خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

موبایل به شکل کفش

این روزها سازندگان موبایل‌ها سعی می‌کنند شکل و شمایل‌های مختلفی را برای تلفن‌های همراه خود انتخاب کنند.

موبایل ، تلفن همراه ، addidas

یکی از تلفن‌های همراه جالبی که هفته گذشته ارائه شده بود تلفن همراهی است که به شکل کفش آدیداس است.

پشت موبایل دقیقاً مانند لاستیک کف کفش است و روی آن هم‌ مانند روی کفش می‌باشد، اگر یک وقت  قصد داشتید یک گوشی موبایل خیلی خاص داشته باشید شاید این یکی ایده بدی نباشد!

موبایل ، تلفن همراه ، addidas
موبایل ، تلفن همراه ، addidas

 

 

 

 

 

 

 

 

موبایل ، تلفن همراه ، addidas

البته شایعه شده که این موبایل مورد اعتراض شرکت Addidas واقع شده و فقط شما می‌توانید آن را در چین تهیه کنید و همچنین گفته می‌شود قیمت آن به علت این اعتراض پایین می‌باشد.

جزئیات جدید ویروس صنایع ایران!

 


 

انتشار گزارشاتی جدید درباره ویروس “استاکسنت” نگرانی‌های امنیتی درباره این ویروس را افزایش داده است.

پس از دو هفته گمانه‌زنی‌های مداوم درباره هویت ویروس منتشر شده جدید در میان کاربران ایرانی سرانجام مجله معتبر “بیزینس‌ویک” از طراحی این ویروس با قصد استخراج اطلاعات صنعتی ایران خبر داد.

به نوشته این مجله گزارش اخیر سیمانتک، غول راه‌حل‌های امنیتی جهان، حاکی از آن است که نزدیک به ۶۰ درصد رایانه‌های و دستگاه‌های هوشمند آلوده شده این ویروس در داخل ایران قرار دارند و هند و اندونزی با اختلافی قابل توجه جزو سایر کشورهایی هستند که تهدید این جاسوسی صنعتی را احساس می‌کنند.

تاکنون مارک لوی یکی از مقامات ارشد سیمانتک تاریخ امضاهای جایگذاری شده در این ویروس که به نام استاکسنت (Stuxnet) شهرت یافته است را حدود ژانویه سال گذشته اعلام و تاکید کرده است هرچند هیچ نشانه‌ای از انگیزه واقعی طراحان این ویروس در دست نیست ولی بدیهی است با توجه به آلودگی شدید کشورهایی مانند ایران به استاکسنت طراحان آن دست‌کم به وضوح یک منطقه جغرافیایی خاص را مد نظر داشته‌اند.

به گفته مقام یاد شده در سیمانتک نقش این حقیقت را هم که کاربران ایرانی چندان به استفاده از ویروس‌کش‌ها خو نگرفته‌اند در گسترش سریع این ویروس در ایران نمی‌توان نادیده گرفت.

اسرار صنعتی

به گزارش هفته‌نامه عصر ارتباط، مطابق گزارش سیمانتک استاکسنت که اولین بار توسط آنتی‌ویروس گمنام VBA32 کشف شده به محض ورود به رایانه فایل‌های اسکادا که متعلق به شرکت آلمانی زیمنس است را جستجو می‌کند و می‌کوشد محتویات این فایل‌ها را به سرور مورد نظر خود بفرستد. فایل‌های اسکادا از آن رو حائز اهمیت هستند که در واقع رابط نرم‌افزاری تجهیزات زیمنس برای اداره خط تولید کارخانجاتی با مقیاس تولیدی بزرگ به حساب می‌آیند و از همین رو حاوی جزییات حیاتی از مجتمع‌های تولیدی و تحقیقاتی موجود در ایران هستند.

زیمنس تا کنون درباره تعداد مشتریانش در ایران و به تبع آن حجم آلودگی سیستم‌های آنها به استاکسنت سکوت اختیار کرده ولی دست‌کم تایید کرده است که دو دفتر آلمانی در ایران به استاکسنت آلوده شده‌اند و یک ابزار نرم‌افزاری رایگان برای شناسایی این ویروس که روی سایت زیمنس قرار داشته ظرف کمتر از یک هفته بیش از یک هزار و ۵۰۰ بار دریافت شده است که طبیعتا بخش عمده‌ای از آن را کاربران ایرانی تشکیل داده‌اند.

همانگونه که انتظار می‌رفت و در مقاله بیزینس‌ویک هم مورد اشاره قرار گرفته سکوت زیمنس درباره حجم آلودگی سیستم‌هایش در ایران ناشی از فشار دور جدید تحریم‌های ایالات متحده و شورای امنیت در ایران است. به ویژه که در ابتدای سال ۲۰۱۰ زیمنس در یک مانور رسانه‌ای اعلام کرد دفتر خود را در ایران که بیش از ۲۹۰ کارمند و درآمدی بالغ بر ۵۶۳ میلیون دلار در سال دارد( گزارش سال ۲۰۰۸ وال‌استریت ژورنال) تعطیل خواهد کرد. وعده‌ای که اکنون با انتشار استاکسنت بار دیگر مورد توجه رسانه‌ها و مقامات غربی قرار گرفته است.

شیوه سیمانتک برای بررسی سطح آلودگی استاکسنت در ایران هم در نوع خود قابل توجه است چراکه این شرکت توانسته حجم ترافیک ارسالی به سرورهای این ویروس‌ را به سمت دامنه خودش هدایت کند که نقش قابل توجهی در اطلاعات دقیق این غول امنیتی درباره ویروس یاد شده دارد. در این فرآیند حدود ۱۴ هزار IP مختلف تلاش کرده‌اند خود را ظرف سه روز به سرور ساختگی سیمانتک متصل کنند که هرچند مطابق شکل شماره دو قسمت عمده‌ای از آنها ایرانی هستند ولی با این وجود خود کارشناسان سیمانتک معتقدند این فقط شمار ناچیزی از تعداد کل دستگاه‌هایی است که به این ویروس خاص آلوده شده‌اند.

دلیل این استدلال سیمانتک هم کاملا مشخص است چراکه تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی و حتی خارجی تمامی دستگاه‌های موجود در شبکه‌شان را تحت یک پروتکل اینترنتی با همان IP واحد به اینترنت متصل می‌کنند. به همین دلیل تخمین‌های سیمانتک نشان می‌دهد دست‌کم بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه به استاکسنت آلوده شده باشند که حدود ۶۰ درصد آنها ایرانی هستند.

وبـلاگ رسمی سیمانتک در پورتال blogspot.com تایید کرده است که اکنون کارشناسان سیمانتک هم می‌توانند مانند طراحان ویروس IPهای شرکت‌های آلوده شده را ببینند و همانگونه که انتظار می‌رود در میان آنها اسامی شرکت‌هایی به چشم می‌خورد که از سیستم‌های اسکادای زیمنس استفاده می‌کنند.

ویروس‌شناسی

استاکسنت همانطور که در گزارش پربازخورد عصر ارتباط (مورخ ۲۹ تیرماه) هشدار داده شده بود از امضای دیجیتالی شرکت قدیمی و سرشناس Realtek استفاده می‌کند که به سبب محصولات صوتی‌اش در ایران بسیار شناخته شده است و از طریق USB هم تکثیر می‌شود. اخبار اولیه درباره این ویروس توسط کارشناسان لابراتوار VBA32 به دست عصر ارتباط رسید و در آن تاکید شده بود استفاده از آنتی‌ویروس برای خنثی‌کردن فعالیت‌های استاکسنت ضروری است. هرچند در آن زمان هنوز از کارکرد اصلی آن به عنوان یک ابزار جاسوسی صنعتی، اطلاعاتی در دسترس نبود.

با اندکی تاخیر نسبت به VBA32 و سیمانتک، کارشناسان کمپانی ESET هم به عنوان صاحبان برند تجاری بسیار پرفروش آنتی‌ویروس NOD32 هم به استاکسنت واکنش نشان داده‌اند و با انتشار گزارشی نام کامل این ویروس را Win32/Stuxnet اعلام کرده و با تایید آنکه ویروس‌کش‌های این شرکت آن را تحت عنوان LNK/Autostart.A شناسایی و خنثی می‌کنند آن را ناشی از یک نقص نرم‌افزاری در پوسته ویندوز دانسته است.

مایکروسافت هم در اولین واکنش به مساله همه‌گیر شدن استاکسنت بار دیگر تاکید کرده که وصله امنیتی لازم در این خصوص منتشر شده ولی درباره دستگاه‌هایی که به این ویروس آلوده شده‌اند گفته است حتی با نصب این وصله نرم‌افزاری هم باز مشکل به صورت موقتی رفع خواهد شد. آدرس کامل این وصله امنیتی را می‌توانید در وبلاگ برخط عصر ارتباط به آدرس Online.asreertebat.com مشاهده کنید.

ESETبر خلاف سیمانتک قسمت عمده‌ای از فعالیت ویروس را از آمریکا می‌داند (۵۸ درصد) و تنها ۳۰ درصد حضور ویروس را متعلق به دستگاه‌های ایرانی اعلام کرده است که پس از ایران، روسیه هم با سهمی چهار درصدی از استاکسنت در رتبه سوم قرار گرفته است. لابراتوار شرکت ESET همچنین قسمت عمده خطر انتشار استاکسنت را متوجه زیرساخت‌های صنعتی کشور، به عنوان مثال صنایع بخش نیرو می‌داند و تاکید می‌کند به این ترتیب کاربران خانگی چندان در معرض تهدیدات ناشی از این ویروس نیستند. هنوز مشخص نیست چه چیزی غیر از ماجراهای هسته‌ای اخیر، صنایع آمریکا، روسیه و ایران را به یکدیگر ارتباط می‌دهد.

یکی از نکات عجیب در گزارش لابراتوار ESET جزییاتی است که این شرکت درباره نحوه انتشار استاکسنت به آنها آشاره کرده است. به گفته یوراه مالکو رییس لابراتوار ESET در براتیسلاوای اسلواکی، این ویروس به محض ورود به فضای سیستم‌ عامل ویندوز بررسی می‌کند که رایانه مورد نظر در قلمرو ایالات متحده قرار گرفته است یا خیر. در صورت منفی بودن این پرسش ویروس به صورت خودکار نرخ تکثیرش را کاهش می‌دهد که نشان می‌دهد طرحان ویروس علاقه‌مند نیستند این ویروس در سایر نقاط جهان نمود چندانی داشته باشد. شاید ما هم اکنون شاهد نسل جدیدی از تروریسم رایانه‌ای باشیم.

همچنین، مایکروسافت در برابر ویروس جدید استاکسنت یک وصله نرم افزاری منتشر کرده است که برای دریافت آن فقط کافی است اینجا کلیک کنید.

انتشار گزارشاتی جدید درباره ویروس “استاکسنت” نگرانی‌های امنیتی درباره این ویروس را افزایش داده است.پس از دو هفته گمانه‌زنی‌های مداوم درباره هویت ویروس منتشر شده جدید در میان کاربران ایرانی سرانجام مجله معتبر “بیزینس‌ویک” از طراحی این ویروس با قصد استخراج اطلاعات صنعتی ایران خبر داد.به نوشته این مجله گزارش اخیر سیمانتک، غول راه‌حل‌های امنیتی جهان، حاکی از آن است که نزدیک به ۶۰ درصد رایانه‌های و دستگاه‌های هوشمند آلوده شده این ویروس در داخل ایران قرار دارند و هند و اندونزی با اختلافی قابل توجه جزو سایر کشورهایی هستند که تهدید این جاسوسی صنعتی را احساس می‌کنند.

تاکنون مارک لوی یکی از مقامات ارشد سیمانتک تاریخ امضاهای جایگذاری شده در این ویروس که به نام استاکسنت (Stuxnet) شهرت یافته است را حدود ژانویه سال گذشته اعلام و تاکید کرده است هرچند هیچ نشانه‌ای از انگیزه واقعی طراحان این ویروس در دست نیست ولی بدیهی است با توجه به آلودگی شدید کشورهایی مانند ایران به استاکسنت طراحان آن دست‌کم به وضوح یک منطقه جغرافیایی خاص را مد نظر داشته‌اند.به گفته مقام یاد شده در سیمانتک نقش این حقیقت را هم که کاربران ایرانی چندان به استفاده از ویروس‌کش‌ها خو نگرفته‌اند در گسترش سریع این ویروس در ایران نمی‌توان نادیده گرفت.

اسرار صنعتیبه گزارش هفته‌نامه عصر ارتباط، مطابق گزارش سیمانتک استاکسنت که اولین بار توسط آنتی‌ویروس گمنام VBA32 کشف شده به محض ورود به رایانه فایل‌های اسکادا که متعلق به شرکت آلمانی زیمنس است را جستجو می‌کند و می‌کوشد محتویات این فایل‌ها را به سرور مورد نظر خود بفرستد. فایل‌های اسکادا از آن رو حائز اهمیت هستند که در واقع رابط نرم‌افزاری تجهیزات زیمنس برای اداره خط تولید کارخانجاتی با مقیاس تولیدی بزرگ به حساب می‌آیند و از همین رو حاوی جزییات حیاتی از مجتمع‌های تولیدی و تحقیقاتی موجود در ایران هستند.

زیمنس تا کنون درباره تعداد مشتریانش در ایران و به تبع آن حجم آلودگی سیستم‌های آنها به استاکسنت سکوت اختیار کرده ولی دست‌کم تایید کرده است که دو دفتر آلمانی در ایران به استاکسنت آلوده شده‌اند و یک ابزار نرم‌افزاری رایگان برای شناسایی این ویروس که روی سایت زیمنس قرار داشته ظرف کمتر از یک هفته بیش از یک هزار و ۵۰۰ بار دریافت شده است که طبیعتا بخش عمده‌ای از آن را کاربران ایرانی تشکیل داده‌اند.همانگونه که انتظار می‌رفت و در مقاله بیزینس‌ویک هم مورد اشاره قرار گرفته سکوت زیمنس درباره حجم آلودگی سیستم‌هایش در ایران ناشی از فشار دور جدید تحریم‌های ایالات متحده و شورای امنیت در ایران است. به ویژه که در ابتدای سال ۲۰۱۰ زیمنس در یک مانور رسانه‌ای اعلام کرد دفتر خود را در ایران که بیش از ۲۹۰ کارمند و درآمدی بالغ بر ۵۶۳ میلیون دلار در سال دارد( گزارش سال ۲۰۰۸ وال‌استریت ژورنال) تعطیل خواهد کرد. وعده‌ای که اکنون با انتشار استاکسنت بار دیگر مورد توجه رسانه‌ها و مقامات غربی قرار گرفته است.

شیوه سیمانتک برای بررسی سطح آلودگی استاکسنت در ایران هم در نوع خود قابل توجه است چراکه این شرکت توانسته حجم ترافیک ارسالی به سرورهای این ویروس‌ را به سمت دامنه خودش هدایت کند که نقش قابل توجهی در اطلاعات دقیق این غول امنیتی درباره ویروس یاد شده دارد. در این فرآیند حدود ۱۴ هزار IP مختلف تلاش کرده‌اند خود را ظرف سه روز به سرور ساختگی سیمانتک متصل کنند که هرچند مطابق شکل شماره دو قسمت عمده‌ای از آنها ایرانی هستند ولی با این وجود خود کارشناسان سیمانتک معتقدند این فقط شمار ناچیزی از تعداد کل دستگاه‌هایی است که به این ویروس خاص آلوده شده‌اند.

دلیل این استدلال سیمانتک هم کاملا مشخص است چراکه تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی و حتی خارجی تمامی دستگاه‌های موجود در شبکه‌شان را تحت یک پروتکل اینترنتی با همان IP واحد به اینترنت متصل می‌کنند. به همین دلیل تخمین‌های سیمانتک نشان می‌دهد دست‌کم بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه به استاکسنت آلوده شده باشند که حدود ۶۰ درصد آنها ایرانی هستند.وبـلاگ رسمی سیمانتک در پورتال blogspot.com تایید کرده است که اکنون کارشناسان سیمانتک هم می‌توانند مانند طراحان ویروس IPهای شرکت‌های آلوده شده را ببینند و همانگونه که انتظار می‌رود در میان آنها اسامی شرکت‌هایی به چشم می‌خورد که از سیستم‌های اسکادای زیمنس استفاده می‌کنند.

ویروس‌شناسیاستاکسنت همانطور که در گزارش پربازخورد عصر ارتباط (مورخ ۲۹ تیرماه) هشدار داده شده بود از امضای دیجیتالی شرکت قدیمی و سرشناس Realtek استفاده می‌کند که به سبب محصولات صوتی‌اش در ایران بسیار شناخته شده است و از طریق USB هم تکثیر می‌شود. اخبار اولیه درباره این ویروس توسط کارشناسان لابراتوار VBA32 به دست عصر ارتباط رسید و در آن تاکید شده بود استفاده از آنتی‌ویروس برای خنثی‌کردن فعالیت‌های استاکسنت ضروری است. هرچند در آن زمان هنوز از کارکرد اصلی آن به عنوان یک ابزار جاسوسی صنعتی، اطلاعاتی در دسترس نبود.با اندکی تاخیر نسبت به VBA32 و سیمانتک، کارشناسان کمپانی ESET هم به عنوان صاحبان برند تجاری بسیار پرفروش آنتی‌ویروس NOD32 هم به استاکسنت واکنش نشان داده‌اند و با انتشار گزارشی نام کامل این ویروس را Win32/Stuxnet اعلام کرده و با تایید آنکه ویروس‌کش‌های این شرکت آن را تحت عنوان LNK/Autostart.A شناسایی و خنثی می‌کنند آن را ناشی از یک نقص نرم‌افزاری در پوسته ویندوز دانسته است.

مایکروسافت هم در اولین واکنش به مساله همه‌گیر شدن استاکسنت بار دیگر تاکید کرده که وصله امنیتی لازم در این خصوص منتشر شده ولی درباره دستگاه‌هایی که به این ویروس آلوده شده‌اند گفته است حتی با نصب این وصله نرم‌افزاری هم باز مشکل به صورت موقتی رفع خواهد شد. آدرس کامل این وصله امنیتی را می‌توانید در وبلاگ برخط عصر ارتباط به آدرس Online.asreertebat.com مشاهده کنید.ESET بر خلاف سیمانتک قسمت عمده‌ای از فعالیت ویروس را از آمریکا می‌داند (۵۸ درصد) و تنها ۳۰ درصد حضور ویروس را متعلق به دستگاه‌های ایرانی اعلام کرده است که پس از ایران، روسیه هم با سهمی چهار درصدی از استاکسنت در رتبه سوم قرار گرفته است. لابراتوار شرکت ESET همچنین قسمت عمده خطر انتشار استاکسنت را متوجه زیرساخت‌های صنعتی کشور، به عنوان مثال صنایع بخش نیرو می‌داند و تاکید می‌کند به این ترتیب کاربران خانگی چندان در معرض تهدیدات ناشی از این ویروس نیستند.

هنوز مشخص نیست چه چیزی غیر از ماجراهای هسته‌ای اخیر، صنایع آمریکا، روسیه و ایران را به یکدیگر ارتباط می‌دهد.یکی از نکات عجیب در گزارش لابراتوار ESET جزییاتی است که این شرکت درباره نحوه انتشار استاکسنت به آنها آشاره کرده است. به گفته یوراه مالکو رییس لابراتوار ESET در براتیسلاوای اسلواکی، این ویروس به محض ورود به فضای سیستم‌ عامل ویندوز بررسی می‌کند که رایانه مورد نظر در قلمرو ایالات متحده قرار گرفته است یا خیر. در صورت منفی بودن این پرسش ویروس به صورت خودکار نرخ تکثیرش را کاهش می‌دهد که نشان می‌دهد طرحان ویروس علاقه‌مند نیستند این ویروس در سایر نقاط جهان نمود چندانی داشته باشد.

جی میل خود را آفلاین چک کنید!


مقدمه
همان طوری که می‌دانید سرویس Gmail در مرحلهً بتا است و تقریبا زمان زیادی از ارائه آن توسط شرکت سازنده‌اش، گوگل، نمی‌گذرد. اما در همین مدت کوتاه  توانسته است محبوبیت فراوانی را در بین کاربران بدست آورد. از جمله این امتیازات می‌توان به کاربر پسند بودن (که اصلاحا به آن User Friendly نیز گفته می‌شود)، سرعت بالای بارگذاری صفحات ، و ارائه فضای نسبتا زیاد (نزدیک 7 گیگابایت) اشاره نمود. نکته دیگر این است کهGmail درصفحات خود از قرار دادن فایل‌های گرافیکی سنگین خودداری کرده که این کار کمک شایانی به ساده نمودن و سرعت بخشیدن به عملیات آن کرده است.
در ایران به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت برای اکثر کاربران، چک کردن ایمیل از طریق وب سایت در بسیاری از وقت‌ها، کاری وقت‌گیر و طا قت فرسا است. امروزه گوگل تنها شرکتی است که سرویس POP3 را به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است، قبل از این، Yahoo نیز POP3 را برای کاربران خود ارائه نموده بود اما نه درسرویس رایگان خود، البته ترفندها و نرم افزارهایی برای چک کردن ازطریق  سرویس معمولی تحت وب وجود دارد که معمولا در بسیاری از مواقع وقت‌گیر هستند.
در این مقاله تصمیم بر آن گرفتیم تا سرویس POP3 Gmail و شیوه چک کردن آن توسط نرم‌افزار Outlook Express را توضیح دهیم. با وجود این سرویس، شما سرعت زیادی برای ارسال وهمچنین دریافت نامه ها از Gmailتان را خواهید داشت. البته نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل دیگری نیز مانند  Eudora،Mozilla Thunderbird  هم وجود دارند که تفاوت زیادی با Microsoft Outlook یا Outlook Express از نظر تنظیمات ندارند. اما از آنجایی که  Outlook Expressدر هنگام نصب ویندوز، بطورخودکار، نصب می‌شود و اکثر کاربران به آن دسترسی دارند و با محیط آن آشنا هستند، ترجیح دادیم که از این نرم‌افزار برای گرفتن ایمیل‌های Gmail استفاده نماییم.

تنظیم دریافت ایمیل POP3

لازم نیست متذکر شویم که شما باید یک Account از Gmail داشته باشید!!

استفاده از POP3 بسیار راحت است و شما با کمی دقت و انجام دادن چند کار کوتاه می‌توانید به سادگی از این سرویس استفاده کنید.

 

تنظیم در Gmail

بعد از ورود به Account خود در Gmail در صفحه اصلی بالای سمت راست بر روی Settings کلیک کنید تا مطابق شکل 1 پنجره Mail Settings نمایش داده شود و از آنجا سربرگ Forwarding and POP انتخاب کنید. در قسمت POP Download گزینه Enable POP for all mail را تیک زده و از پایین صفحه گزینه Save changes را کلیک کنید.

 

تنظیمات در جی میل

 

 

 شکل شماره 1

 

تنظیم در Outlook Express

اکنون کار شما در سایت به پایان رسیده و نوبت تنظیمات Outlook رسیده است.

• برنامه Outlook Express را اجرا نمایید.

از منوی Tools  بر روی گزینهAccounts  کلیک کنید.

مطابق شکل 2 ابتدا بر روی گزینه Add و سپس گزینه Mail را کلیک کنید.

 

تنضیمات در Outlook

 

 

 شکل شماره 2

در پنجره جدید Your Name فقط نام مورد نظر خود را وارد کنید وکلید Next را بزنید.

در پنجره بعد یعنی Internet E-mail Address آدرس کامل Gmail خود را وارد کنید و سپس Next کنید.

مطابق شکل 3 و در پنجره E-mail Server ابتدا گزینه My incoming mail server را بر روی POP3 تنظیم نمایید و سپس برای گزینه  Incoming Mail serverعبارت POP.Gmail.Com را وارد نمایید و در زیر گزینه Outgoing mail (SMTP) server عبارت SMTP.Gmail.Com را تایپ و بعدNext  کنید.

 

تنضیمات Outlook

 

 شکل شماره 3

مطابق شکل 4 و در صفحه Internet Mail Logon نام کاربری و پسوردی را که در Gmail ثبت کرده‌اید را وارد کنید. اگر بخواهید در هر بار connect شدن به سرور، پسورد از شما سئوال نشود، گزینه Remember password را تیک بزنید وNext  را کلیک کنید و در نهایت، دکمه Finish را بزنید.

تنضیمات جی میل

 شکل شماره 4

 

تذکر مهم:حتما در قسمت نام کاربری (Account name) آدرس جی میل خود را کامل وارد کنید.مثلا:name@gmail.com

 اکنون در پنجرهInternet Accounts (شکل شماره 2) گزینه POP.Gmail.Com  اضافه شده ، بر روی آن 2 بار کلیک کنید تا مطابق شکل 5 پنجره POP.Gmail.Com Properties ظاهر شود و در سر برگ Server  گزینه My Server requires authentication را تیک بزنید.

 

 

تنضیمات فرعی جی میل

 

  شکل شماره 5

سپس در همین صفحه به قسمت Advanced بروید و تنظیمات را مطابق شکل6 اعمال کنید. اکنون کار شما به اتمام رسیده است.

تنضیمات فرعی جی میل

 شکل شماره 6

 

و حالا برای چک کردن نامه‌هایتان در Gmail کافی است از پنجره اصلیOutlook Express  به مسیر

Tools  > Send and Receive   رفته و گزینه POP.Gmail.Com را کلیک نمایید. و اما برای ارسال نامه‌هایتان به مسیر File  > New  > Mail Message بروید.

روش دیگری هم برای تنظیماتOutlook Express  هم هست وآن هم روش استفاده از نرم‌افزار GmailConfig است. به این صورت که بعد از اجرای  نرم‌افزار GmailConfig و طی مراحل خواسته شده، تنظیمات Outlook Express اعمال می‌شود و عمل رسال و دریافت نامه مانند همین روش خواهد بود.

 

نکته: توجه کنید که این نرم‌افزار برای تنظیماتOutlook   است و در تنظیمات سایت دخالتی ندارد.

موبایل یا دوربین سه‌بعدی

از میان تلفن‌های همراه ی که ساخته شده‌اند، موبایلی که دارای دوربینی که قادر به انداختن عکس‌های سه‌بعدی است هم معرفی شد برای دیدن عکس سه‌بعدی نیازی نیست عینک سه‌بعدی بزنید.

موبایل با دوربین سه بعدی

این موبایل کار عینک سه بعدی را برای شما انجام می‌دهد. موبایل فوق دارای دو عدد لنز می‌باشد و در حال حاضر در بازار وجود ندارد.

آی‌فون؛ ناجی جان انسان!

 

اپل تعدادی نرم‌افزار کاربردی را در اختیار کاربران آی‌فون قرار داده است که به آن‌ها کمک می‌کند بدون هراس از گم شدن یا روبرو شدن با موقعیت‌های خطرناک جهانگردی کنند،‌ وزن کم کنند،‌ سیگار ترک کنند و ........

آی‌فون؛ ناجی جان انسان!

گوشی‌های همراه به سرعت در حال نفوذ به زندگی ما هستند. به خصوص در کشورهایی که استفاده از گوشی‌های همراه و به خصوص گوشی‌های هوشمند برای اتصال به اینترنت رایج است،‌ می‌توان گفت مردم می‌توانند بسیاری از کارهای روزمره خود را به واسطه گوشی‌های هوشمند خود انجام بدهند، ‌از جستجو گرفته تا دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی و خرید و حتی گرفتن دستور آشپزی.

یکی از خدمات گوشی‌های همراه، کمک به نجات زندگی انسان‌ها است. زمانی،‌ تنها کاری که گوشی همراه می‌توانست برای ما انجام بدهد این بود که در شرایط اضطراری بتوانیم با کسی تماس بگیریم و کمک بخواهیم. اما حالا گوشی‌های هوشمند از نرم‌افزارهایی کاربردی بهره می‌برند که به نجات زندگی ما کمک می‌کنند. تلگراف فهرستی از این نرم‌افزارها را که در فروشگاه اپل یافت می‌شوند، منتشر کرده است که با هم آن را می‌خوانیم.

 

ردپای حیوانات(MyNature Animal Tracks)

اگر می‌خواهید به دنیای وحش سفر کنید، حتما از این برنامه استفاده کنید. این برنامه با ارائه انواع عکس و تصویر و نقشه، ‌به شما کمک می‌کند وجود بیش از 40 حیوان وحشی در اطرافتان را حدس بزنید، ‌مثلا ردپای یک خرس را تشخیص بدهید و غافلگیر نشوید!

 

اکوترا (AccuTerra)

اگر هوس کردید در یک دشت بزرگ قدم بزنید، این برنامه با نقشه‌های دقیق 360،000 کیلومتری، ‌باعث می‌شود که گم نشوید. همچنین به شما کمک می‌کند بهترین محل برای ماندن در شب را پیدا کنید و مجبور نشوید یک شب سرد و مرطوب و احتمالا خطرناک را با خوابیدن زیر درخت بگذرانید.

آی‌فون؛ ناجی جان انسان!

نقشه‌خوان دریایی آی‌نوایکس (iNavX Marine Navigation)

به کمک اپل حتی روی دریا هم گم نمی‌شوید. این برنامه محل دقیق شما روی دریا را نشان می‌دهد و کمک می‌کند که راهتان را برای برگشتن به ساحل پیدا کنید. همچنین اگر توفانی در راه باشد این برنامه به شما خبر خواهد داد. به نظر می‌رسد با آی‌فون جهانگردی آسان‌تر می‌شود!

 

گزارش موج‌سواری (Surf Report)

موج‌سواری در عین جذاب بودن می‌تواند خیلی هم خطرناک باشد. این برنامه به شما می‌گوید که طول موج،‌ جهت آن، جزر و مد و آب و هوا برای موج‌سواری مساعد است یا نه.

 

صندلیهای سر راه (Couch to 5k)

البته برنامه‌های زیادی برای کمک به کاهش وزن،‌ تناسب اندام و افزایش طول عمر وجود دارند. این برنامه هم به شما کمک می‌کند از جای خود بلند شوید و برای کمی دویدن بیرون بروید، ‌به شما دستورالعمل‌های آموزشی هم برای تمرینات می‌دهد.

 

وزن کم کن! (!Lose it)

یک برنامه دیگر برای کاهش وزن. این برنامه میزان کالری را که مصرف می‌کنید و میزان کالری را که می‌سوزانید، برای شما حساب می‌کند. فقط کافی است بگویید که چه چیزهایی خورده‌اید و چه فعالیت‌هایی کرده‌اید.

آی‌فون؛ ناجی جان انسان!

ترک سیگار (Quitter)

ترک سیگار اصلا کار ساده‌ای نیست. اما این برنامه سعی می‌کند فواید این کار را به شما یادآوری کند. قیمت هر بسته سیگار و مدتی که سیگار نکشیده‌اید را به آن بگویید تا برایتان حساب کند که در این مدت چه قدر پول پس‌انداز کرده‌اید.

 

آی‌مرمر (iMurmur)

این برنامه ضربان قلب شما را چک می‌کند و به شما هر بی‌نظمی در کار قلب را با بوق مخصوصی هشدار خواهد داد.

 

فشار خون (Blood Pressure)

با این برنامه می‌توانید بایگانی منظمی از میزان فشار خون خود در تاریخ‌های منظم داشته باشید.

 

بیبی‌فون (Babyphone)

البته شاید این برنامه ربطی به نجات جان شما نداشته باشد، اما ممکن است برای فرزندتان کمک‌کننده باشد. این برنامه از طریق اتصال آی‌فون به دوربین ناظر کودک،‌ مراقب کودک شما است و هر وقت که بشنود کودک بیدار شده،‌ با زنگ زدن به شما خبر می‌دهد.

 

 

برگرفته از خبرآنلاین

تجربه مجازی کار با گوشی‏های موبایل

تجربه مجازی کار با گوشی‏های موبایل


در صورتی که قصد خرید تلفن همراه را داشته باشید، قطعاً دوست دارید پیش از خرید گوشی اندکی با آن کار کنید تا مقداری بیشتر با آن آشنا شوید. به عنوان مثال منوهای آن را بررسی کنید یا تنظیمات داخلی آن را مشاهده کنید. برای این کار نیز ناچارید به یک موبایل فروشی مراجعه کنید و در صورتی که امکان داشته باشد بتوانید گوشی را نهایتاً چند دقیقه‏ای به دست بگیرید و با آن کار کنید. اما هم‏اکنون قصد داریم به معرفی ترفندی کاربری بپردازیم که با استفاده از آن می‏توانید از طریق اینترنت و صورت مجازی با گوشی‏های مختلف تلفن همراه کار کنید. به طوری که در صفحه مانیتور خود ظاهر شبیه‏سازی شده گوشی را مشاهده کنید و با کلیک بر روی دکمه های گوشی، به صورتی مجازی و شبیه‏سازی شده با آن کار کنید.

بدین منظور:
کافی است به آدرس اینترنتی
http://www.tryphone.com/phoneselect.seam مراجعه کنید.
در این صفحه از این سایت، لیست گوشی‏هایی که امکان کار با آنها به صورت مجازی وجود دارد، قرار گرفته است. تعداد گوشی‏ها در حال حاضر محدود است، اما به مرور به تعداد آنها اضافه می‏شود.
پس از انتخاب گوشی و کلیک بر روی آن، در صفحه بعد، در قسمت سمت چپ صفحه، عبارت Loading پدیدار می‏شود (ناجی سیستم) و پس از اندک زمانی تصویر شبیه‏سازی شده گوشی ظاهر می‏شود.
اکنون با کلیک بر روی دکمه های گوشی می‏توانید کار با آن را به صورت مجازی تجربه کنید.
در قسمت دیگر صفحه، اطلاعات مربوط به گوشی درج شده است. همچنین در قسمت Demos، دموهای مربوط به هر یک از رخدادهای معمول گوشی به صورت انیمیشن قابل مشاهده است و پس از انتخاب دموی مورد نظر، عمل مربوطه به صورتی که جنبه آموزشی نیز دارد نمایش داده می‏شود. )

لازم به ذکر است برای مشاهده گوشی بایستی پلاگین مربوط به Flash Player بر روی مرورگر شما جهت مشاهده فایل‏های فلش نصب باشد.

انتقال فایل‏های دریافتی موجود در Inbox گوشی‏‏های Symbian

انتقال فایل‏های دریافتی موجود در Inbox گوشی‏‏های Symbian


در صورتی که از یک گوشی دارای سیستم عامل Symbian استفاده می‏کنید حتماً می‏دانید در صورتی که از طریق بلوتوث فایلی را دریافت کنید این فایل در Inbox گوشی در قسمت پیام‏ها ذخیره می‏شود. در صورتی که این فایل، عکس، موزیک یا ویدئو باشد به سادگی می‏توان آن را در گالری گوشی ذخیره کرد تا بعد آن را به مکان دیگری انتقال داد یا آن را برای فرد دیگری بلوتوث کرد. اما اگر فایل یک برنامه یا هر چیز دیگری باشد تنها می‏توان آن را در محیط Inbox اجرا کرد و امکان ذخیره‏سازی آن وجود ندارد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را معرفی نماییم که از طریق آن می‏توانید این فایل‏ها را نیز ذخیره‏سازی کنید و یا به مکان دیگری منتقل کرده و برای دوستانتان بلوتوث کنید.

بدین منظور:
نیازمند یک برنامه جانبی و معروف به نام X-plore هستیم.
این برنامه در اصل یک نرم‏افزار مدیریت فایل است (ترفندستان) که بر روی کلیه گوشی‏های Symbian S60 3rd/5th و همچنین Symbian S60 قابل نصب است.
در صورتی که این برنامه را ندارید، می‏توانید آخرین نسخه آن را از سایت سازنده به صورت رایگان و آزمایشی دریافت نمایید:
http://www.lonelycatgames.com/?app=xplore&page=download&platform=symbian

پس از نصب برنامه، آن را اجرا کنید.
اکنون Menu را انتخاب نمایید.
سپس از قسمت Tools گزینه Messaging را انتخاب کنید.
با باز شدن این گزینه، تمامی فایل‏های موجود در Inbox قابل دسترسی و انتقال می‏باشند.



ترفندهای خرید یک کارت گرافیکی مناسب

ترفندهای خرید یک کارت گرافیکی مناسب


یک از دغدغه های اصلی کاربران هنگام خریداری کامیپوتر، انتخاب یک کارت گرافیک مناسب است. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راهنمای جامع برای خریداری کارت گرافیک بپردازیم. در صورتی که قصد خریداری کارت گرافیک را دارید با مطالعه این ترفندها میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سرعت کلاک پردازشگر
مشابه پردازشگر اصلی رایانه ها داشتن سرعت کلاک بیشتر برای پردازشگر کارت گرافیک صرفاً به مفهوم عملکرد سریعتر آن نیست. شاید یک پروسسور 400MHz سریعتر از یک پروسسور 600MHz در یک سیکل کاری باشد. از دید یک پروسسور گرافیکی سرعت Render و سرعت clock با تعداد پیکسل هایی است که می تواند در هر سیکل پردازش نماید.

ظرفیت حافظه
عبارت از میزان حافظه ای که روی کارت گرافیک صرفاً جهت فعالیتها و کارهای گرافیکی قرار گرفته است. در حال حاضر تمامی چیپ ها قابلیت قابل استفاده با مقادیر مختلف حافظه هستند. که در برخی موارد به 512MB می رسد. میزان حافظه در عملکرد کارت وابستگی به نوع کار گرافیکی که انجام می دهید دارد. دسترسی پردازشگر کارت گرافیک به حافظه کارت بسیار سریعتر از رم کامپیوتر است. بنابراین حافظه بیشتر بر روی کارت باعث می شود که پردازشگر برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز کمتر به حافظه اصلی مراجعه کند و سرعت بالا رود. به زبان ساده تر اگر در حال حاضر از کارت گرافیک GeForce 6600 با 128 مگابایت حافظه استفاده کنید و قصد دارید آن را به GeForce 6600 با 256 مگابایت حافظه ارتقا دهید شاید در زمانی که با رایانه بازی می کنید اصلاً متوجه تغییر عملکرد آن نشوید مگر اینکه بازی هایی را انجام دهید که از این قابلیتها استفاده می کنند.

پهنای باند حافظه
این خصوصیت سرعتی است که پروسسور گرافیکی می تواند با حافظه کارت ارتباط برقرار کند. یکی از محدودیت ها در کارهای سه بعدی سرعتی است که رایانه می تواند اطلاعات را به پردازشگر گرافیک انتقال دهد. حافظه سریعتر به مفهوم بر طرف کردن این محدودیت است که باعث افزایش سرعت Rendering خواهد شد. کارت های گرافیک در حال حاضر از دو نوع حافظه بهره می برند. DDR , GDDR3 که نوع GDDR3 سریعتر است و بهتر می تواند مانع از مشغول شدن پردازشگر گرافیک شود.
عملکرد کارت همچنین می تواند از پهنای باند باس حافظه تاثیر بپذیرد. یک کارت گرافیک با باس جافظه 128 بیت می تواند دو برابر یک کارت با باس حافظه 64 بیت اطلاعات را بین حافظه کارت و پروسسور تبادل نماید.

Shader
مدلهای Direct X Shader جزئیات بسیاری را جهت کنترل بر روی آنچه نمایش داده می شود برای افراد خواستار توسعه ارائه می دهد. و می تواند افکت های بسیاری (ترفندستان) نظیر سایه های پیچیده انعکاس نور، ایجاد مه و مانند آنها را بوجود آورد. مایکروسافت با ارائه مدل Shader از ابتدا قدرت مانور زیادی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است که نتیجه آن ایجاد پتانسیل بالا جهت واقعی تر و ملموس تر کردن تصاویر بوده است Shader مدل 3 آخرین نسخه ای است که Direct X9.0 در اختیار کاربران قرار داده است.در حال حاضر (در زمان نگارش این مقاله) تنها Nvidia از این نسخه پشتیبانی می کند.

سرعت Fill
این خصوصیت به مفهوم سرعتی است که کارت گرافیک می تواند یک صفحه را نقاشی کند. هر سطح در صحنه های سه بعدی دارای یک texture (تصاویری هستند که جنس،حالت و بعضی از خواص ماده را به صورت روکش روی سطح یک جسم سه بعدی نمایش می دهند مثلاً عکس یک چوب را روی یک مکعب مستطیل قرار می دهند تا شکل الوار دیده شود.) است که به آن نسبت داده شده سرعت پیکسلها (texel) در ثانیه نشان دهنده این که چه تعداد از پیکسلهای texture می توانند در هر ثانیه نمایش داده شوند.
اما یک texel چیست؟ یک texel به نوعی مشابه یک پیکسل سه بعدی است. در واقع یک رویه سطح می تواند توسط خانه های یک تصویر 640×480 پیکسل از تصویر آجرها نمایش داده شود. هر پیکسل در این صفحه texel خوانده می شود و روی هر texel پردازش صورت می گیرد تا فاصله و زاویه این نقطه از دیوار را نمایش دهد.
سرعت fill حاصلضرب سرعت کلاک پروسسور و تعداد پیکسل هایی است که می تواند در هر سیکل کلاک پردازش شوند تعداد پیکسل هایی که می توانند در هر سیکل کلاک پردازش شوند.

گوشه ها
با وجود اینکه سرعت Fill اطلاعاتی در خصوص عملیات Rendering چیپ گرافیکی می دهد اما در مورد محاسبات هندسی هیچگونه اطلاعاتی ندارد. چیپهای گرافیکی نمی توانند روی سطوح منحنی کار کنند. آنها می توانند فقط سطوح مسطح را پردازش نمایند. اما اگر به اندازه کافی سطوح مسطح در اختیار داشته باشند می توانند با کنار هم قرار دادن آنها سطحی مشابه منحنی بوجود آورند. و هر چه تعداد این سطوح مسطح بیشتر باشد انحنای سطح حاصل طبیعی تر به نظر می آید البته کار پردازش برای گرافیک هم مشکل تر می شود.
در پردازشی که Tessellation خوانده می شود تمامی اشیا در یک صحنه سه بعدی به سطوح مثلثی شکل شکسته می شوند. همانطور که گفته شد افزایش این سطوح مثلثی باعث نمایش بهتر اشیا می شود یک جسم سه بعدی می تواند متشکل از صدها یا هزاران مثلث باشد. این موضوع همان چیزی است که سازندگان بازیها در زمان طراحی اشیا و شخصیت های بازی با آن در گیر هستند یعنی مثلاً کاراکتر را به گونه ای طراحی کنند که نه بازی خیلی سنگین شود (تعداد سطوح مثلثی زیاد شود) و نه آنقدر در تعداد آنها صرفه جویی کنند که کاراکتر دارای لبه های تیزی شود و شکل طبیعی نداشته باشد.
متاسفانه ATI و NVidia استاندارد های متفاوتی را برای بیان میزان قدرت پردازش هندسی استفاده می کنند مشخصه چیپ NVidia بر اساس تعداد رئوس در ثانیه است. (که به مفهوم نقاط در گوشه های مثلث می باشد) در حالیکه مشخصه ATI بر اساس تعداد مثلث در ثانیه است. با توجه به اینکه مثلث های کنار هم دارای رئوس مشترکی هستند. نمی توان به سادگی تعداد مثلث ها را بدست آورد.

Anti-aliasing
Anti-aliasing روشی است که برای حذف دندانه هایی که در خطوط مورب یا منحنی ها دیده می شود ایجاد شده است. (برای فهم بهتر موضوع برنامه Paint را باز کنید و یک خط مورب بکشید این دندانه ها به راحتی قابل دیدن هستند) Anti-aliasing باعث می شود تصویر طبیعی تر به نظر بیاید ولی معمولاً سبب کند شدن کامپیوتر می شود چندین سطح برای Anti-aliasing وجود دارد که برخی بیش از بقیه به سیستم فشار وارد می کنند.

RAMADC
RAMADC مخفف عبارت RAM Digital to Analogue Converter می باشد که به معنای مبدل دیجیتال به آنالوگ حافظه RAM می باشد. RAMADC یک چیپ ست است که صحنه ها را می گیرد و به فرمتی مناسب برای برای مانیتور (نمایشگر) تبدیل می کند. پردازشگر گرافیکی تصویر نهایی را خلق می کند و RAMADC به عنوان رابط پردازشگر و کابل VGA یا DVI قرار می گیرد تا در نهایت تصویر روی مانیتور قرار گیرد.RAMADC ها دارای سرعتهای متفاوتی هستند (معمولاً 350-400 مگاهرتز) و یک کارت گرافیکی ممکن است چندین سرعت داشته باشد. یک RAMADC سریعتر به معنای آن است که کارت گرافیک قادر است رزولوشن بالاتری را در خروجی پشتیبانی کند. RAMADC چند تایی به این معناست که کارت گرافیک می تواند از چندین نمایشگر به طور همزمان پشتیبانی کند.

چرا DVD بسیار بهتر از CD است؟

چرا DVD بسیار بهتر از CD است؟


شاید بسیاری از کاربران از DVD تنها به علت ظرفیت بالای ذخیره اطلاعات به جای CD استفاده میکنند. در صورتی که DVD مزیتها و تفاوت های بسیار زیادی با CD های معمولی دارد. در این ترفند قصد داریم به بررسی این تفاوت ها که بیشتر منشأ سخت افزاری دارد بپردازیم. شاید شما نیز با خواندن این ترفند از این پس همواره از DVD برای ذخیره اطلاعات مهم خود استفاده کنید.

DVD از CD بسیار ایمن تر است ؛ در هر دو طرف یک DVD لایه‌ای از پلی‌کربنات موجود میباشد. این لایه از لایه زیرین خود که آلومنیومی می‌باشد و به عنوان لایه منعکس کننده‌ای برای لیزر عمل می‌کند، در برابر خط خوردگیها محافظت می‌کند.

در CD تنها لایه زیرین دارای پلی‌کربنات می‌باشد. اما بر خلاف این مسئله روی CD که حالت چاپ شده ای را به خود می‌گیرد حساس‌تر می‌باشد. در زیر بر چسب، در بیشتر CD‌ها تنها یک لاک نازکی کشیده شده است. و در زیر آن لایه منعکس کننده قرار دارد. تنها خط‌خوردگ‍ی بسیار کوچکی مثلاً توسط یک خودکار می‌تواند باعث ضربه‌ خوردن به لایه انعکاسی شود.

در قسمت ضربه‌خورده شده دیگر اشعه‌های لیزر منعکس نمی‌شود، لذا CD دیگر به صورت کامل و یا بخشی از آن اجرا نمی‌شود. لازم به ذکر است که بهتر است به خصوص در مورد CD‌ها همیشه برای نوشتن بر رویشان از خودکارهای مخصوص CD ها استفاده کنید.

علاوه بر این از نظر حساسیت در قبال نور و گرما، CD‌ها و DVD‌هایی که شخصا بر روی‌انها چیزی ثبت می‌شود. نسبت به آن دسته که همراه در فایل از شرکت‌ها می‌آیند آسیب‌پذیرتر می‌باشند. در صفحاتی که شخصا فایلی را در آنها ثبت کرده‌اید، (ناجی سیستم) یک ماده ارگانی رنگی که به نور نیز بسیار حساس است. کار حمل اطلاعات را بر عهده می‌گیرد. نور مستقیم خورشید می‌تواند این ماده را خراب کند، پس بهتر است همیشه در جای تاریکی از آنها نگهداری کنید و نگذارید که تغییرات دما بر آنها اثر کنند

زنده کردن باتری های مرده لپ تاپ ، به روشی اعجاب انگیز!

زنده کردن باتری های مرده لپ تاپ ، به روشی اعجاب انگیز!


باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری ها معمولأ پس از 1 تا 2 سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!

کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید!
تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.
اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.
اما جالب است بدانید (ترفندستان) که این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است) ، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.

این موضوع توسط وب سایت ناجی سیستم عملأ بر روی باتری یک لپ تاپ HP تست شد ، باتری که پس 1سال و نیم کارکرد ، تنها به مدت 10 دقیقه شارژ را نگه میداشت ، پس از اجرای این ترفند ، پس از اولین شارژ توانست 45 دقیقه و در دفعات بعدی تا 1.5 تا 2 ساعت شارژ را نگاه دارد.

از این موضوع و به نوعی نوآوری میتوان حتی در مورد هارد دیسک هم استفاده کرد ، هاردی که کار نمیکند را در صورتی که 10 تا 15 ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس وصل نمایید را نیز میتوان با این روش بازیابی کرد.

همچنین برای تثبیت این موضوع ، ویدئویی نیز در سایت Metacafe منتشر شده است که کلیه عملیات به شکل تصویری قابل مشاهده است.