا 2 روز
تا 5 روز
پاسخ حداکثر 5 روز است.
اسپرم مرد در بدن زن بین 3 تا 5 روز زنده می ماند. اما تخمک زن تنها برای 12 تا 24 ساعت بعد از آزاد سازی زنده است. بنابراین پس از اینکه احتمال دادید که تخمک گذاری رخ داده است برای رابطه جنسی صبر نکنید.

برای افزایش شانس خود برای بارداری، رابطه جنسی باید چه موقع انجام شود؟

هر روز
یک روز در میان
هر سه روز یکبار
همه موارد امکان پذیر است.
اگر شما برای بارداری تلاش می کنید باید بین روزهای 7 تا 20 سیکل جنسی خود بارور شدن داشته باشید. اما نیازی نیست که این رابطه حتما در همه روزهای دوره حداکثر باروری باشد. مطالعات نشان داده است که رابطه جنسی یک روز در میان و یا هر سه روز یک بار هم به همان اندازه موثر است.

بعضی از وضعیت ها در طی رابطه جنسی شانس بارداری را افزایش می دهد

صحیح
غلط
نادرست- هیچگونه شواهد علمی وجود ندارد که ثابت کند رابطه جنسی در یک وضعیت خاص حرکت اسپرم ها برای رسیدن به تخمک را افزایش یا کاهش می دهد. امکان بارداری در هر وضعیتی وجود دارد.

چند درصد از زوجین بین 29 تا 33 ساله 6 ماه پس از رابطه جنسی محافظت نشده باردار می شوند؟

50%
60%
70%
80%
پاسخ 60% است. 6 ماه پس از تلاش برای بارور شدن 60% از زوجین در این بازه سنی که مشکلات شناخته شده باروری نداشته باشند، در باردار شدن موفق می شوند. به طور کلی 90% از زوج های بارور در طی یک سال باردارمی شوند.

اگر شما خانمی جوان تر از 35 سال هستید بعد از چه مدتی پس از تلاش برای بارداری و ناموفق بودن باید به پزشک مراجع کنید؟

9 ماه بعد از رابطه جنسی مداوم  بدون استفاده از قرص های ضد بارداری
12 ماه بعد از رابطه جنسی مداوم  بدون استفاده از قرص های ضد بارداری
18 ماه بعد از رابطه جنسی مداوم  بدون استفاده از قرص های ضد بارداری
پاسخ 12 ماه است. اگر شما یا همسرتان مشکل در باروری داشته باشید یک متخصص با انجام آزمایش های مورد نیاز مشکل را پیدا خواهد کرد. پزشک ممکن است با توجه به ماهیت مشکل درمان با دارو یا جراحی را پیشنهاد دهد.

 

مشکلات ناباروری در زنان شایع تر است و یا مردان؟

زنان
مردان
در هر دو جنس یکسان است.
 

گزینه سوم- در یک سوم موارد، مسائل مربوط به مردان علت ناباروری است.در یک سوم دیگر مشکل در زنان است و در یک سوم باقی مانده مشکل در هر دو طرف وجود دارد و یا علت ناشناخته است. برخی از فاکتورهای مربوط به مردان عبارتند از تعداد کم اسپرم ها یا اسپرم هایی که به خوبی شکل نگرفته اند.
در مورد زنان مشکلات مربوط به تخمک گذاری و بسته شدن لوله های فالوپ که مانع از رسیدن اسپرم به تخمک می شود، وجود دارد.

سیگار کشیدن باروری را در زنان و مردان کاهش می دهد.

صحیح
غلط
صحیح است- سیگار کشیدن توانایی مردان برای تولید اسپرم های سالم را کاهش می دهد. در زنان، سیگار کشیدن برای تخمک ها مضر است. حتی ممکن است باعث شود که در طول زمان زنان تخمک های خود را با سرعت بیشتری از دست دهند.

اگر شما خانمی مسن تر از 35  سال هستید بعد از چه مدتی پس از تلاش برای بارداری و ناموفق بودن باید به پزشک مراجع کنید؟

6 ماه بعد از رابطه جنسی مداوم  بدون استفاده از قرص های ضد بارداری
9 ماه بعد از رابطه جنسی مداوم  بدون استفاده از قرص های ضد بارداری
12 ماه بعد از رابطه جنسی مداوم  بدون استفاده از قرص های ضد بارداری
پاسخ صحیح 6 ماه است. شانس شما برای داشتن فرزند پس از 30 سالگی در طی هر سال کاهش می یابد. تعداد تخمک های سالم شما کمتر است و همچنین ممکن است تخمدان های شما تخمک آزاد نکنند.
علاوه بر این احتمال اینکه بیماری داشته باشید که بر باروری شما اثر گذار باشد بیشتر استv
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد