خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

خریدهای میلیونی دزدان با چک های مسروقه


خراسان - مورخ دوشنبه 1393/02/22 شماره انتشار 18685

سجادپور- چهار عضو یک باند سرقت اموال داخل خودرو که با چک های مسروقه اقدام به خرید لوازم می کردند، با تلاش ماموران کلانتری سناباد مشهد دستگیر شدند. سرکلانتر شمال مشهد درباره جزئیات دستگیری اعضای این باند به خراسان گفت: حدود یک هفته قبل، خودرو ریو مردی در خیابان پاستور مشهد مورد دستبرد سارقان قرار گرفت و دزدان اموال داخل خودرو، دسته چکی را به همراه مهر آن و تعدادی لوازم دیگر سرقت کردند. سرهنگ اکبر حسین پور افزود: با اعلام شکایت مالباخته، اقدامات قضایی و انتظامی در این باره ادامه یافت تا این که مشخص شد سارقان با جعل چک های مسروقه، اقدام به خریدهای اینترنتی می کنند و سپس چک ها را که به تاریخ روز نوشته شده است در اختیار پیک هایی قرار می دهند که کالاهای خریداری شده را به آنان تحویل داده اند. این مقام انتظامی تصریح کرد: با به دست آمدن این سرنخ، عملیات پلیسی در اطراف فروشگاه ها و مراکز خرید متمرکز شد تا این که یکی از فروشندگان تلویزیون های ال ای دی با پلیس تماس گرفت و گفت: سرنشینان یک دستگاه پراید برای تحویل تلویزیون به فروشگاهم مراجعه کردند اما پلاک عقب و جلوی خودرو با یکدیگر متفاوت بود. سرکلانتر شمال مشهد افزود: با استعلام شماره های خودرو مشخص شد که یکی از پلاک ها مربوط به خودرو مفقود شده است. بنابراین ماموران کلانتری سناباد مشهد با این سرنخ موفق شدند مالک پراید را دستگیر کنند اما او ادعا کرد که پلاک را پیدا کرده است. سرهنگ حسین پور خاطرنشان کرد: این فرد در ادامه بازجویی ها وقتی در برابر شواهد و دلایل مستند قرارگرفت، اعتراف کرد که به همراه ۳تن دیگر از دوستانش، از داخل خودرو ریو دسته چکی را سرقت کرده اند و با آن اقدام به خرید کالا می کردند. وی گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده ۳ متهم دیگر نیز دستگیر شدند واعتراف کردند به خاطر این که در شغل فروش روغن حیوانی ورشکست شده اند، اقدام به سرقت کرده اند. سرکلانتر شمال مشهد اضافه کرد: در بازرسی از منازل متهمان، چاپگر، تعدادی گوشی تلفن همراه گرانقیمت و لوازم دیگر نیز کشف شد و متهمان که بین ۲۲ تا ۲۴ سال سن دارند در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفتند تا درباره سرقت های احتمالی دیگر آنان تحقیقات بیشتری انجام شود.

تبلت


خراسان - مورخ دوشنبه 1393/02/22 شماره انتشار 18685

وقتی کارآگاهان پلیس به دستان پسر ۱۵ ساله ام دستبند زدند، شوکه شدم. باورم نمی شد که فرزندم کار خلافی انجام داده باشد. او اهل درس و مدرسه بود و با دوستان نابابی هم رفت و آمد نداشت. مدتی بود که فرزندم اصرار داشت برایش تبلت بخرم. او می گفت: تعدادی از دوستانم در مدرسه تبلت دارند و بسیاری از کارهای تحقیقی خود را با این وسیله ارتباطی انجام می دهند. من هم که سررشته ای از وسایل جدید ارتباطی ندارم، به خاطر خوشحال کردن فرزندم برایش تبلت خریدم. از آن روز به بعد او همیشه در اتاقش تنها بود و مدام با «تبلت» خود را سرگرم می کرد؛ من هم از این که می دیدم پسرم به کارهای تحقیقی و درس و مدرسه مشغول است، خوشحال بودم. اگرچه احساس می کردم او از نظر جسمانی ضعیف شده است و نمراتش هم مناسب نبود ولی با خود می گفتم احتمالا درس هایش سنگین است و ضعف جسمانی او نیز به خاطر این است که از خوراکش کم شده است. پدر ۴۰ ساله در ادامه افزود: پس از دستگیری پسرم فهمیدم که او در پی اختلافی که با یکی از همکلاسی های خود پیدا کرده بود، با وسوسه های شیطانی یکی از دوستان مشترکشان، عکس هایی از جشن تولد همکلاسی اش را به دست آورده بود که در آن عکس ها، تصویر خواهر همکلاسی او نیز وجود داشت. پسرم بعد از این ماجرا و برای آن که از همکلاسی خود انتقام بگیرد، این تصاویر را در یکی از شبکه های اجتماعی از طریق «تبلت» منتشر کرده بود که بعد از اعلام شکایت پدر دختر، کارآگاهان به ردیابی موضوع پرداختند و امروز فرزند ۱۵ ساله ام به خاطر این جرم دستگیر شده است. اکنون که کارآگاهان پلیس «تصاویر تبلت» فرزندم را بررسی کرده اند، فهمیدم او در این مدت که خود را داخل اتاقش سرگرم می کرد، وارد شبکه های غیراخلاقی می شد و ضعف درس هایش نیز به همین دلیل بوده است؛ اما ای کاش قبل از این که به درخواست پسرم برای خرید تبلت گوش می دادم ابتدا خودم آگاهی کاملی کسب می کردم و می توانستم ضررهای آن را نیز برای فرزندم توضیح بدهم. حالا هم نمی دانم چه مجازاتی در انتظار اوست، پدر همکلاسی پسرم نیز به خاطر هتک حیثیت دختر و خانواده اش شکایت کرده است و اصرار دارد که باید فرزندم به خاطر این  آبروریزی محاکمه شود.

ماجرای واقعی

با همکاری پلیس فتای خراسان رضوی

پیشگیری از مارگزیدگی(۱)


* یک مکان خنک و سایه دار مثل غار یا کنار چشمه همان قدر که می تواند جذاب باشد، ممکن است خطرآفرین هم باشد. زیرا احتمال وجود مار در این مکان ها وجود دارد. پس قبل از واردشدن به این مکان ها بسیار دقت کنید و با ایجاد سروصدا، مارها را از این مکان ها فراری دهید.

* هنگام راه رفتن در میان علف های بلند حتما با دقت به زیر پای خود نگاه کنید و هنگام راه رفتن حتما از یک چوبدستی استفاده کنید و با کشیدن آن به زمین و ضربه زدن به سنگ ها و یا شاخه های جلوی پایتان، مار را فراری دهید.

* ۸۵درصد موارد مارگزیدگی ها از ناحیه زانو به پایین است. پس در انتخاب کفش مناسب دقت کنید و از جوراب های ضخیم استفاده کنید.

روابط عمومی آتش نشانی مشهد

چند تا آهنگ پیشواز همراه اول

با سلام داشتم واسه خطم چند تا آهنگ پیشواز انتخاب میکردم گفتم کد هاش را بزارم تا شاید به درد کسی خورد


کد53858 
نامتقاص 
اثری ازحمید عسکری 


آهنگ دوم


کد

30880 

نام

یکی هست 

اثری از

مرتضی پاشایی 



آهنگ سوم

کد

30477 

نام

وقتی رفتم 

اثری از

مرتضی سرمدی 


کد

44058 

نام

اشکم و در نیار  

اثری از

پویا بیاتی 

قیمت

3,000 ریال

مشترک گرامی: شما در عین حال می توانید از طریق شماره گیری *111*22# و یا ارسال کد آهنگ
مورد نظر از طریق پیامک به شماره 8989، از این سرویس بهره مند شوید.

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟


سلطان سلیمان اول یا سلیمان کبیر، با 46 سال سلطنت، طولانی‌ترین دوران زمامداری را در تاریخ امپراتوری عثمانی داشت. طی این 46 سال حکومت، افراد زیادی در حکمرانی بر قلمروی وسیع عثمانی نقش پیدا کردند که بسیاری از آنها در مجموعه «حریم سلطان» حضور دارند


مجله ایده آل: سلطان سلیمان اول یا سلیمان قانونی، یا سلیمان کبیر، با 46 سال سلطنت، طولانی‌ترین دوران زمامداری را در تاریخ امپراتوری عثمانی داشت. طی این 46 سال حکومت، افراد زیادی در حکمرانی بر قلمروی وسیع عثمانی نقش پیدا کردند که بسیاری از آنها در مجموعه «حریم سلطان» حضور دارند و البته چند کاراکتر خیالی و غیرواقعی هم به این داستان اضافه شده‌اند. اگرچه ساخت مجموعه حریم سلطان هنوز ادامه دارد و با توجه به موج اعتراض‌های انجام شده به آن به نظر می‌رسد شیوه و رویکرد سریال تغییر کند و برخی شایعات حاکی از این است که ممکن است سازندگان مجموعه آن را تا به انتهای داستانی که در آغاز نوشته شده است نسازند، اما به هر حال براساس کتابی که فیلم از روی آن ساخته شده است و از روی تاریخ می‌توان پایان زندگی تمام بازیگران اصلی این مجموعه را ترسیم کرد. آنچه می‌خوانید سکانس‌های آخر داستان «حریم سلطان» است.

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
روزهای آخر سلطان چگونه گذشت

سلطان سلیمان اول، مرزهای عثمانی را به بزرگ‌ترین حد خود رساند و در داخل امپراتوری هم اقدامات اصلاحی زیادی انجام داد و تحولاتی در امور اقتصاد، مالیات و هنر را رقم زد، او در عین حال ارتباطاتی با تمام مراکز قدرت در جهان برقرار کرد و اجازه تجارت با کشورهای نزدیک و دوردست را صادر کرد و به پیروان سایر ادیان الهی اجازه زندگی در قلمروی عثمانی زیر لوای دین خود را داد اما به هر حال دوران حکومت طولانی او با جنگ‌ها،‌ خونریزی‌ها، خشونت‌ها، قتل‌عام‌ها و اسارت‌‌های بسیاری همراه بود و برخی اقدامات این سلطان با هر معیاری خشونتی فاجعه‌بار محسوب می‌شود (ازجمله قتل 2فرزندش با دستور مستقیم خود او و دستور قتل 4 نوه‌اش از جمله یک کودک شیرخواره.) در نهایت سلطان سلیمان که به روایت تاریخ بیشتر عمر خود را در جنگ بوده (و به روایت سریال حریم سلطان اکثر عمر او در حرمسرا گذشته) در زمان جنگ با مجارها، در خارج شهر کنستانتین پل، بیمار شد و در روز پنجم یا ششم سال 1566 میلادی درگذشت. علت مرگ او را بعضی مورخان حمله قلبی و برخی دیگر مشکل تنفسی ذکر کرده‌اند.

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
در کتاب‌های تاریخی اشاره‌های زیادی به پشیمانی سلطان سلیمان از به قتل رساندن فرزندانش و وزیر اعظم او و تحت نفوذ خرم سلطان قرار گرفتن، شده است اما در کتاب‌های داستانی آمده که سلطان چند ماه آخر عمر خود را صرفا به کابوس دیدن و ابراز ناراحتی و اشک ریختن و اظهار پشیمانی نمی‌گذرانده است، حتی در یک کتاب داستانی اشاره شده است که سلیمان به دلیل این اقدامات از شدت شرمساری در آخر عمر خود دیوانه شده بود، اما بعید به نظر می‌رسد چنین روایتی صحت داشته باشد. البته باید این احتمال را هم در نظر داشت که با توجه به جایگاه ویژه سلطان سلیمان در تاریخ عثمانی، به نوعی طی تاریخ اعقاب او تلاش کنند تا هرگونه تصویر ناپسند و زشت و ضعیف از او را از صفحات تاریخ پاک کنند.

سلطانی با رفتاری عجیب

در این مجموعه شخصیت سلطان سلیمان شخصیتی مستبد و دیکتاتور تصویر شده ولی در بعضی از جاها این شخصیت دیکتاتور کاملا نزول پیدا می‌کند و شکسته می‌شود به طور مثال او به خاطر یکی از همسرانش تمام اصول و قواعد خود را زیر پا می‌گذارد که این رفتار بسیار عجیب است.

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
خالد ارگنچ (سلطان  سلیمان)

متولد 30 آوریل 1970 در استانبول ترکیه و یک بازیگر ترک‌تبار است. او پسر ساییت ارگنج، یکی از بازیگران شناخته‌شده ترکیه است. تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان بشیکتاش آتاتورک در سال 1989 به اتمام رساند و بعد به دانشگاه فنی استانبول رفت. ولی بعد از یک سال آنجا را ترک کرد و به دانشگاه هنرهای زیبا رفت و پس از آن نیز به شغل اپراتوری کامپیوتر و فروشندگی پرداخت و بعد از آن وارد دنیای بازیگری شد.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
  سلما ارگچ (خدیجه سلطان)

متولد اول نوامبر 1978 در آلمان،  روانشناس، و بازیگر زن ترک است. در شهر هام در آلمان به دنیا آمد. به مدت 3 سال در دانشگاه وستفال ویلهم مونستر به تحصیل در رشته پزشکی پرداخته و سپس در دانشگاه فرن‌یونی هاگن در رشته‌های فلسفه و روانشناسی تحصیلات خود را تکمیل کرده است. او در سال 2000 میلادی پا به عرصه بازیگری گذاشت.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
  نورفتاح اوغلو(ماه دوران)

متولد 13 نوامبر 1980 است. بازیگر دورگه که در شهر دویسبورک از کشور آلمان به دنیا آمده است. مدتی با نام نور آیسان به فعالیت در عرصه بازیگری پرداخت که نام فامیل همسرش بوده است. اما بعد از مدتی نام خود را تغییر داده و با اسم اصلی خویش به فعالیت می‌پردازد. او در سریال حریم سلطان در نقش ماه دوران تا حد مطلوبی به شهرت می‌رسد که البته هنوز جزء بازیگران مطرح و پرطرفدار ترکیه به حساب نمی‌آید.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
  بوراک اوزچیویت(اوغلو)

بوراک اوزچیویت که نقش مالکوچ اوغلو را در سریال حریم سلطان بازی می‌کند  در تصاویر تبلیغ ژل اصلاح صورت حضور داشته است. حریم سلطان سریالی است که بازیگرانش از بازیگران درجه 2 و 3 ترکیه هستند و در انواع و اقسام تبلیغات نازل بازرگانی به عنوان بازیگر دیده می‌شوند.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
   نباهت چهره (والده سلطان):

زاده 15 مارس 1946 یک بازیگر ترک است. از طرف پدرش یک رگ گرجستانی دارد. از بازی‌های معروف او می‌توان  در سریال حریم سلطان و همچنین سریال عشق ممنوع نام برد. او از بازیگرهای قدیمی ترکیه است که البته هیچ وقت بازیگر مطرح و تراز اولی نبوده و بیشتر طی سال‌های گذشته با بازی در نقش زنان سالخورده به فعالیت در عرصه بازیگری پرداخته است.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
اوکان یالابیک (ابراهیم پاشا)

متولد 23 دسامبر 1978 در بالک حصار ترکیه است. در دوره دبیرستان تصمیم به بازیگری می‌گیرد. ابتدا وارد تئاتر مدرسه شده و سپس تصمیم می‌گیرد به صورت رسمی به تحصیل بازیگری بپردازد. به همین منظور به دانشکده هنرهای زیبای استانبول رفته ودر آنجا زیر نظر متخصصان بازیگری به تحصیل می‌پردازد. اوکان یالاییک را می‌شود یکی از بازیگرهای درجه دو یا سه ترکیه دانست.



قتل ابراهیم پاشا توسط سلطان سلیمان

وزیری که در آغاز پسرک دهاتی اسیری بود که آرام‌آرام پله‌های ترقی را طی می‌کرد پس از نوکری به پیشکاری و سپس مشاوری و سپس وزیری اعظم و دامادی خانواده سلطنتی رسید. او که توسط سلطان سلیمان به دلیل محل تولدش «پارگایی» نامیده می‌شد قبل از آنکه وزیر اعظم شود از سلطان خواست او را به این پست منصوب نکند، زیرا از جانش می‌ترسید، اما سلطان او را منصوب کرد و به او اطمینان داد خطری او را تهدید نخواهد کرد، اما ابراهیم پاشا چنان قدرت و نفوذ و ثروتی پیدا کرد که دشمنان بسیاری یافت. در سریال حریم سلطان دشمن شماره یک او خرم سلطان تصویر شده است اما در تاریخ آمده که ابراهیم قربانی توطئه‌های سرداران سپاه، ‌‌وزیران و به خصوص حسابدار اعظم دولت عثمانی اسکندر چلبی شده است اما اینکه در توطئه‌چینی علیه او ردپاهای خرم سلطان هم وجود داشته شکی در میان نیست.

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
 در کل  در تاریخ آمده است که ابراهیم پاشا چندبار به دلیل اعتماد شخص سلطان به او، از توطئه‌هایی که علیه او چیده شده بود جان سالم به در برد، اما در نهایت یک روز صبح، جنازه بی‌جان او در راهروهای کاخ توپقاپی پیدا می‌شود (او در مجموع 13 سال وزیر اعظم دولت عثمانی بود) مراسم به خاکسپاری او هم برخلاف معمول مراسمی معمولی و ساده بوده است، اما در تاریخ آمده است که سلطان سلیمان پس از مرگ مشکوک پارگایی بارهاو بارها اظهار ناراحتی کرده و به گونه‌ای به خطا بودن آن مرگ اشاره کرد که معلوم بود چنین قتلی با نظر مستقیم او انجام شده است. تاریخ گواهی می‌دهد که به قتل رساندن وزیر اعظم از بزرگ‌ترین اشتباهات سلطان سلیمان بوده است.



کشتن پسر، اشتباهی که سلطان سلیمان را دیوانه کرد

پسر بزرگ پادشاه با اینکه می‌داند احضار به احتمال بسیار زیاد برای به قتل رساندن اوست اما دستور پدر را اجابت می‌کند و سلطان به شیوه‌‌ای ناجوانمردانه او را در خیمه خود به قتل می‌رساند.

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
مصطفی، پسر ارشد سلطان سلیمان تنها پسر او از زنی غیر از خرم‌ سلطان، فرزند ماهی دوران گل‌بهار سلطان بود،  فرزندی که تاریخ گواهی داده در میان برادران و خواهرانش و اصلا در کل تاریخ  عثمانی یکی از نوادر بوده است. در واقع تمام روایات تاریخ حاکی از هوش، شجاعت و قدرت این شاهزاده است. اما مصطفی یک دشمن عمده به نام «خرم سلطان» داشت که می‌‌دانست اگر مصطفی به عنوان شاهی برسد به رسم عثمانی‌ها تمام برادران تنی و ناتنی خود یعنی فرزندان خرم و احتمالا خود او را به قتل خواهد رساند. خرم سلطان پس از به قتل رسیدن ابراهیم پاشا افراد نزدیک به خود را به سمت‌های وزیر اعظمی و وزیر محاسبات و مالیات می‌گمارد و با کمک آنها و البته فرماندهان ینی چری (سپاهیان مخصوص و ویژه عثمانی) شروع به توطئه و بدگویی علیه مصطفی می‌کند و در نهایت این بدگویی‌ها منجر به این می‌شود که سلطان مصطفی را احضار کند، پسر بزرگ پادشاه با اینکه می‌داند احضار به احتمال بسیار زیاد برای به قتل رساندن اوست اما دستور پدر را اجابت می‌کند و سلطان به شیوه‌‌ای ناجوانمردانه او را در خیمه خود به قتل می‌رساند. 

تقریبا تمامی مورخان ترک و اروپایی متفق‌القول می‌گویند به قتل رسیدن این شاهزاده شایسته بزرگ‌ترین اشتباه سلطان سلیمان بوده است و او تنها کسی بوده که می‌توانست شکوه و افتخار و وسعت امپراتوری پدر را حفظ  کند و قتل او و به حکومت رسیدن سلیم دوران اوج  عثمانی را پایان داده است و دوران نزول این امپراتوری را رقم زده است. بوسکوبر، سفیر اتریش در دربار  عثمانی در مورد مصطفی نوشته: «مصطفی تحصیلکرده‌ترین، باهوش‌ترین و شجاع‌ترین مردی است که در میان عثمانی‌ها دیده‌ام، امیدوارم که این شاهزاده هیچگاه فرمانده قشون عثمانی در جنگ با اروپایی‌ها نشود.»

در برخی روایات ترک آمده است که سلطان سلیمان پس از کشتن پسر ارشدش بسیار از این کار ناراحت بوده و بارها خرم را به دلیل تلقین خیانت مصطفی به او سرزنش کرده و حتی از خود دور کرده حتی اشاره شده که سلطان شعری در غم فرزندش می‌سراید که به دستور سلطان سلیم تمام نسخه‌های موجود این شعر معدوم می‌شود.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
مهمت گونسور(شاهزاده مصطفی)

مهمت گونسور  متولد سال 1975 در شهر استانبول ترکیه  در مدرسه ایتالیایی این شهر تحصیل کرد و در 14 سالگی اولین فیلمش را بازی کرد. او پس از پایان تحصیل در دبیرستان به کار در کافه پرداخت و سپس مدل یک برند پوشاک شد اما بالاخره  به سینما برگشت و با فیلم«حمام»مشهور شد.این بازیگر تازه بعد از چند سال حضور در سینما در 28 سالگی برای اولین بار به کلاس بازیگری رفت و سال بعد از پایان کلاس‌ توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم آنتالیا  را بگیرد.



قاتلی سنگدل که  آرزو به دل از دنیا رفت

کنیزی که به روایتی از اوکراین آمده بود و به روایتی از رومانی اسم اولیه‌اش روکسولانا بوده (و به روایتی آناستازیا) توسط تاتارها اسیر می‌شود و مرگ پدرش که یک کشیش ارتودوکس بود را به چشم می‌بیند و همان موقع تصمیم می‌گیرد از مسببان این اتفاق انتقام بگیرد. اما در تاریخ ترکیه آمده است که تمام کینه‌توزی‌ها و دشمنی‌های خرم‌سلطان و توطئه‌های او ناشی از حرص به قدرت و ترسش از رقبا بوده است. به هر حال خرم سلطان طی سال‌های حضورش در حرم سلطان سلیمان از یک کنیز به زنی آزاد که به همسری پادشاه عثمانی درآمد (این اتفاق تنها یک بار افتاده است) ارتقا یافت. او طی 30 سال حضورش در دربار، 4 پسر و یک دختر برای سلیمان به دنیا آورد اما معروف است که می‌گویند 10برابر این تعداد جان گرفت. 

سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
در واقع ردپای او در قتل ابراهیم‌پاشا، شاهزاده‌ مصطفی و بسیاری از زنان دربار و بزرگان سپاهی و حکومتی دولت عثمانی دیده می‌شود. در نهایت خرم پس از آنکه به آرزوی خود یعنی مطمئن شدن از جانشینی سلیمان با یکی از فرزندان خود رسید و به نفر اول حرم سلطان بدل شد، در 52 سالگی به علت ابتلا به عفونت ریه درگذشت. اما او به بزرگ‌ترین آرزوی زندگی‌اش یعنی بدل شدن به والده سلطان نرسید، زیرا همسرش پس از او از دنیا رفت. در تاریخ ترکیه آمده است که خرم سلطان به رغم کینه‌توزی‌هایش قلبی مهربان داشته است و ساختن بیمارستانی مخصوص زنان، چند مکتبخانه و یک حمام بهداشتی توسط او را نشانه‌هایی از نوع‌دوستی و مهربانی او می‌دانند. در تاریخ ردپایی از پشیمانی خرم سلطان از اقداماتی که انجام داده ثبت نشده است، اما در داستان‌های نوشته شده شاید از لحاظ دراماتیک کردن داستان آمده که خرم در انتهای عمر خود از اقدامات مرگبارش پشیمان شده است.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
مریم سارا اوزلی (خرم سلطان)

متولد12 اوت 1983 بازیگری ترک‌تبار اهل آلمان است. در کارنامه کاری‌اش دریافت جایزه کیک را به عنوان بهترین بازیگر زن دارد. در فیلم‌هایی همچون ستاره‌ها بر روی نخ، خط و سفر بی بازگشت نقش‌هایی فرعی به عهده داشته است. او پیش از این در سریالی به اسم «پرونده‌ای برای دو نفر» نیز به ایفای نقش پرداخته اما با بازی در سریال حریم سلطان شناخته شده و به شهرت رسیده است که البته شهرتش در ترکیه بسیار کمتر از شهرتش در ایران است.

یکی از همسران سلطان سلیمان، خرم سلطان نقش برجسته‌ای در این سریال دارد که فردی است با روحیه قوی و محکم که به دلیل کمبودهایی که در گذشته داشته و بلاهایی که سرش آمده کینه شدیدی را با خود حمل می‌کند ولی برای رسیدن به اهدافش کاملا ثابت‌قدم و نترس است اما تمام روابط انسانی را زیر پا می‌گذارد و زیر یک نقاب پر از حسادت و کینه زندگی می‌کند، حتی به صمیمی‌ترین دوست خود پشت کرده و قصد جان او را می‌کند که به نظر من چنین تصویری هیچ آثار مثبتی روی روابط دوستی به‌خصوص در دختران  ما نخواهد گذاشت.



سرانجام مجموعه سلطان سلیمان چه می‌شود؟
استاد تاریخ دانشگاه ترکیه: سریال‌های تاریخی ترکیه واقعی نیستند

ارهان افیونچو، یکی از پروفسورهای هیأت علمی موسسه عالی فرهنگ، زبان و تاریخ آتاتورک که مشاور سابق سریال حریم سلطان نیز بوده است، می‌گوید: سریال‌های تاریخی ترکیه کاملا با واقعیت متفاوت هستند. سریال‌های تاریخی علاوه بر یک بعد واقعی، یک بعد تخیلی هم دارند. شما برای ساخت بعد تخیلی این سریال‌ها به تفکر بیشتری نیاز دارید، زیرا باید یک داستان خلق کنید. از سوی دیگر واقعیت‌های سیاسی را می‌دانید و باید آنها را به سریال در حال ساخت اضافه کنید. اما کسی نمی‌داند که سلطان زنانش را چگونه به دست می‌آورد و روزمرگی خود را چگونه سپری می‌کرد و به همین دلیل است که شاید باید داستان‌پردازی کند؛ چیزی که ما در حریم سلطان انجام دادیم در ابتدا بحث برفرستادن سلطان این سریال به سفرهای باشکوه بود و من قسمت سفرها را به سریال اضافه کردم اما نکته جالب این بودکه تعداد مخاطبان و رتبه سریال در این قسمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد. به نظر من باید به بخش محرمانه زندگی خصوصی احترام گذاشت. در غیر این صورت این بی‌احترامی به زندگی خصوصی افراد است. در مستندات هیچ تخیلی وارد نیست اما بسیاری از سریال‌های تاریخی ترکیه، داستانی هستند نه مستند و با واقعیت فاصله دارند.



چرا حتی سلطان محبوب شد؟

اگر بخواهیم روی سریال حریم سلطان متمرکز شویم و به روابط افراد نگاه کنیم، می‌بینیم که روابط متزلزلی که بین افراد وجود دارد می‌تواند کاملا بر روابط زوجین، خانواده‌های ایرانی، دخترها و پسرهای جوان ما تاثیرگذار باشد. متاسفانه شب‌های متمادی که خانواده ها جمع صمیمی‌شان و حرف‌ها و صحبت‌هایی که خیلی ارزشمند هستند را رها می‌کنند و تمام حواسشان به تماشای این سریال می‌رود در واقع به اساس خانواده خود ضربه می‌زنند.

    چرا  طرفدار دارد؟

به نظر می‌رسد این مجموعه تا حدودی مورد استقبال قرار گرفته که به نظر من این موضوع چند دلیل عمده دارد: 1. نزدیک بودن فرهنگ ترک‌ها به ما، مسلمان بودن آنها، نزدیکی بسیاری از اعتقادات و عقایدشان، رواج داشتن مرد سالاری در این جامعه، حتی نزدیک بودن غذاهاو افکار خرافی‌شان. 2. لوکس بودن و اشرافیت بیش از حد و تنوع در لباس‌ها و فرم و رنگ‌آمیزی آنها، زیورآلات و جواهرات و همچنین استفاده از مناظر طبیعی و زیبا.3. علاقه طبیعی عموم مردم به سریال‌هایی که در آنها احتیاجی به زیاد فکر کردن و گذاشتن انرژی نیست  و همه چیز داستان بیان می شود نه اینکه ذهن و فکر مخاطب را درگیر کند. 4. وجود تعداد کثیری از اقوام ترک در ایران و همچنین شناخت ایرانی‌ها از کشور ترکیه و وقایع این کشور. 

    یک دنیا بدآموزی

در کل می‌شود گفت این سریال ترویج دروغ و خیانت‌کاری و جبران بیمارگونه حقارت‌ها و کینه توزی های افراطی است. یکسری افکار انتقام‌گیرانه، کینه‌توزانه، حسادت‌های بیمارگونه، قدرت‌طلبی، جبران همراه با حقارت‌های زیاد و خرد کردن افراطی شخصیت‌ها به دلیل رسیدن به اهداف، در آن است که به هیچ عنوان تاثیر خوبی به‌خصوص بر جامعه ما نخواهد داشت. نشان دادن خیانت‌ها و تعدد روابط نامناسب می‌تواند کاملا بر روابط زوجین و دیدگاه‌های جوانان ما تاثیرگذار باشد و به علت اینکه مدام جلوی چشمشان هست، عادی و طبیعی جلوه کند. همه ما کارهایمان را با یاد و نام خدا آغاز می‌کنیم، پس بهتر است تا پایان آن کار نیز خدا را به خاطر داشته باشیم و از او کمک بخواهیم و در هر سطح و مقامی فراموش نکنیم که از کجا آمده‌ایم و بدانیم انسانیت و انسان بودن بالاترین مقام بشر است.

روسپی‌گری و انسانیت‌فروشی

خبری خواندم که در نوع خودش جالب است و در سوی دیگر عمق گنداب دنیای جدید را نشان می‌دهد: «روسپیان هلند خواستار برخورداری از تسهیلات بازنشستگی مشابه فوتبالیست‌ها شده‌‌اند.» راستی بر سر انسانیت چه آمده است که چنین خبری آن را به لرزه نمی‌اندازد؟ منش اخلاقی او خدشه‌دار شده یا در قماری بزرگ خودِ انسانیت‌اش را باخته است؟


روسپیگیری

استدلال این گروه آن است که «روسپیان هم مانند فوتبالیست‌های حرفه‌ای، در عنفوان جوانی یک حرفه از نظر جسمی پر تلاش را آغاز می‌کنند و به زودی مجبور به کناره‌گیری از آن هستند، لازم است از مزایای بازنشستگی معمول برای فوتبالیست‌ها برخوردار شوند.» و «فوتبالیست‌ها و روسپیان هر دو در حرفه‌هایی اشتغال دارند که مستلزم کار جسمی دشوار برای مدتی کوتاه است و نمی‌توانند برای تمامی طول عمر در این مشاغل بمانند.» زیرا «روسپیان به سرعت به سنی می‌رسند که دیگر متقاضی ندارند و باید این حرفه را کنار بگذارند و بازنشسته شوند.» بنابراین «روسپیگری هم مانند فوتبال، شغلی مناسب برای جوانترهاست.» و «سن حدود چهل سالگی به احتمال زیاد باید این کار را کنار بگذارند.»

خبر مشمئزکننده و غیرقابل باور است، اما واقعیت دارد. روسپیگری شغلی قانونی است و می‌توان آن را با فوتبال مقایسه کرد! در قوانین هلند؛ روسپیان مالیات می‌پردازند. و شرکت‌های روسپیگری وجود دارد که زنان به عنوان کارمندان حقوق‌بگیر در آن مشغول به کارند و همانند دیگر کارمندان موسسات تجاری از مزایای مشابه برخوردار هستند. ملاحظه می‌کنید که روسپیگری نه تنها یک شغل است، بلکه تجارتی پرسود است که حقوق و مزایای خود را دارد و چرا مزایای بازنشستگی نداشته باشد؟ این در حالی است فاحشه‌گیری در آلمان حرفه‌ای معمولی شناخته می‌شود که شاغلان در آن از خدمات اجتماعی مانند بیمه درمانی، بیمه بیکاری و حقوق بازنشستگی برخوردار می‌شوند. سوئیس وضعی مشابه آلمان دارد، و تنها محدویت آن است که سن روسپی‌ها نباید از 16 سال کم‌تر باشد. در فرانسه و سوئد تلاش شده است که قوانین محدود‌کننده و مهارکننده گذارده شود، آن هم نه برای کسی که خودفروشی می‌کند، بلکه برای مشتریان آنها!

استدلال این گروه آن است که «روسپیان هم مانند فوتبالیست‌های حرفه‌ای، در عنفوان جوانی یک حرفه از نظر جسمی پر تلاش را آغاز می‌کنند و به زودی مجبور به کناره‌گیری از آن هستند، لازم است از مزایای بازنشستگی معمول برای فوتبالیست‌ها برخوردار شوند.» و «فوتبالیست‌ها و روسپیان هر دو در حرفه‌هایی اشتغال دارند که مستلزم کار جسمی دشوار برای مدتی کوتاه است و نمی‌توانند برای تمامی طول عمر در این مشاغل بمانند.» زیرا «روسپیان به سرعت به سنی می‌رسند که دیگر متقاضی ندارند و باید این حرفه را کنار بگذارند و بازنشسته شوند.»

در دنیایی که تعرض به آدم و عالم؛ حقیقت آن را تشکیل می‌دهد، شنیدن چنین خبرهایی عجیب نیست، زیرا عقل ابزاری غربی چیزی به نام مقام انسانیت نمی‌شناسد، و همه انسان‌ها به ابژه یا دقیق‌تر بگوییم، کالاهایی قابل عرضه تبدیل شده‌اند، در این صورت زن هم کالایی است که باید بدن خود را عرضه کند. بدین‌سان حرمت انسانی زنان چنان تحقیر شده است که فاحشه‌گری نه تنها منع اخلاقی ندارد، بلکه امری عادی تلقی می‌شود که قانون هم از آن حمایت می‌کند.

طرفداران فساد مدرن که همه چیز را با پول می‌سنجند، و رونق تجارت برایشان اصل غیرقابل خدشه است، زنان جوان برایشان کالاهایی مصرفی هستند که به بهترین نحوی می‌توانند تجارت آن‌ها را رونق بخشند. بنابراین فاحشه‌گری رسمی در اروپا و امریکا عملی مجرمانه محسوب نمی‌شود، اگرچه در برخی کشورها واسطه‌گری جرم است و در کشورهای دیگری مشترکان خودفروشان جریمه می‌شوند. اما آنچه مسلم است، این است که روسپیگری به تجارتی پرسود تبدیل شده است که عقلانیت ابزاری غرب متجاوز را ارضاء می‌کند. حداکثر بحث آن است که راهکارهایی برای ساماندهی این پدیده زشت پیدا شود، تا این تجارت مهار یا محدود شود. فرانسه و سوئد پیشگامان این تلاش جدید هستند. اما مگر می‌شود سوداگران انسانیت را مهار کرد؟

روسپیگیری

باندهای قاچان انسان و شبکه‌های فروش سکس که از فقر اقتصادی و فرهنگی مردم شرق اروپا و افریقا سوءاستفاده می‌کنند، روسپیگری و خودفروشی را به عنوان امری متعارف درآورده‌اند. درست است که در برخی کشورها ـ چون فرانسه و سوئد ـ قانون‌هایی برای مهار و محدودسازی این پدیده گذارده می‌شود، اما آیا این قوانین کارساز هستند؟ گزارشاتی که رسانه‌های غربی منتشر می‌کنند، حکایت از گسترش این عمل غیرانسانی در جوامع غربی است، به گونه‌ای که یک شبکه تلویزیونی سوئد از «خرید و فروش سالانه 250 سکس در استکهلم» خبر می‌دهد. تازه این آمار دقیق نیست، زیرا مشتریان خودفروشان برای فرار از جریمه نقدی، تلاش می‌کنند که مخفیانه از کالای عرضه شده لذت ببرند! این در حالی است که کم‌کم افکار عمومی نسبت به این عمل شنیع عکس‌العمل نشان می‌دهد و آن را از نظر اخلاقی نفی و نقد می‌کند. اما در مقابل کشورهای اروپایی روسپیگری را امری اجتناب ناپذیر می‌دانند و در نهایت تلاش می‌کنند تا آن را مهار کنند و کاهش دهند. اما چه بسیار از روشنفکران غربی که با این کار مخالف هستند و به عنوان «دست‌ها از روسپی‌ من کوتاه» به قانون‌هایی که محدودکننده فاحشه‌گری است، اعتراض می‌کنند. زیرا باید به «آزادی، ادبیات و خلوت جسمی و سکسی انسان‌ها» عشق ورزید. و قوانین محدودکننده «هر سه مورد یادشده را در خطر می‌اندازند.» یعنی دستان تجارت تا آنجا پیش رفته‌اند که روشنفکران عرضه فرهنگ و ادب غرب را به دلالان محبت خود تبدیل کرده است.

من می‌خواهم خواننده را توجه بدهم که چه فاجعه‌ای در دنیای ما به نام آزادی در جریان است و انسانیت چگونه به مسلخ رفته است. مستوری حقیقت در کنار نامستوری فساد و فحشاء چنان انسان را گرفتار کرده که در بهترین حالت به دستگاه یا وسیله آزمایشگاهی تبدیل شده است که نیروهای محاسبه‌گر که معیار حقیقت را دلار و فرانک و یورو می‌دانند، چنان استیلایی بر حقیقت پیدا کرده‌اند که بشریت مدرن را به اشتباه انداخته و دچار سوءتعبیر کرده و به شیء‌ای قابل عرضه تقلیل داده است. در این حالت است که حداکثر کاری که باید کرد، قانونی‌کردن و نظارت بر روسپی‌گری است، زیرا آن «کهن‌ترین حرفه دنیاست» که با ممنوعیت از بین نمی‌رود. بلکه به «زیرزمین هدایت می‌شود و از مدار کنترل و نظارت دولت‌ها خارج می‌شود» این تازه یک‌روی سکه است، بسیاری از مدافعان حقوق زنان که معتقدند که باید «پرداخت پول به ازای سکس را غیرقانونی اعلام کرد.» بر این باورند که روابط نامشروع که به رضایت زنان انجام می‌شود، هیچ منع قانونی و اخلاقی ندارد.

آیا این خطری بزرگ برای بشریت نیست که به راحتی سخن از خودفروشی قانونی و اخلاقی می‌زند؟ توجه شود که فاحشه‌گری؛ در کل تاریخ بشر مگر در دوره جاهلیت عملی مجرمانه و ضداخلاقی بوده است. اما ظاهراً امروزه تقدیر بشر آن است که خود را در خطری بزرگ بیاندازند. زیرا فاحشه‌گری، تن‌فروشی نیست، بلکه خودفروشی است، آن هم خود انسانی! و تنها فاحشه‌ها نیستند که خودِ انسانیِ خود را در معرض فروش قرار داده‌اند، بلکه انسانیت در معرض فروش واقع شده است

اما واقعیت این است که انسان بجز ظاهرش که گوشت و پوست و خون است و بجز لایه زیرینش که احساسات و عواطف و باورها و دوستی‌ها و دشمنی‌هاست؛ حقیقتی دارد که بسیار عمیق‌تر از این ظاهر و لایه‌های زیرین آن است. این حقیقت عبارت از مقام انسانیت است که او را کرامتی بخشیده که بر همه موجودات عالم برتری داده و به عنوان خلیفه و جانشین خدا بر روی زمین؛ حاکم بلامنازع جهان آفرینش کرده است. اما دردمندانه باید گفت که بشر قدر خود را نمی‌داند و به دست خود؛ خود را اسیر بندهایی می‌کند که انسانیت او را به خطر می‌اندازند.

آیا این خطری بزرگ برای بشریت نیست که به راحتی سخن از خودفروشی قانونی و اخلاقی می‌زند؟ توجه شود که فاحشه‌گری؛ در کل تاریخ بشر مگر در دوره جاهلیت عملی مجرمانه و ضداخلاقی بوده است. اما ظاهراً امروزه تقدیر بشر آن است که خود را در خطری بزرگ بیاندازند. زیرا فاحشه‌گری، تن‌فروشی نیست، بلکه خودفروشی است، آن هم خود انسانی! و تنها فاحشه‌ها نیستند که خودِ انسانیِ خود را در معرض فروش قرار داده‌اند، بلکه انسانیت در معرض فروش واقع شده است. شگفت اینکه باید گفت: دیری است که به فروش رفته است و دیگر بشر نه تنها انسان نیست، بلکه شیء هم نیست، بلکه به منبع ثابت تأمین نیرو تبدیل شده است، که تجارتی پرسود را برای صاحبان قدرت و ثروت به ارمغان می‌آورد.

توجه کنید که هر دو طرف این سفاحت ـ یعنی روسپی و مشتری او ـ در این تجارت نقش منبع ثابت تأمین انرژی را دارند. و به دلیل است که می‌گوییم بشریت به مخاطره افتاده است، و در عین حال که متکبرانه خود را صاحب عالم می‌داند، در حقیقت در خدمت منافع عقل ابزاری خدایگان قدرت و ثروت و تزویر قرار گرفته است و این گردابی است که او را هر لحظه بیشتر در خود فرو می‌برد. و این چیزی است که بشریت را تهدید می‌کند. سخن ما درباره منش اخلاقی نیست. بلکه فاجعه بسیار عمیق‌تر از آن است، بشریت چنان در نفس حیوانی خود تکامل پیدا کرده که در جاده زندگی و بتدریج؛ هویت شخصی خود را از انسان به حیوان از حیوان به شیطان تبدیل کرده است. یعنی چنان در صراط و راه حیوانیت ثابت‌قدم شده است که حقیقت انسانی او به حقیقتی شیطانی مبدل شده است، یعنی تحولی در ذات او به وقوع پیوسته که گوهر او عوض شده و استعدادهای او در خدمت شیطان قرار گرفته است. در این صورت است که تمایل به شهوت و ناخرسندی از عقل در او نهادینه شده است. یعنی موجودی که مرکب از خیر و شر است، شر در او غلبه یافته و شهوتش غلیان کرده و ظهور و بروز یافته است. در این صورت است که شیطان معیار اندیشه و کردار او شده و در همه کارهایش شراکت یافته و گونه‌ای در وجودش نفوذ کرده که با چشم او می‌نگرد، و با زبان او سخن می‌گوید. در این فضاست که کوری و کر و گمراهی راه را بر انسانیت بسته است.

آری انسان به صورتی طبیعی هم به طبیعت گرایش دارد و هم به ملکوت؛ جمع بین این دو اعتدالی در او به وجود می‌آورد که دنیا و آخرتش را آباد می‌کند، اما گرایش یک‌سویه او را از تکامل باز می‌دارد، اگر این گرایش یک‌سویه به سمت طبیعت باشد، نه تنها راه تکامل را بر او سد می‌کند، بلکه هلاکت و نابودیش را به امری محتوم بدل می‌نماید. و این وضع امروز بشریت است که خبری که در بالا خواندیم، یک نمونه از ظهور این حقیقت تلخ است. یعنی چنان ابعاد حس و خیال انسان در جهت ارضای قوای شهوانی قدرت گرفته است که دیگر هیچ اثری از عقل دیده نمی‌شود. درست است که از عقلانیت بسیار سخن می‌رود، اما این عقلانیت هم خود نمودی از جهالت بشر مدرن است که هیچ ارتباطی با عقل ندارد. هدف تنها ارضاء قوای حسی و خیالی است و عقل هم در خدمت همین حس ارضاء است، در نتیجه لذت حاصله از آن هم حسی و خیالی است. و نمونه فوق نشان دهنده حال بشر جدید است که این لذت ظاهری پوششی برای الم و دردی حقیقی است که در پست‌ترین مدارج انحطاط و سقوط قرار دارد، و زیانی بادوام را بر او لازم‌ کرده است، و هرچه در این مسیر بیشتر گام بر می‌دارد، فاصله‌اش از انسانیت بیشتر می‌شود و وجودی شیطانیِ شدیدتری پیدا می‌کند.

گزارشاتی که رسانه‌های غربی منتشر می‌کنند، حکایت از گسترش این عمل غیرانسانی در جوامع غربی است، به گونه‌ای که یک شبکه تلویزیونی سوئد از «خرید و فروش سالانه 250 سکس در استکهلم» خبر می‌دهد

آری تسویلات نفس و تدلیسات شیطان مکار و نابکار، «بد» را «نیک» و «نیک» را «بد» جلوه داده است و «معروف» را «منکر» و «منکر» را «معروف» شمرده و «باطل» را ترویج داده و «حق» را مندرس کرده و «عمل صالح» را ازبین برده و «کردار ناصالح »را تزیین کرده و زیبا جلوگر ساخته است! آیا می‌شود مطیع نفس و تحت ولایت شیطان بود و توقع نجات‌بخشی داشت؟ باید راهی دیگر یافت و انسانیت را از بند شری که دچار آن شده نجات داد و این جز با نور حقیقت محمدی صلی الله علیه و آله و سلم امکان‌پذیر نیست و این در صورتی است که حاملان این پرچم، خود گرفتار نفسانیت نباشند و برق کورکننده ظاهر فریبنده تمدن غرب آن‌ها را نابینا نکند و فریب ندهد و صدای کرکننده تدلیسات رسانه‌ای و سینمایی غرب، گوششان را ناشنوا نکند و عقل آن را ندزدیده باشد. بنابراین پرسش اساسی این است که «ما کجای دنیای مدرن واقع شده‌ایم؟»

حجت الاسلام و المسلمین سید سعید لواسانی

آمار رسمی ازدواج وطلاق در سال 92



افزایش طلاق در استان تهران از میانگین کشوری که 4.4 بوده کمتر است و 1.8 درصد افزایش داشته است.


طلاق ،ازدواج

احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه نشست خبری امروز خود با اعلام این مطلب افزود:  اسناد مالکیت برای موسسات دولتی و وزارتخانه ها 45 هزار و 55 سند بوده است که 17 هزار و 38 سند هم برای نهادهای عمومی صادر شده است.

وی افزود: این در حالی است که در سال 92 به میزان 7 هزار و 857 سند برای شرکت های دولتی به چاپ رسیده است.

تویسرکانی همچنین درباره ازدواج و طلاق نیز گفت: مجموع ازدواج های ثبت شده در سال 92 به تعداد 757 هزار و 197 مورد بوده است که 4.4 درصد کاهش نسبت به سال 91  داشته است.

وی افزود: بیشترین کاهش ازدواج در یزد با 16.7 درصد به ثبت رسیده است و کمترین کاهش در خراسان جنوبی با 2.8 درصد بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تهران با کاهش 3.1 درصدی ازدواج مواجه بوده است.

تویسرکانی درباره طلاق نیز گفت: مجموع طلاق ها در سال 92 به تعداد 158 هزار و 753 مورد بوده که 4.6 درصد رشد داشته در مقایسه با سال 91.

وی افزود: بیشترین رشد طلاق در بوشهر با رشد 15.6 درصد و کمترین میزان طلاق در فارس با کاهش 15.3 درصدی رخ داده است.

بیشترین کاهش ازدواج در یزد با 16.7 درصد به ثبت رسیده است و کمترین کاهش در خراسان جنوبی با 2.8 درصد بوده است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: افزایش طلاق در استان تهران از میانگین کشوری که 4.4 بوده کمتر است و 1.8 درصد افزایش داشته است.

وی درباره علل وقوع طلاق نیز گفت: بیشترین دلیل طلاق دخالت خانواده ها، عدم تحقق شروط ضمن عقد، اعتیاد و فقر مالی برآورد شده است.

تویسرکانی گفت: در سال 92 در مجموع 20 میلیون و 616 هزار و 249 سند از سوی دفاتر اسناد رسمی صادر شد که بیشترین اسناد صادره مربوط به وکالت نامه بوده 31 درصد است

روش جدید گوگل برای سرقت اطلاعات شما!



گوگل معتقد است که جریان نگهداری اطلاعات به واسطه بازرسی از دیسکت‌ های ذخیره سازی شرکت کشف شده‌. اعلام این خبر مردم بسیاری از کشور‌ها را نگران کرده است. گوگل به مقامات قول داده که در اولین فرصت این اطلاعات را نابود خواهد کرد، اما تا آن زمان در پی یافتن راهی است که از خطر سرقت آنها جلوگیری کند.


پس از مدت‌ ها کشمکش، گوگل اتهامش را پذیرفته، اما مسئله اینجاست که گوگل ادعا می ‌کند این اتفاق سهوی بوده اما شواهد امر نشان از چیز دیگری دارند. به گزارش پایگاه  zdnet، سرانجام پس از دو سال اختلاف، جلسات دادگاه و جریمه‌ های مالی در فرانسه و آمریکا، گوگل اعتراف کرد که تمام اطلاعات شخصی کاربران (شامل ایمیل و کلمات عبور) را حفظ کرده است. گزارش ها حاکی از آن دارد که گوگل تمامی این اطلاعات را در شبکه‌ های نا‌امن وای ‌فای (Wi-Fi) نگهداری می ‌کند.

گوگل

منبع این خبر، نامه ‌ای عمومی می باشد که از سوی کمیساریای عالی بریتانیا منتشر گشته. گوگل معتقد است که جریان نگهداری اطلاعات به واسطه بازرسی از دیسکت‌ های ذخیره سازی شرکت کشف شده‌. اعلام این خبر مردم بسیاری از کشور‌ها را نگران کرده است. گوگل به مقامات قول داده که در اولین فرصت این اطلاعات را نابود خواهد کرد، اما تا آن زمان در پی یافتن راهی است که از خطر سرقت آنها جلوگیری کند.

نخستین بار دادگاهی در بریتانیا این پرونده را به جریان انداخت و ادعا کرد که گوگل تمامی اطلاعات شخصی کاربران از دسامبر 2010 را در فضایی نا‌امن نگه داشته است. هر چند گوگل این موضوع را پذیرفته، اما همچنان تأکید می ‌کند که این اشتباه سهوی بوده‌ است. اما یکی از مهندسان شرکت گوگل در ارتباط با توانایی‌ هایش برای ذخیره‌ سازی اطلاعات در فضای وای ‌فای اخباری در فضای مجازی منتشر ساخته‌ است که مسئله سهوی بودن موضوع را زیر سۆال برده است.این روند در حالی است که چندی پیش گوگل در جدیدترین گام خود در راستای گسترش سیطره‌ اش بر فضای مجازی و به خصوص شبکه‌ های اجتماعی، یک کمپانی مشهور ارائه دهنده ی خدمات بازاریابی و تبلیغات اقتصادی را خرید.

کمپانی ‌های زیادی از سراسر جهان – از "سیلیکون ‌ولی" تا "سنگاپور" – مشتری این پلت ‌فرم، موسوم به "وایلدفایر" (Wildfire)  هستند. این اقدام گوگل که با هدف تسلط بیشتر بر بازاریابی اجتماعی صورت گرفته است، می ‌تواند بر روی توسعه و بهبود وضعیت تمامی سرویس ‌های ارائه شده از سوی این کمپانی – از گوگل پلاس تا موتور جستجوی گوگل – تاثیر مثبتی داشته باشد.

یکی از مهندسان شرکت گوگل در ارتباط با توانایی‌ هایش برای ذخیره‌ سازی اطلاعات در فضای وای ‌فای اخباری در فضای مجازی منتشر ساخته‌ است که مسئله سهوی بودن موضوع را زیر سۆال برده است

"ویکتوریا رنسم" و "آلاین چارد" بنیان ‌گذاران وایلدفایر نیز در وبلاگ این کمپانی نظر خود در مورد این معامله را این ‌گونه بیان کرده‌اند: "ما معتقدیم پیوستن وایلدفایر به گوگل به مرور زمان به شکل ‌گیری پلت ‌فرمی بهتر برای مدیریت کل فعالیت‌ های تجاری در شبکه‌ های اجتماعی منجر خواهد شد. برندهای تجاری فعالیت‌ های تبلیغاتی خود در سراسر فضای وب و شبکه‌ های اجتماعی چون فیس ‌بوک، توئیتر، گوگل پلاس، پینترست، یوتیوب و لینکدین را از طریق ما به مشتریان خود ارائه می ‌دهند."

گوگل

گوگل که روز به روز فعالیت خود در عرصه‌ های مختلف فضای مجازی را با ارائه سرویس‌ های گوناگون گسترش می ‌دهد، اکنون برای خرید سرویسی 250 میلیون دلار سرمایه‌ گذاری کرده است که بخشی از کاربران آن را برندهای تجاری سراسر جهان تشکیل داده ‌اند و این ‌گونه قصد دارد نبض بازار فعالیت ‌های تجاری در فضای مجازی به خصوص شبکه‌ های اجتماعی را نیز در دست بگیرد. تلاش گوگل برای تصاحب سایت‌ ها و سرویس‌ های محبوب در فضای مجازی و متعاقب آن تحمیل سرویس‌ های دیگر خود به کاربران مدت ‌هاست که آغاز شده و خرید وب‎ سایت "میبو"، محدود کردن سرویس‌ هایی چون "گول ‌ریدر" و تحمیل گوگل پلاس به کاربران جی ‌میل، نمونه ‌ای از این دست اقدامات است.

چندی پیش نیز "لری پیج"، مدیر اجرایی و یکی از بنیان ‌گذاران این کمپانی در سالگرد آغاز ریاستش بر گوگل از تجمیع موتور جستجوی گوگل با دیگر سرویس ‌های این کمپانی چون شبکه ی اجتماعی گوگل پلاس خبر داده بود؛ اقدامی که مشتریان هر یک از محصولات این کمپانی را ناخواسته به کاربر مجموع محصولات اینترنتی-اطلاعاتی گوگل تبدیل می‌ کند.

سال گذشته نیز "جیمز ویتاکر" که سه سال مدیر بخش مهندسی گوگل بوده است، طی اظهاراتی تاکید کرده بود که محصولات گوگل کم کم نابود و بسیاری از آن‌ ها فقط به وسیله ‌ای برای جمع ‌آوری و سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران گوگل تبدیل شده ‌اند.

فرآوری : آزاده مرنی



منابع: ایتنا / گرداب

چت های خاموش و جنسی!

 چت را همه ما تجربه کرده ایم. یاهو،  گوگل و حال  اسکایب، وایبر، تانگو،  واتساپ و... راه های بیش از یک چت ساده را پیش رویمان قرار داده اند.


چت

ضریب نفوذ اینترنت روز به روز در کشور ما در حال افزایش است، طبق آخرین آمار امروز بیش از 45 میلیون نفر ایرانی به اینترنت دسترسی دارند در حالی که 29 میلیون نفر آنان را جوانان تشکیل می دهند.

هم اکنون ضریب نفوذ اینترنت در جهان در هر 100 نفر 39 نفر است و این آمار در ایران 61 نفر است. و همچنین میزان ضریب نفوذ تلفن در دنیا 81 نفر و در ایران 91 نفر است. با افزایش دسترسی کاربران به اینترنت برنامه های گوناگونی نیز ارتباطات افراد با یکدیگر را تسهیل می کنند. شاید زندگی مجازی برخی از ما این روزها شلوغ تر و پرشور تر از زندگی روزمره مان باشد. ساعت آنلاین بودن برخی افراد به کمک  تبلت ها و تلفن های همراه به 24 ساعت می رسد! به ویژه شبکه های اجتماعی و برنامه های ارتباطی اینترنتی در این زندگی آنلاین سهم ویژه ای را دارند. روزی جامعه شناسان و روان شناسان نگران پیامدها و آسیب های ارتباط میان فردی ضربه خورده از پیامک ها بودند که رابطه ها را منحصر به یک پیام چند خطی کرده اند اما این روزها زندگی شخصی افراد در لایه های درونی تر مجازی نسبت به زندگی اجتماعی حقیقی آنها خزیده است.

این زندگی انفرادی را فیس بوک،گوگل پلاس و ایستاگرام از یک طرف، تانگو و وایبر و اسکایپ از طرف دیگر به انحصار خود در آورده اند.

اما انفرادی شدن زندگی اجتماعی افراد و رفتن در لاک خود در میان خانواده در کنار اعتیاد اینترنتی، تنها ایراد ناشی از این زندگی آنلاین نیست بلکه نوع کاربری و رابطه با افراد در فضای مجازی در بیان بهتر نوع فرهنگ زیست مجازی افراد ایرادی است که قسمتی از دومین جرائم اینترنتی کشور که عنوان غیر اخلاقی را یدک می کشد به این موضوع بر می گردد.

در برنامه های جدید حریم خصوصی را تنها افراد دیگر نقض نمی کنند بلکه این خود کاربر است که این حریم را نقض می کند افراد با در اختیار قرار دادن عکس های خصوصی و ...  که گاه هم خلاف عرف و شرع می باشند افراد سو استفاده گر و غرض ورز را وارد زندگی خود می کنند و باز این آغاز چت هایی خاموش و جنسی است

برخی از کلیک ها و لایک های این روزهای کاربران اینترنت در صورت عدم وجود فیلتر شکن به صفحه پیوندها ختم خواهد شد پرنوگرافی آنلاین جدا از جامعه جهانی در ایران نیز رشد و کلیک های مخصوص خود را دارد. ابن غیر از دام های و برخوردهای ناگهانی افراد با لینک های غیر اخلاقی است که چون دام هایی پیش پای کابران قرار می گیرند. پورنوگرافی های آنلاین این روزها محدود به چند سایت نیست بلکه ابعاد پنهان  و خفیف تری نیز دارد.

این روزها چت ها و برنامه های مکالمه فارغ از یک سایت و یا مسنجر یاهو و گوگل تاک گستره وسیعی روی تلفن های همراه اندروید دارد . چت هایی که نه تنها محدودیتهای قبلی را ندارد بلکه می تواند هر چه بیشتر مخاطبان خود را دچار آسیب کند.

چت ها در گذشته دارای آسیب های گوناگونی بودند به جز اتلاف وقت، اعتیاد اینترنتی  و کلاهبرداری ها، روابط پنهان را نیز در میان مکالمات خود داشتند اما حال این آسیب ها در برنامه های جدید شکل های متنوع و گسترده تری به خود گرفته اند. حال شما در برنامه تانگو فقط مکالمه نمی کنید بلکه عکس، مکان حضور  و عکس های خود را هم پیش روی مخاطب قرار می دهید. حتی فراتز از این دیگر خود را محدود به چت نوشتاری نخواهید کرد بلکه تصویر و صدای شما هم ابزاری راحت برای چت های طولانی است.

اگر در چت های گذشته فردی فقط با اسم و عکسی کوچک از خود، به استقبال دیگران در برنامه های چت و اتاق های گفتگو می رفت، و بعضا افرادی هم از این وضع سو استفاده کرده و کلاهبرداری می کردندحال می توان با اطلاعاتی پیش از این میزبان دیگران بود.

ازدواج در چت روم و فیس بوک

اما فارغ از این چت های سو استفاده گرایانه، چت های دوستانه نیز با برنامه های جدید آسیب های خود را بیشتر نمود می دهند.

در گذشته که روابط نامشروع محدود به چت با کامپیوتر های خانگی و لب تاب ها انجتام میشد توسط خانواده بیشتر قابل کنترل بود و خود استرس فضای محیطی خانه مانعی بر سر راه یک ارتباط چند ساعته بود اما حال برنامه چت ها روی گوشی هایی است که کاملا شخصی شده و جز فرد هیچ کس نمی تواند روی آن نظارتی داشته باشد. چت های که در ظاهر خاموش اما ساعت ها مکالمه را در آرشیو خود ذخیره دارند.

درنگاه دیگر بعد از گذشت از فرم چت ها این محتوای آنها است که آسیب های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی را در پی دارد

آسیب محتوایی چت ها در ادامه و فرزند نامشروع آسیب های فرهنگی جامعه است در جامعه ای که مرز روابط محرم و نامحرم باریک شده است و الگوی رفتاری دو جنس مخالف تغییر کرده اند چت راهی برای گسترش و سهولت این آسیب ها می باشد.

در فرهنگ چت این روزها غیر از نوع و میزان آن چهارچوب و قیدی برای موضوع چت هم وجود ندارد. در فضای اینترنت بزرگترین آسیب بی هدف و برنامه  وارد شدن به فضای مجازی است  که بعد ها انواع اعتیاد اینترنتی را برای کاربر فراهم می آورد حال هم چنین چت هایی بین دو جنس مخالف، آن هم در حالت خاموش گاهی رنگ و بوی جنسی می گیرد شاید متن چت ها در ظاهر چنین اشاراتی را در خود نداشته باشد اما با گذر متن کلمات در بطن اینگونه پیام ها پر از آن چیزی که شاید چون محتوای برخی از فیلم های سینمایی بتوان در برای آن اصطلاح سکس پنهان را به کاربرد.شاید دو طرف گفتگو هم آن را درک نکنند اما پیام های غیر مستقیم در حال اثر گذاری خود هستند.

چت ها در گذشته دارای آسیب های گوناگونی بودند به جز اتلاف وقت، اعتیاد اینترنتی  و کلاهبرداری ها، روابط پنهان را نیز در میان مکالمات خود داشتند اما حال این آسیب ها در برنامه های جدید شکل های متنوع و گسترده تری به خود گرفته اند

در برنامه های جدید حریم خصوصی را تنها افراد دیگر نقض نمی کنند بلکه این خود کاربر است که این حریم را نقض می کند افراد با در اختیار قرار دادن عکس های خصوصی و ...  که گاه هم خلاف عرف و شرع می باشند افراد سو استفاده گر و غرض ورز را وارد زندگی خود می کنند و باز این آغاز چت هایی خاموش و جنسی است. برنامه های مکالمه جدید امکاناتی خاصی دارند از جمله شما می توانید کسانی را که از این برنامه استفاده می کنند را تا چند کیلومتری خود پیدا کنید. این عامل تقویت کننده پیامدهای ضد اجتماعی و فرهنگی است . این استفاده نادرست از چت و فرهنگ ضعیف ما در استفاده از اینگونه برنامه ها است که می تواند نه تنها مشکلات اجتماعی و فردی را برایمان به وجود آورد بلکه می تواند مشکلات خانوادگی را هم در پی داشته باشد. آشناهایی های بی مقدمه و فراهم کردن محیط ایجاد اینگونه روابط بارها مسیر خانواده ها را عوض کرده و بذر بی اعتمادی را میان دو زوج پراکنده کرده است و مقصر در این راه کسی جز مایی که در این برنامه ها پچهارچوب برای خود تعریف نکرده ایم، نخواهیم بود. نباید برای جلوگیری از این آسیب ها دولت برخوردهای سلبی  و فیلترینگ را مد نظر قرار دهد بلکه کاربران خود باید نحوه و میزان حضور در برنامه های گفتگو و اتاق های چت را مطابق با فرهنگ ملی و دینی دنبال کنند و نگذارند این برنامه ها با فرهنگ وارداتی خود عواقبی را برای فرد و خانواده به دنبال داشته باشد.

شبکه اجتماعی مایکروسافت!؟



گزارش‌های جدید حاکی است که مایکروسافت درصدد است یک شبکه اجتماعی راه‌اندازی کند و با ورود به بازار شبکه‌های اجتماعی به رقابت با فیس بوک، توییتر و گوگل‌پلاس بپردازد.    


مایکروسافت

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، گمانی‌زنی‌ها حاکی است که مایکروسافت در حال وارد شدن به عرصه شبکه‌های اجتماعی است اما این خبر هنوز از سوی مدیران این شرکت عظیم تایید نشده است.

طبق اخبار دریافتی، مایکروسافت به تازگی سایت Socl.com را خریداری کرده است که از نظر نام سایت بسیار نزدیک به social به معنی “اجتماعی” است.

چند روز پیش مایکروسافت یک صفحه تیزر تبلیغاتی برای یک سرویس به نام Tulalip را میزبانی کرده است. Tulalip نام یکی از قبایل بومی آمریکاست و اساس حکومتشان در نزدیکی دفتر مایکروسافت واقع در ردموند است.

این سرویس خود را در تیزر تبلیغاتی به عنوان یک سرویس که به کاربران امکانات زیر را می‌دهد معرفی کرد: "با Tulalip می‌توانید آسان‌تر از همیشه آنچه را نیاز دارید بیابید و آنچه را می‌دانید به اشتراک گذارید" لینک مربوط به طرز کار آن و گزینه‌هایی برای اتصال از طریق فیس بوک و توییتر نیز در این تیزر وجود دارد.

سرعت گرفتن مایکروسافت برای عقب نماندن از گوگل در بازی جاسوسی از مردم

جمعه همین هفته، CNET گزارش داد که شرکت مایکروسافت هم در یک پروژه جاسوس مأبانه این چنینی برای جمع آوری اطلاعات مکانی افراد دست داشته است.

گمانی‌زنی‌ها حاکی است که مایکروسافت در حال وارد شدن به عرصه شبکه‌های اجتماعی است اما این خبر هنوز از سوی مدیران این شرکت عظیم تایید نشده‌است

 فارس هم در گزارشی به نقل از پایگاه تحلیلی "گلوبال ریسرچ " اینطور آورده است که "دکلان مک کولاگ " در مقاله ای که در این پایگاه نوشته است بخشی را نیز به شرکت مایکروسافت اختصاص داد و نوشت "مایکروسافت اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی میلیون‌ها لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی متصل به شبکه‌های وای فای را در گرداگرد کره زمین جمع آوری نموده و در وب سایت خود در معرض نمایش قرار داده است. ".

یک محقق امور امنیتی نیز با تأیید دسترسی شرکت‌های بزرگ به این اطلاعات گفت: "اطلاعات بسیار متنوع و گسترده‌ای در سایت Live.com وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید موقعیت مکانی دقیق افرادی را که از گوشی‌های دارای برنامه عامل آدروئید، محصولات شرکت اپل و دیگر وسائل متصل به شبکه وای فای استفاده می‌کنند، مشخص کند. ".

مطمئناً چنین اطلاعاتی برای دولت‌هایی که می‌خواهند جنگ سایبری بر علیه تروریسم به راه بیندازند بسیار ارزشمند خواهد بود و دقیقاً به همین علت است که دولت سعی دارد با چنگ و دندان این اطلاعات را از معرض دسترسی عموم دور نگاه دارد.

"مایکروسافت اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی میلیون‌ها لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی متصل به شبکه‌های وای فای را در گرداگرد کره زمین جمع آوری نموده و در وب سایت خود در معرض نمایش قرار داده است."

"شبکه حفاظت از حریم شخصی در محیط الکترونیک " که در جبهه سایبری با دولت می‌جنگد، دادخواستی به دادگاه تقدیم داشته و خواستار دریافت دستورالعمل فوق سری‌ای شده است که بر مبنای آن، رئیس جمهور اختیاراتی را برای ایجاد امنیت سایبری به مقامات آژانس امنیت ملی داده است. هم چنین این شبکه خواستار ارائه توضیحاتی از سوی مقامات آژانس در خصوص مورد به اصطلاح ارزیابی آسیب پذیری اینترنت شده است؛ در این ارزیابی، نقطه نظرات طبق بندی شده مقامات در خصوص نحوه خدشه دار شدن حریم خصوصی اینترنتی توسط آژانس امنیت ملی و همچنین یکی از برنامه‌های این سازمان با عنوان "شهروند کامل " آمده است.