خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

من به همسرم خیانت کردم!



خیانت دیجیتال زمانی اتفاق می ‌افتد که افراد از رسانه‌ های اجتماعی و سایر وسایل ارتباطی الکترونیکی برای خارج شدن از مرزهای ازدواجشان استفاده می‌ کنند. این می ‌تواند شامل چت کردن نوشتاری یا تصویری باشد و یا زمانیکه از طریق ایمیل با کسی غیر از همسرتان ارتباط می ‌گیرید.


توانایی اینترنتی در جهت دسترسی افراد سراسر دنیا به یکدیگر، بدون در نظر گرفتن موقعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ‌شان باعث استفاده زیاد از این تکنولوژی شدهاست و رشد سریع تکنولوژی در عرصه اینترنت مشکلاتی چون خیانت اینترنتی را به دنبال داشته است.

خیانت

قصد اولیه در ارتباط خیانت‌ های احساسی به شکل دوستی شروعو با اعتماد پیش می‌رود و با نزدیک ‌تر شدن به یکدیگر مکالمات خصوصی ‌تر شده، فره متاهل کم کم شخص دیگری را جایگزین همسرش می ‌کند و در نتیجه این صمیمیت ‌ها، فاصله ‌ها بین زوجین بیشتر می ‌شود. وی یکی از دلایل ایجاد ارتباط با فرد دیگر در فضای اینترنتی را عدم ارضاء نیازهای روحی و عاطفی در خانواده دانست که ریشه اغلب این مشکلات خانواده ‌ها را در نبود محبت، رفتارهای عاشقانه، مشکلات اقتصادی می ‌توان خلاصه کرد.

خیانت دیجیتالی

خیانت دیجیتال زمانی اتفاق می ‌افتد که افراد از رسانه‌ های اجتماعی و سایر وسایل ارتباطی الکترونیکی برای خارج شدن از مرزهای ازدواجشان استفاده می‌ کنند. این می ‌تواند شامل چت کردن نوشتاری یا تصویری باشد و یا زمانیکه از طریق ایمیل با کسی غیر از همسرتان ارتباط می ‌گیرید. بخاطر جدایی و دوری جسمی، زوج‌ ها ممکن است این را خیانت واقعی تلقی نکنند اما این باعث نمی ‌شود که این نوع ارتباطات کمتر از ارتباط رودررو خطرساز شود.

سوالاتی که جمع بندی آنها در گزارش علمی وی نشان دهنده آن بود که مشکلات حاصل از فعالیت در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) به نتایج منفی در روابط زناشویی شامل خیانت ذهنی و فیزیکی، جدایی و طلاق منجر می شود

افراد معمولاً از جنبه مجازی شبکه‌های اجتماعی و ارتباط دیجیتال بعنوان توجیهی برای شروع این ارتباطات استفاده می ‌کنند. همین می ‌تواند دلیلی برای احتیاط باشد زیرا این دوری فیزیکی و ارتباط فوری باعث می ‌شود افراد از زندگی روزمره خود جدا شده و درگیر افراد دیگر شوند.

در این راستا و طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته پیرامون معضلات ناشی از شبکه اجتماعی (Social Network) و بررسی و جهت یابی اثرات اجتماعی (Social Impact) این گونه شبکه ها، حاکی از آن است که کاربران فعال در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) دچار مشکلات زناشویی بیشتری نسبت به سایر افراد در جامعه می شوند.

رابطه توییتر و خیانت در تحقیقات علمی دانشگاه میسوری

بر این اساس تحقیقات علمی راسل کلایتون (Russell Clayton) دانشجوی دکترای دانشکده خبر نگاری دانشگاه میسوری (University of Missouri School of Journalism) در نهایت به این جمع بندی منجر شده است که کاربران فعال در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) دچار مشکلات زناشویی بیشتری در یک جامعه می شوند.

خیانت

راسل کلایتون طی این تحقیق، 581 کاربر فعال در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) را در سنین متفاوت مورد بررسی قرار داده و سوالات مفهومی در مورد نحوه استفاده از شبکه اجتماعی توییتر، ساعات استفاده، توییت (Tweets) کردن جستجو در لیست توییت (Twitter Lists) دیگران و خواندن پیام‌های شخصی پرسیده است؛ سوالاتی که جمع بندی آنها در گزارش علمی وی نشان دهنده آن بود که مشکلات حاصل از فعالیت در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) به نتایج منفی در روابط زناشویی شامل خیانت ذهنی و فیزیکی، جدایی و طلاق منجر می شود.

البته راسل کلایتون پیش از این، تحقیقات وسیعی را در مورد شبکه اجتماعی فیسبوک (Facebook) انجام داده بود و طی آن به این جمع بندی رسیده بود که تاثیرات منفی شبکه اجتماعی فیس بوک بر روابط زناشویی با عمر کمتر از 36 ماه به شدت مخرب بوده و اثرات اجتماعی (Social Impact) غیر قابل جبرانی را بر روابط زناشویی در پی خواهد داشت.

اینک از خودتان بپرسید آیا با همسرتان احساس نزدیکی می‌ کنید. اگر اینطور نیست، از خودتان بپرسید آیا خودتان را از نظر احساسی در دسترس او قرار داده‌اید؟ وقتی شبکه های اجتماعی برایتان بیشتر از ازدواجتان حکم سیستم پشتیبانی را پیدا می‌ کند، شما و ازدواجتان در معرض خطر هستید.

به هر حال خیانت در زندگی زناشویی امری ضد اخلاقی است که اثرات آن گریبانگیر فرد خواهد شد و نتیجه کلی آن در آخر چیزی جز شرمندگی نیست همچنین شیوع خیانت در بستر جوامع به خانواده منجر می ‌شود و باعث می شود خانواده که مهد تعلیم و تربیت است،صدمات زیادی را متحمل شود.

منابع: مشرق / باشگاه خبرنگاران / ممتاز نیوز

قیمت و کیفیت اینترنت از نگاه مجلس



مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بررسی میزان قیمت و کیفیت دسترسی به اینترنت در ایران اعلام کرد: در وضعیت کنونی اکثر کاربران اینترنت، از قیمت و کیفیت دسترسی به اینترنت در داخل کشور، ناراضی‌اند و از دو معضل گران‌فروشی و کم‌فروشی پهنای باند دسترسی به اینترنت شکایت دارند.


اینترنت

دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دسترسی مطمئن، ارزان و با کیفیت به اینترنت و خدمات ارتباطی از عوامل اصلی موثر در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهاست و به همین منظور نهادهای بین‌المللی سرعت، کیفیت و قیمت پهنای باند اینترنت را شاخص‌هایی برای مقایسه وضعیت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌دانند. از این رو در کشور ما بر اساس مفاد سند چشم‌انداز، دستیابی به رتبه اول علم و فناوری منطقه هدف گرفته شده و برنامه پنجم توسعه کشور، دستیابی به رتبه دوم منطقه در شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای دولت تکلیف کرده است که وضعیت حال کشور با این اهداف فاصله زیادی دارد.

در وضعیت کنونی اکثر کاربران اینترنت، از قیمت و کیفیت دسترسی به اینترنت در داخل کشور، ناراضی‌اند و از دو معضل گران‌فروشی و کم‌فروشی پهنای باند دسترسی به اینترنت شکایت دارند. این گزارش با بررسی ساختار بازار عرضه و تقاضای توزیع پهنای باند در کشور به بررسی علل گران‌فروشی و کم‌فروشی پهنای باند در اینترنت می‌پردازد.

رشد روزافزون خدمات الکترونیکی و ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت باعث افزایش تصاعدی تعداد کاربران اینترنت در کشور شده است. کاربران برای دریافت خدمات از بستر اینترنت باید از اشتراک اینترنت استفاده کنند. اشتراک اینترنت از طریق شرکت‌های توزیع‌کننده پهنای باند مانند شرکت‌های ندا (PAP)، شرکت‌های استانی مخابرات ایران، شرکت‌های فراهم آور خدمات اینترنت امکان پذیر است.

در وضعیت کنونی اکثر کاربران اینترنت، از قیمت و کیفیت دسترسی به اینترنت در داخل کشور، ناراضی‌اند و از دو معضل گران‌فروشی و کم‌فروشی پهنای باند دسترسی به اینترنت شکایت دارند. این گزارش با بررسی ساختار بازار عرضه و تقاضای توزیع پهنای باند در کشور به بررسی علل گران‌فروشی و کم‌فروشی پهنای باند در اینترنت می‌پردازد

کاربران و مشترکان اینترنت از گران‌فروشی و کم‌فروشی پهنای باند اینترنت شکایت دارند. بررسی‌های این گزارش نشان می‌دهند که هر STMI پهنای باند اینترنت که به قیمت حدود 9 میلیون تومان وارد کشور می‌شود ، با خرید و فروش آن توسط واسطه‌های مختلف مانند شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت‌های ندا، شرکت‌های مخابرات استانی و شرکت‌های فراهم‌آور خدمات اینترنت، نهایتا با احتساب ضریب اشتراک گذاری به قیمت 232 میلیون تومان به دست کاربر نهایی می‌رسد که 25 برابر قیمت اولیه آن است.

گران‌فروشی پهنای باند اینترنت در کشور علل بسیاری دارد. اولا شکاف زیادی میان عرضه و تقاضای پهنای باند به وجود آمده که ناشی از رشد فزایند تقاضا و عدم تامین میزان مورد نیاز است. ثانیا دو مقررات‌گذار برای قیمت‌گذاری پهنای باند وجود دارند که هریک ملاحظات خاص خود را می‌کنند و مستقل از هم، مقرراتی را برای تعرفه‌گذاری و قیمت‌گذاری پهنای باند وضع می‌کنند. ثالثا شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یک شرکت دولتی در جایگاه متصدی، نقش ایفا می‌کند و به عرضه پهنای باند بین‌الملل می‌پردازد.

گران‌فروشی پهنای باند اینترنت تنها معضل این حوزه نیست، بلکه کم فروشی نیز رنج خریداران پهنای باند را افزون‌تر کرده است.

اینترنت

در این گزارش دو معنای کم‌فروشی پهنای باند، یکی به عنوان کمتر بودن سرعت واقعی نسبت به سرعت اینترنت خریداری شده و دیگری به عنوان عدم استمرار خدمت و قطع ارتباط و عدم برقراری ارتباط اینترنت، بررسی شده است.

این کم فروشی‌ها علل مختلفی دارد. به این ترتیب که اولا ظرفیت خریداری شده دروازه‌های بین‌المللی اینترنت با توجه به عرضه آن در داخل کشور و فروش آن به بعضی از کشورهای همسایه، همچنان پایین و کم است.

همچنین هر واحد پهنای باند در بین 8 مشترک به اشتراک گذاشته می‌شود و طبق مصوبه 152 کمیسیون تنظیم مقررات باید حداقل یک هشتم سرعت قرارداد منعقد شده با مشترک تضمین شود، اما در بیشتر مواقع این سرعت از یک دهم میزان تعهد نیز کمتر است.

در همین حال ضابطه مستقل و مشخصی در خصوص کیفیت خدماتی (ادعایی) QOS و کیفیت خدمات تجربه شده QOE توسط کمیسیون تنظیم مقررات تصویب نشده و این استانداردها عملا در کشور اجرا نمی‌شوند. از طرفی هنگام خرید اشتراک اینترنت بین مشتری و شرکت فراهم آور خدمات اینترنت قراردادی منعقد می‌شود که حتی نسخه‌ای از این قرارداد به مشتری داده نمی‌شود و مشتری مدرکی برای پیگیری حقوق قرارداد خود ندارد.

از این رو مرکز تماس کارآمدی از طرف فراهم آورندگان خدمات اینترنت برای پاسخگویی به درخواست‌ها و شکایات مشترکان وجود ندارد؛ همچنین در کشورهای مختلف سامانه‌های نظارتی مانند سامانه حسابداری تماس (برای نظارت بر صورتحساب‌ها)، سامانه مولد آزمون تماس و سامانه ثبات تفصیلی تماس برای نظارت بر عملکرد اپراتورها و شرکت‌های فراهم‌آور خدمات اینترنت استفاده می‌شود که سازمان تنظیم مقررات ایران از این سامانه بی بهره است.

بخش ارتباطات

منبع : خبرآنلاین

مطالبات‌ رهبری‌ از‌ مسۆولان‌ رسانه ملی



دغدغه عدالت را در ذهن‌ها و دل‌های مردم دامن بزنید؛ این کار بسیار خوب است؛ البته سعی شود به جماعت فقیر و تهیدست اهانت نشود و کرامت انسانی آن‌ها از بین نرود...


برنامه و فیلم خنثای بی‌اثرِ بی‌محتوایِ بدون پیام، مطلقاً پخش نکنید
آگهی در صدا و سیمای ایران 180 درصد گرانتر از یورونیوز!

اگر شما برنامه ای را برای این آوردید که این‌جا خالی است، از شنوندگان عذرخواهی کنید و بگویید: شنوندگان! متأسفانه به مدت این یک ساعت، برنامة مناسب شما پیدا نکرده‌ایم؛ این یک ساعت تعطیل. این، خیلی بهتر و پر جاذبه‌تر و منصفانه‌تر است. بعضی از فیلم‌ها ساخته و نشان داده می‌شود که بی‌محتواست... این‌ها را پخش نکنید؛ حتی تولید نکنید.

نوع نمایش شخصیت زن و حجاب

ما بایستی زن را، هم با حجاب نشان بدهیم، هم سرشار از ارزش‌هایی که اسلام و انقلاب برای او در نظر گرفته است؛ یعنی نجابت و عفت زن. مهم‌ترین مسأله، آن گوهر عفت زن، آن عضو اصلی و رکن اساسی خانواده بودن، آن عضو اصلی و رکن اساسی فعالیت‌های جامعه بودن... در فیلم، سریال، شعر ‍ ِ موسیقی، در برنامة خانواده، در برنامة سلام صبح به‌ خیر و در سایر برنامه‌ها،... در اجرا و هم در تهیه برنامه... مجری‌ها هم باید توجه کنند. این کارها باید در رادیو و تلویزیون انجام بشود، ولی نمی‌شود!

موسیقی غربی یا ایرانی

بنده کلاً با موسیقی غربی در رادیو مخالفم. من معتقدم که موسیقی ایرانی می‌تواند به نیازهای شما پاسخ بدهد... شما بگویید ما براساس دستگاه‌ها و ردیف‌های ایرانی، آهنگی می‌خواهیم که باب برنامه‌های علمی باشد... سفارش بدهید. به همین ارکستر بزرگ تهران که متعلق به رادیو تلویزیون است، سفارش بدهید. و از آن‌ها بخواهید بیاورند ... شاید این مراجعات مکرر شما... نوازندگان ما را هم یک خرده‌ای سر شوق بیاورد... برای تهیه و تنظیم آهنگ‌های انقلابی، آهنگ‌های اسلامی و طرح ارزش‌های اسلامی، از بهترین موسیقی‌‌دان‌ها و بهترین خوانندگان استفاده بشود.

طنز فاخر، باعث رشد مردم در عین شادی و نشاط

حجم و کیفیت برنامه‌های طنز در صدا و سیما بالا رفته و بسیار خوب شده است؛ منتها متوجه جهت‌گیری‌ها باشید... طنز بسیار چیز خوبی است؛ من گاهی می‌بینم که به عنوان شاد کردن مردم، فضا را مبتذل می‌کنند. مثلاً اگر می‌خواهند جوک و لطیفه بگویند، لات بازی می‌کنند. لات بازی بد است، هر جا باشد، بد است... طنز را با فکاهی، با شوخی کردن و سبکی کردن اشتباه می‌کنند... طنز یک سخن جدی است که تیزی و تلخی جد، با هنرمندی از آن گرفته می‌شود و چون کار بسیار مهمی است، کار اندیشمندان، نازک اندیشان و برجستگان است... حرف جدی در زیر لعاب نازک اندیشی و نازک گویی و ظریف و لطیف‌پردازی؛ این طنز است.

اگر شما برنامه ای را برای این آوردید که این‌جا خالی است، از شنوندگان عذرخواهی کنید و بگویید: شنوندگان! متأسفانه به مدت این یک ساعت، برنامة مناسب شما پیدا نکرده‌ایم؛ این یک ساعت تعطیل. این، خیلی بهتر و پر جاذبه‌تر و منصفانه‌تر است. بعضی از فیلم‌ها ساخته و نشان داده می‌شود که بی‌محتواست... این‌ها را پخش نکنید؛ حتی تولید نکنید

خبر و تحلیل مناسب

خبرو تحلیل و تفسیری که شما می‌خواهید بدهید، باید با آن زبانی تنظیم شود که فراغ و خلأ ذهنی مردم ما را پر کند. یعنی راننده تا کسی پیچ رادیو را باز کرد، یک خط فکری از شما دریافت کند... البته سیاست‌های ما، با سیاست‌های جوامع سوسیالیستی گذشته، تفاوت دارد. آن‌ها تمام اخبار و حوادث را کانالیزه می‌کردند و حتی دروغ به مردم تحویل می‌دادند. من شنیده بودم و بعد هم خودم دیدم که رادیوهای دایر بین مردم طوری بود که رادیوهای بیگانه را نمی‌گرفت؛ یعنی گیرنده‌ها را دستکاری می‌کردند که کسی نتواند جاهای دیگر را بگیرد! ما این طوری فکر نمی‌کنیم. ما مایلیم که مردم گسترده فکر کنند.

همدردی با فقیران و عدالت طلبی، دوری از اشرافیت و تجملات...

به فضای همدردی با فقیران دامن بزنید... دغدغة عدالت را در ذهن‌ها و دل‌های مردم دامن بزنید؛ این کار بسیار خوب است؛ البته سعی شود به جماعت فقیر و تهیدست اهانت نشود و کرامت انسانی آن‌ها از بین نرود... زندگی اشرافی و تجملاتی پوچ و بیهوده را هم تخریب کنید؛ این زندگی واقعاً در خور تخریب است. زندگی تجملاتی نباید به هیچ وجه ترویج شود؛ بلکه باید تخریب شود و نقطة منفی به حساب بیاید... توجه کنید که ما به فقیر باید عزت نفس و حس مناعت بدهیم و به غنی باید کمک به فقیر را بیاموزیم.

تلویزیون اینترنتی بالاخره آمد

همه فیلم‌های خوب دنیا پیام دارند،‌ مانند آثار چارلی چاپلین...

شما باید حقایق اسلامی و اخلاقی و همچنین ارزش‌های اسلامی را که برترین ارزش‌هاست و هر انسان دارای عقل و انصاف هم آن‌ها را می‌پسندد، در نمایش‌ها و فیلم‌هایتان تبیین کنید. نگویید فیلم سینمایی چنین موضوعاتی را بر نمی‌تابد. همة فیلم‌های خوب دنیا پیام دارند.... چند اثر معروف «چارلی چاپلین» را دیدم و قلباً به این مرد ارادت پیدا کردم. دیدم حقیقتاً کار عظیمی که این مرد کرده، مگر در قالبی به جز قالب هنر ممکن بود؟ با کدام زبانی می‌شود مضمونی را که در «عصر جدید» یا «دیکتاتور بزرگ» است، بیان کرد؟

زیاد شدن مخاطب خوب است، ولی هدف نیست

آمارها نشان می‌دهد که درصد بینندگان تلویزیون و شنوندگان رادیو در این چند سال خیلی خوب افزایش پیدا کرده است؛ ... این کار نباید هدف باشد، بلکه باید ببینید تأثیر این برنامه در مخاطب چیست.

چهره سازی و الگوسازی با دقت ...

در مقولة ادب و هنر یکی از کارهایی که امروز تلویزیون متعهد است، برجسته کردن چهره‌های اسلامی معاصر کارآمد است... به شدت توجه کنید که چهره‌پردازی منفی و ناصالح در صدا و سیما انجام نگیرد. من گاهی دیده ام انسان‌هایی که هیچ ارزش علمی و هنری ندارند، در صدا و سیما با پول مردم چهره‌پردازی می‌شوند؛ چرا...؟ به نظر من علاوه بر این که این «چرا» وجود دارد، «منفی»‌هم هست. این کار، الگو سازی است؛ ما چه کسی را می‌خواهیم الگوی جوان‌ها قرار دهیم؟

نظارت هم باید کیفی باشد، هم کمّی...

نظارت کیفی را فقط به ملاحظات فقهی و شرعی محدود نکنید؛ مثلاً مراقبت کنیم دو هنرپیشه پسر و دختر در خلال بازی دستشان به هم نخورد؛ یا وقتی روی صندلی می‌نشینند، فاصله‌ای بینشان باشد؛ این‌ها حتماً لازم است؛ اما فقط این‌ها نیست؛ باید بر محتوا هم نظارت کیفی باشد. فیلمی که به تهیه کننده داده‌اید تا برای شما بسازد و بیاورد، نظارت کنید چقدر از محتوا برخوردار است.

شما باید حقایق اسلامی و اخلاقی و همچنین ارزش‌های اسلامی را که برترین ارزش‌هاست و هر انسان دارای عقل و انصاف هم آن‌ها را می‌پسندد، در نمایش‌ها و فیلم‌هایتان تبیین کنید

موضوع جنگ، ذخیره‌ای پایان نیافتنی...

معتقدم که موضوع جنگ، تمام شدنی نیست. یعنی ذخیره و گنجینه عظیمی است که تمام نمی‌شود و همیشه می‌شود از آن استفاده کرد... یعنی از جنگ تحمیلی، واقعاً یک عمر و بلکه عمرها می‌شود حرف زد. شما ببینید دیگران از یک حادثة معمولی چقدر برنامه می‌سازند؛ چقدر فیلم تولید می‌کنند و چقدر استفاده می‌کنند. ما جنگی هشت ساله داشتیم... همین کتاب‌هایی که حالا معمول شده بچه‌های بسیجی می‌نویسند... واقعاً هر یک سند ذی قیمتی است که خیلی مسائل با ارزش در آن‌ها وجود دارد... .

با آن کسی که با تفکر اسلامی میانه‌ای ندارد، هیچ رودربایستی نداریم... آن مخاطبی که فرضاً باوراسلامی در قلب او نیست و او این را نمی‌خواهد و این نوع عمل ما و تصرف ما و فعالیت ما را دوست نمی‌دارد، ما با او هیچ رودربایستی نداریم؛ نمی‌پسندد، نپسندد؛ خوشحال نمی‌شود، نشود؛ تلویزیون را می‌بندد، در نهایت ببندد.

بخش ارتباطات

منبع: فارس

واتس‌اپ نیم میلیاردی شد



تعداد کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ به بیش از 500 میلیون کاربر رسید. اپلیکیشنی که چند ماه پیش توسط فیس‌بوک به ارزش 19 میلیارد دلار خریداری شد.


واتس آپ

این درحالیست که مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک بارها گفته است که انتظار دارد واتس‌اپ به یک میلیارد کاربر برسد و در حال حاضر این سرویس در نیمه راه خود است.

واتس اپ سه‌شنبه جاری اعلام کرد که پس از 5 سال راه‌اندازی هم‌اکنون به بیش‌ ‍ از 500 میلیون کاربر دست یافته است.  واتس‌اپ در وبلاگ خود می‌گوید:

در چند ماه گذشته ما به سرعت در برزیل، مکزیک و رسیه رشد کرده‌ایم و کاربران ما نیز روزانه بیش از 700 میلیون عکس و 100 میلیون فیلم در آن به اشتراک‌ می‌گذارند.

این درحالیست که فیس‌بوک در جولای 2010 به 500 میلیون کاربر کمی بیش از شش سال دست پیدا کرد. بنابراین به نظر می‌رسد، رسیدن واتس‌اپ به یک میلیارد کاربر کمی زودتر از فیس‌بوک رخ دهد.

اپلیکیشن جدید فیس بوک



محصول تازه‌ ی تبلیغاتی فیس ‌بوک قرار است در کنفرانس "اف 8" این کمپانی که در روز 30 آوریل برگزار می ‌گردد، رونمایی و معرفی شود. امکان تازه‌ تبلیغات این بزرگ‌ ترین شبکه ی اجتماعی قرار است چیزی مشابه "مو پاپ" در توئیتر و "اد موب" در گوگل باشد.


گزارش‌ های آماری در زمینه کاربرد شبکه‌ های اجتماعی حاکی از این است که در سال جاری میلادی بر 4 میلیارد و 200 میلیون نفر از طریق موبایل ‌هایشان به سایت رسانه‌ های اجتماعی متصل شدند و این استقبال منجر به توسعه 10 میلیارد برنامه کاربردی برای شبکه اجتماعی فیس ‌بوک شده است. جالب است بدانید که 28 درصد بازآوری پیام‌ ها در توئیتر هم ناشی از پیغام "لطفا بازآوری کنید" بوده.

فیس بوک

گوگل ‌پلاس تنها شبکه ‌ای است که توانسته از منظر کیفیت، نظر کاربران فضای مجازی را به خود جلب کند تا جایی که 67 درصد از این کاربران درصدد افزایش فعالیت ‌های خود در این شبکه هستند. در حال حاضر 40 درصد گوگل ‌پلاسی‌ ها، صاحبان برند هستند. شبکه لینکداین هم تنها شبکه‌ ای است که 42 درصد از کاربران آن به شکل منظم، پروفایل خود را آپدیت می ‌کنند.

البته باید توجه داشت که محبوب ‌ترین شبکه ی تصویری در حال حاضر ، اینستگرام است زیرا در هر ثانیه نزدیک به 8 هزار کاربر زیر عکس‌ ها لایک می ‌زنند. یوتیوب هم جزو شبکه‌ های پرمخاطبی است که ماهانه و به شکل منظم، دارای یک میلیارد بازدید کننده می باشد. حائز اهمیت آن که معمولا بازدید زنان از برندهای تجاری در شبکه‌ های اجتماعی بیش از مردان است و 46 درصد از کاربران وب برای خرید‌های اینترنتی، راهی شبکه ‌های اجتماعی می‌ شوند.

آمار تقریبی تعداد کاربران شبکه‌ های اجتماعی:

فیس‌ بوک (facebook): یک میلیارد و 150 میلیون

توئیتر (Twitter): 500 میلیون

گوگل ‌پلاس (Google+): 500 میلیون

لینکداین (LinkedIn): 238 میلیون

اینستگرام (Instagram): 130 میلیون

پینترست (pinterest): 70 میلیون

به زودی فیس بوک امکان تازه، تبلیغات بیشتر و بهتری برای کاربرانی ارائه خواهد کرد که از طریق گوشی موبایل وب‌ گردی می ‌کنند. فیس ‌بوک می ‌خواهد سرویس تبلیغات موبایل مشابه شبکه ‌ی اجتماعی توئیتر را راه‌ اندازی کند

با توجه به آنچه گفته شد اخیرا اخبار به گوش می رسد ، حاکی از این که به زودی فیس بوک امکان تازه، تبلیغات بیشتر و بهتری برای کاربرانی ارائه خواهد کرد که از طریق گوشی موبایل وب‌ گردی می ‌کنند. فیس ‌بوک می ‌خواهد سرویس تبلیغات موبایل مشابه شبکه ‌ی اجتماعی توئیتر را راه‌ اندازی کند.

 این درحالی است که توئیتر هفته ی ‌گذشته سیستم تازه‌ ای از تبلیغات را امتحان کرد که به مدل تبلیغات فیس ‌بوک شبیه است. این سیستم به اپلیکیشن‌ های مختلف این امکان را می ‌دهد که تبلیغات فیس ‌بوکی خود را در تلفن‌ های همراه کاربران نیز به نمایش گذارند.

سایت‌ های خبری مربوط به حوزه‌ ی تکنولوژی می ‌گویند محصول تازه‌ ی تبلیغاتی فیس ‌بوک قرار است در کنفرانس "اف 8" این کمپانی که در روز 30 آوریل برگزار می ‌گردد، رونمایی و معرفی شود. امکان تازه‌ تبلیغات این بزرگ‌ ترین شبکه ی اجتماعی قرار است چیزی مشابه "مو پاپ" در توئیتر و "اد موب" در گوگل باشد.

فیس بوک

این امکان به فیس ‌بوک اجازه می ‌دهد تبلیغات مختلف را برای آن دسته از کاربران که بیشتر از طریق اپلیکیشن فیس ‌بوک و با استفاده از گوشی تلفن همراه خود وب‌ گردی می ‌کنند، گسترده ‌تر و منظم‌ تر کند. به گزارش دویچه وله، در عین‌ حال فیس ‌بوک با این امکان تازه می ‌تواند تبلیغات خود را از سطح اپلیکیشن ‌های خود فراتر برده و سود مالی تبلیغات خود را فزونی ببخشد.

کنفرانس "اف 8" فیس ‌بوک اولین کنفرانس بزرگ این شرکت بعد از سال 2011 خواهد بود و قرار است مارک زاکربرگ، رئیس هیات ‌مدیره‌ فیس ‌بوک در این کنفرانس بزرگ که در سن‌ فرانسیسکو برگزار می ‌شود درباره‌ ی استراتژی ‌ها و برنامه ‌ریزی طولانی مدت شرکت خود سخنرانی کند.

فیس بوک در حال حاضر یکی از بزرگترین، پر مخاطب ترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی می باشد که در 4 فوریه سال 2004 میلادی توسط مارک زوکربرگ راه اندازی شد.

خارجی ها چه سوالاتی درباره ایرانیان و زنان در ذهن شان است؟


خارجی‌ها چه سوالاتی درباره ایرانیان و زنان در ذهن‌شان است؟ (+عکس)

خارجی ها چه سوالاتی درباره ایرانیان و زنان در ذهن شان است؟

چرا زنان ایرانی بسیار زیبا هستند؟

چرا دختران ایرانی زیبا هستند؟

چرا ایرانی ها خودشان را فارس می نامند؟

چرا ایرانی ها کروات نمی بندند؟

ایرانی ها چرا سفیدند؟

ایرانی ها چرا می خواهند انقلاب کنند؟

ایرانی ها چرا عرب نیستند؟

باورتون نمیشه؟

ببینید:

 


چطوری داماد بیل گیتس شوید؟!

چطوری داماد بیل گیتس شوید؟!

چطوری داماد بیل گیتس شوید؟!

پدر: دوست دارم با دختری به انتخاب من ازدواج کنی

پسر: نه من دوست دارم همسرم را خودم انتخاب کنم

پدر: اما دختر مورد نظر من، دختر بیل گیتس است

پسر: آهان اگر اینطور است، قبول است



پدر به دیدار بیل گیتس می رود

پدر: برای دخترت شوهری سراغ دارم

بیل گیتس: اما برای دختر من هنوز خیلی زود است که ازدواج کند

پدر: اما این مرد جوان قائم مقام مدیرعامل بانک جهانی است

بیل گیتس: اوه، که اینطور! در این صورت قبول است



پدر به دیدار مدیرعامل بانک جهانی می رود

پدر: مرد جوانی برای سمت قائم مقام مدیرعامل سراغ دارم

مدیرعامل: اما من به اندازه کافی معاون دارم!

پدر: اما این مرد جوان داماد بیل گیتس است!

مدیرعامل: اوه، اگر اینطور است، باشد

و معامله به این ترتیب انجام می شود


نتیجه اخلاقی: حتی اگر چیزی نداشته باشید باز هم می توانید چیزهایی بدست آورید. اما باید روش مثبتی برگزینید.

۱۶۰ نکته در مدیریت


۱۶۰ نکته در مدیریت

۱۶۰ نکته در مدیریت

- در انجام کارها روی شیوه ای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه تر و بهتری شما را به مقصد برساند.

۲- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین می شود، می توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد.
۳- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری افراد برجسته استفاده کنید.
۴- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارایی کارمندان مؤثر است.

۵- با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه کاری آنها را از بین نبرید.
۶- از مشورت و نظرخواهی با نیروی جوان ابایی نداشته باشید.
۷- با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نکنید.
۸- در به وجود آوردن فضای رقابتی سالم، کوشا باشید.
۹- برای ارتقای سطح دانش کارمندان و افزایش بهره وری آنان، کلاسهای آموزشی ترتیب دهید و از لوازم کمک آموزشی بهره گیرید.
۱۰- دقت کنید که توبیخ کارمند خطاکار، باید متناسب با اشتباهاتش تعیین شود.
۱۱- مطمئن شوید مأمور خریدی که برای سازمان در نظر گرفته اید، علاوه بر کاردانی و رعایت اصول درست بازاریابی، مورد اعتماد، زرنگ و خوش سلیقه نیز هست و همان گونه که بر قیمت کالاها توجه دارد، بر زیبایی و کیفیت آنها نیز اهمیت می دهد.
۱۲- در صورت لزوم با قاطعیت نه بگویید.
۱۳- سعی کنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید.
۱۴- طوری رفتار کنید که دیگران شما را به عنوان الگو انتخاب کنند و آینده کاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم کنند.
۱۵- هرگز در حضور کارمندان با دیگر معاشرین خود، پشت سر افراد بدگویی نکنید.
۱۶- رعایت سلسله مراتب کاری را به مسئولین و سرپرستان گوشزد کنید.
۱۷- برای آزمودن کارمندانتان با آزمایشهای فاقد ارزش و بی اساس، شخصیت آنان را زیر سؤال نبرید.
۱۸- با شروع به موقع جلسات، وقت شناسی را عملاً به حاضرین بیاموزید.
۱۹- برای گیراتر شدن سخنان خود، همیشه چند عبارت کلیدی از بزرگان و افراد برجسته در ذهن داشته باشید و در موقع لزوم آنها را به کار ببرید.
۲۰- در انجام کارها به سه نکته بیش از بقیه نکات توجه کنید: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.
۲۱- انتقاد پذیر باشید.
۲۲- با بی توجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بی ارزش نکنید.
۲۳- با وسواس بیهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهید و به خاطر داشته باشید زمان برای شما متوقف نمی شود.
۲۴- برای حل مشکلات احتمالی، دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهکار تخصصی، هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد.
۲۵- نقش تبلیغات را در سودآوری سازمان نادیده نگیرید.
۲۶- خواسته های خود را واضح و روشن بیان کنید و اطمینان حاصل کنید که کارمندان به خوبی از جزئیات وظیفه ای که به عهده آنان است، مطلع هستند.
۲۷- از هر کس، مطابق دانش و تجربه اش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.
۲۸- وظایف کارمندان را متناسب با توانایی های فیزیکی و حرفه ای آنان تعیین کنید.
۲۹- اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید، بدون هیچ تردیدی سؤال کنید.
۳۰- در موارد بحرانی، خونسردی خود را حفظ کنید و چند استراتژی بحران زدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیش بینی و طراحی کنید تا در موارد لزوم از آنها استفاده کنید.
۳۱- از رفتارهایی که شما را در سازمان عصبی معرفی می کند، پرهیز کنید.
۳۲- انتقامجو نباشید.
۳۳- زمان پیاده سازی تصمیم گیری ها، به اندازه اخذ تصمیمات، مهم است. چون ممکن است اجرای یک نقشه خوب تجاری در زمان نامناسب با شکست روبه رو شود.
۳۴- در مورد چیزی که نمی دانید، به کسی اطلاعات اشتباه ندهید و از گفتن نمی دانم، هراسی نداشته باشید.
۳۵- با محول کردن مسئولیت به کارمندان مستعد و خلاق، زمینه رشد و خلاقیت آنان را فراهم کنید.
۳۶- بدون تفکر و درنگ پاسخ ندهید.
۳۷- نحوه چیدمان میز کارمندان و محل استقرار آنها را طوری انتخاب کنید که افراد فراموش نکنند در محل کارشان هستند و نباید بیش از حد مجاز باز هم به گفت و گو بپردازند.
۳۸- حرفه ای ترین و بهترین حسابدار و مشاور حقوقی را استخدام کنید.
۳۹- به مشکلات مالی افراد توجه کنید و درخواستهای موجه اخذ وام آنان را به تعویق نیندازید.
۴۰- همیشه به خاطر داشته باشید تواضع و متانت بر شکوه شما می افزاید.
۴۱- اگر قاطعیت مدیر با مهربانی توأم باشد، تأثیر شگفت انگیزی بر اطرافیان خواهد داشت و فرمانبری با ترس جای خود را به انجام وظیفه با حس مسئولیت پذیری می دهد.
۴۲- سامانه ای را جهت اخذ پیشنهاد اختصاص دهید و به کارمندان اطمینان دهید که در کمال رازداری به پیشنهادهای مطرح شده رسیدگی می کنید.
۴۳- مطمئن شوید که حق و حقوق دیگران توسط مسئولین و سرپرستان سازمان رعایت می شود.
۴۴- چند ساعت از یک روز مشخص در ماه را به بازدید از سطوح مختلف سازمان و گفت وگوی رودررو با کارمندان اختصاص دهید.
۴۵- در سمینارهای مرتبط با فعالیت خود شرکت کنید.
۴۶- در کمک رسانی های مراسم خیریه پیشقدم باشید.
۴۷- با درایت و زیرکی همیشه در کمین شکار فرصتهای طلایی باشید.
۴۸- صبر و حوصله را از مهمترین ارکان موفقیت تلقی کنید.
۴۹- مسئولیت پذیر باشید.
۵۰- به منظور اطلاع حاصل کردن از مطالب جدید علمی، در چند سایت اینترنتی مرتبط عضو شوید.
۵۱- چند تکه کلام اختصاصی و جالب برای خود انتخاب کنید.
۵۲- تفکر و تعمق قبل از پاسخگویی راحت تر از پیدا کردن چاره ای برای تغییر آنچه عنوان شده می باشد.
۵۳- وقتی می خواهید کاری را به کسی محول کنید، روشی را برای عنوان کردنش انتخاب کنید تا حس مسئولیت افراد برانگیخته شود.
۵۴- علت شکست های سازمانی را تجزیه و تحلیل کنید تا ضمن تشخیص مسیر نادرست، از تکرار آن جلوگیری کنید.
۵۵- با بی اهمیت جلوه دادن کارهای کارمندان، زحمات آنان را بی ارزش نکنید.
۵۶- با انجام ورزشهای فکری، قابلیت های ذهنی خود را تقویت کنید.
۵۷- به هر کس فراخور فعالیت و بازده کاری اش پاداش دهید و با در نظر گرفتن پاداشهای مساوی، حرکت افراد شایسته گروه را کند نکنید.
۵۸- با به کارگیری مشاورین کارآزموده و متعهد، موقعیت بازار کار را تحلیل کنید و استراتژی به کار بگیرید که همیشه یک گام از رقبا جلوتر باشید.
۵۹- اجازه ندهید بار مسئولیت کارمندان بی کفایت و کند بر دوش کارمندان خبره و ساعی تحمیل شود زیرا افراد با درک این بی عدالتی انگیزه خود را از دست می دهند.
۶۰- دانش حرفه ای خود را تا حدی بالا ببرید که در موارد لزوم در مقابل کلیه سؤالات حرفه ای حاضر جواب باشید.
۶۱- زمان استخدام، افراد علاوه بر تست های مقرر شده، تست هایی انجام دهید که مطمئن شوید کسی را که به کار می گمارید، تنبل نیست! زیرا افراد تنبل فشار کاری دیگران را بیشتر می کنند.
۶۲- هنگام دست دادن، دست افراد را محکم و صمیمانه بفشارید.
۶۳- وقتی عصبانی هستید، درباره دیگران تصمیم گیری نکنید.
۶۴- همیشه وقت شناس باشید. برای حضور به موقع، می توانید از ترفند قدیمی ۵ دقیقه جلو کشیدن ساعت استفاده کنید.
۶۵- هرگز امید ارتقا را از زیردستان نگیرید، زیرا به طور یقین، انگیزه آنها برای تلاش از بین می رود.
۶۶- سعی کنید در صورت لزوم در دسترس باشید و شانس حرف زدن را به همه سطوح سازمان بدهید. در این صورت شاید با ایده های درخشانی روبه رو شوید.
۶۷- به کارمندان ساعی و متعهد بگویید که چقدر برای سازمان مفید هستند و شما به آنها علاقه و اعتماد دارید.
۶۸- هیچگاه اجازه ندهید کسی حالت افسردگی و ناامیدی شما را ببیند.
۶۹- به شایعات بی اساس بی توجه باشید و در مورد زیردستان از روی دهن بینی قضاوت نکنید.
۷۰- خشکی جلسات طولانی را با شوخ طبعی قابل تحمل کنید.
۷۱- از سرزنش کردن دیگران در جمع خودداری کنید.
۷۲- برای همه سطوح سازمان حتی خدمه و نامه رسانها احترام قائل شوید.
۷۳- از منشی خود بخواهید روز تولد کارمندان، کارت تبریکی را که توسط شما امضا شده است، برایشان ارسال کند.
۷۴- در موقع امضا کردن نامه ها و مکتوبات آنها را به دقت مطالعه کنید و از امضا کردن آنها، زمانی که حوصله و تمرکز ندارید پرهیز کنید.
۷۵- خوش ژست و خوش بیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید.
۷۶- با قدردانی به موقع از کارمندان، انرژی کاری آنان را افزایش دهید و حسن خلاقیت را در آنان تقویت کنید.
۷۷- موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنید و همیشه متبسم باشید.
۷۸- هرگز برای پیشبرد اهداف کاری خود، دیگران را با وعده های بی اساس فریب ندهید.
۷۹- سعی کنید اسامی کارمندان را به خاطر بسپارید و در حین صحبت کردن با آنان، اسمشان را به زبان بیاورید.
۸۰- همواره به خاطر داشته باشید به کار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمی کاهد.
۸۱- اشتباهات زیردستان را بیش از حد لازم به آنها گوشزد نکنید.
۸۲- امین و رازدار افراد باشید.
۸۳- روی اشتباهات خود پافشاری نکنید و بی تعصب خطاهای خود را بپذیرید.
۸۴- با عبارات کنایه آمیز و نیشدار به دیگران درس عبرت ندهید.
۸۵- با آرامش و خونسردی به حرفهای دیگران گوش کنید و برای صرفه جویی در زمان مرتباً حرف آنان را قطع نکنید.
۸۶- روش محاسبات مالی را تا حدی یاد بگیرید تا قادر به تجزیه و تحلیل های گزارشات مالی سازمان باشید.
۸۷- در جلسات دائماً به ساعت خود نگاه نکنید.
۸۸- به نحوه پوشش و ظاهر خود توجه کنید.
۸۹- تا صحت و سقم مسأله ای روشن نشده، کسی را مؤاخذه نکنید.
۹۰- معاشرین چاپلوس خود را جدی نگیرید.
۹۱- نکات جالب و پندآموز کتابهایی را که می خوانید، در دفتری یادداشت کنید و در موارد مناسب آنها را به کار ببرید.
۹۲- انعطاف پذیر باشید.
۹۳- بدون توهین به عقاید دیگران، با آنها مخالفت کنید.
۹۴- نسبت به قول خود پایبند باشید.
۹۵- در موقعیت های بحرانی بر خود مسلط باشید و نگذارید زیردستان از اضطراب شما آگاه شوند.
۹۶- برای حرف زدن زیباترین و خوش آهنگ ترین الفاظ را انتخاب کنید.
۹۷- ریسک پذیر باشید.
۹۸- نحوه استفاده از نرم افزارهای مرتبط با کار خود را بیاموزید.
۹۹- برای ثبت ایده های درخشانی که ناگهان به ذهن می رسند، همیشه یک قلم و کاغذ به همراه داشته باشید.
۱۰۰- کتابخانه سازمان را به روز کنید و اسامی کتابهایی را که اضافه می شود به صورت لیست منتشر شده در اختیار کارمندان قرار دهید.
۱۰۱- مطمئن شوید ابراز رضایت شغلی افراد به سبب ترس از توبیخ مسئولین و سرپرستان نیست.
۱۰۲- به واسطه مدیر بودن خود، از دیگران توقع بیجا نداشته باشید.
۱۰۳- در اولین فرصت در خاتمه دادن به مشاجرات و کدورتهایی که بین کارمندان پیش می آید، حکمیت کنید و برقرار کننده صلح و آشتی باشید.
۱۰۴- در مصاحبه استخدامی افراد به سوابق کاری آنان توجه و به خاطر داشته باشید کارمند موفق کارنامه ای پربار به همراه دارد.
۱۰۵- از انحصاری کردن خدمات رفاهی سازمان پرهیز کنید و اجازه دهید همه سطوح از این خدمات بهره مند شوند.
۱۰۶- زمان دقیق پیاده سازی تصمیمات اخذ شده را پیدا کنید، چون ممکن است اجرای یک نقشه خوب، در زمان نامناسب با شکست روبه رو شود.
۱۰۷- برای حفظ اطلاعات سازمانی، از بهترین و پیشرفته ترین سیستم حفاظتی استفاده کنید.
۱۰۸- زبده ترین کادر بازاریابی را گردآوری کنید و حتی زمانی که سوددهی سازمان در وضع مناسبی قرار دارد، از آنان بخواهید ریتم فعالیت های خود را کند نکرده و همچنان به صورت جدی ادامه دهند.
۱۰۹- به منظور جلوگیری از تک روی و رقابت های ناسالم، روحیه انجام کار گروهی در سازمان را تقویت کنید.
۱۱۰- از عنوان کردن فرامین غیرقابل اجرا و غیرمنطقی احتراز جویید، زیرا جز خدشه دار کردن شخصیت حرفه ای شما پیامدی ندارد.
۱۱۱- عملکرد افراد را در زمان اضافه کاری کنترل کنید تا بدینوسیله از سوء استفاده افراد ناشایست که به عنوان اضافه کاری در سازمان به انجام کارهای شخصی یا اتلاف وقت می پردازند، جلوگیری شود.
۱۱۲- از نگارش واژه ای که از صحت املای آن اطمینان ندارید، پرهیز کنید و برای حصول اطمینان از نگارش صحیح لغاتی که فراموش کرده اید، همیشه یک فرهنگ لغت در دسترس داشته باشید.
۱۱۳- وقتی در مورد موضوعی محرمانه صحبت می کنید، مراقب استراق سمع دیگران باشید.
۱۱۴- اموال مهم سازمان را بیمه کنید.
۱۱۵- در سلام کردن و ایجاد ارتباط دوستانه پیشقدم باشید.
۱۱۶- مراقب سلامتی خود باشید و هرگز از یاد مبرید عقل سالم در بدن سالم است.
۱۱۷- مطمئن شوید کادر مالی شما به موقع در پرداخت صورت حساب ها اقدام می کنند و پرداختها بنا به دلایل غیرموجه، به تعویق نمی افتد. چون تأخیر در پرداخت ها به اعتبار مالی شما لطمه جبران ناپذیری وارد می کند.
۱۱۸- عیب جو و بهانه گیر نباشید و اجازه ندهید این دو خصلت در شما به عادت مبدل شود.
۱۱۹- هرگز از خاطر نبرید انسان، اشرف مخلوقات است و با درایت و پشتکار می تواند برای هر مشکلی، راه حل مناسبی پیدا کند.
۱۲۰- برخی از بازنشستگان پس از بازنشستگی تمایل به ادامه کار دارند، اگر می خواهید این افراد را به کار بگیرید توجه داشته باشید توانایی و انرژی و یا انگیزه کافی جهت نیل به اهداف سازمانی در این افراد وجود داشته باشد و درخواست کار آنها صرفاً به دلیل رفع نیاز مالی نباشد.
۱۲۱- همواره هوشیار باشید کسی در سازمان جهت حفظ عنوان شغلی و موقعیت خود به عنوان ترمز برای نیروهای فعال و پرانرژی عمل نکند.
۱۲۲- از اشتباهات خود درس بگیرید و آن را به دیگران نیز درس بدهید.
۱۲۳- حتی وقتی موردی پیش آمده که به شدت ترسیده اید، اجازه ندهید اطرافیان از این حس شما مطلع شوند.
۱۲۴- افراد متخصص سازمان را برای اخذ نشریه های تخصصی آبونه کنید.
۱۲۵- هیچکس را دست کم نگیرید.
۱۲۶- حامی ضعیفان باشید و اجازه ندهید حق کسی ضایع شود.
۱۲۷- اگر در جمعی هستید که موضوع مورد بحث را نمی دانید و روشن شدن این امر به اعتبار علمی شما لطمه خواهد زد، لازم نیست با اظهار نظر در مورد آن، عدم آگاهی خود را عیان سازید. می توانید سکوت کنید تا در اولین فرصت به تکمیل اطلاعات خود بپردازید.
۱۲۸- آرام و شمرده صحبت کنید.
۱۲۹- زمانی که از کسی اشتباهی سر می زند، با رفتار صحیح و منطقی او را شرمنده کنید، نه با توهین و ناسزا.
۱۳۰- به اندازه کافی استراحت کنید و اجازه ندهید خستگی و استرس به سلامت روحی شما لطمه وارد کند.
۱۳۱- هر از چند گاهی جلسه ای به منظور پرسش و پاسخ با حضور سرپرستان ترتیب دهید تا از صحبت عملکرد و برنامه های آنان مطمئن شوید.
۱۳۲- سرپرستان و مسئولین، پل ارتباطی مدیریت و کارمندان هستند، تا از استحکام این پل مطمئن نشده اید بی محابا گام برندارید، چون در غیر این صورت ممکن است سقوط کنید.
۱۳۳- کارمندان را تشویق کنید تا با ابتکار در انجام کارهایشان راههایی برای صرفه جویی و پایین آوردن هزینه ها پیدا کنند.
۱۳۴- کتاب قانون تجارت را در دسترس داشته باشید.
۱۳۵- با توجه بیش از حد به افراد خاص، حسادت دیگران را برانگیخته نکنید.
۱۳۶- به دیگران فرصت جبران اشتباهاتشان را بدهید.
۱۳۷- نقاط ضعف و قوت خود را کشف کنید.
۱۳۸- مطمئن شوید هیچ منبع انرژی، بیهوده به هدر نمی رود. برای مثال کسی را موظف کنید تا از خاموش بودن چراغها و بسته بودن شیرهای آب پس از اتمام ساعات اداری و خروج نیروها اطمینان حاصل کند.
۱۳۹- با اولین برخورد، در مورد کسی قضاوت نکنید.
۱۴۰- حس ششم خود را نادیده نگیرید.
۱۴۱- هر کسی را فقط با خودش مقایسه کنید، نه با دیگران.
۱۴۲- برای هر بخش، یک جعبه کمک های اولیه تهیه کنید.
۱۴۳- اعجاز عبارات تأکیدی و مثبت را نادیده نگیرید.
۱۴۴- راحت ترین مبلمان و چشم نوازترین وسایل را برای اتاق خود تهیه کنید و برای استفاده بهینه از فضا و زیبایی محیط از طراحان داخلی کمک بگیرید.
۱۴۵- پنجره ها را مسدود نکنید، اجازه دهید همگان از نور و هوای تازه که ارزانترین موهبتهای الهی هستند، بهره مند شوند. گاهی وزش یک نسیم می تواند آرامش چشمگیری برای محیط به ارمغان بیاورد.
۱۴۶-از انجام هر جابه جایی برای نیروی انسانی در محیط کار، نمی توان نتیجه مطلوب گردش شغلی را حاصل نمود. اگر جابه جایی کارمندان اصولی و حساب شده نباشد، باعث افت راندمان کاری و دلزدگی آنان از کارشان می شود.
۱۴۷- مراقب باشید و اجازه ندهید سرپرستان و مسئولان برای پیاده سازی نظرات شخصی و اجرای فرامین خود، خودسرانه دستوری را به اسم شما اعلام کنند، زیرا در این صورت اگر این دستورات صحیح و قابل اجرا نباشد، از حسن شهرت و محبوبیت شما کاسته خواهد شد.
۱۴۸- سرمایه های مالی، وقت و انرژی نیروی انسانی را با آموزشهای غیرضروری به هدر ندهید. برای هر کسی آموزشی را تدارک ببینید تا بتواند از آن در بهبود بخشیدن کارهایش استفاده کند. در غیر این صورت وقتی فرصتی برای استفاده از این آموخته ها دست ندهد، خیلی زود به ورطه فراموشی سپرده می شود و هرگز تبدیل به یک مهارت نمی شود.
۱۴۹- بی طرفانه راجع به مسائل تصمیم گیری کنید تا زاویه دید شما وسعت پیدا کند.
۱۵۰- با هر نوع بی انضباطی مبارزه کنید.
۱۵۱- روز خود را با خوردن صبحانه ای مقوی آغاز کنید.
۱۵۲- از ایمن بودن آسانسورها و سایر وسایل مهم اطمینان حاصل کنید و اگر احتیاج به تعبیر یا تغییر دارند، بدون فوت وقت اقدام کنید.
۱۵۳- حتی اگر سن شما از کارمندان کمتر است، آنچنان دلسوزانه با مسائلشان برخورد کنید تا لقب “پدر سازمان” را کسب کنید.
۱۵۴- جهت حفظ سلامتی و چالاکی هر روز حداقل ۱۵ دقیقه نرمش کنید.
۱۵۵- در برخی از برنامه ریزی ها و اخذ تصمیمات از کارکنان نیز نظرخواهی کنید تا با این مشارکت صمیمیت بیشتری بین مدیریت و کارکنان برقرار گردد و حس مسئولیت پذیری افراد افزایش یابد.
۱۵۶- از کارکنان بخواهید اگر با مشکلی روبه رو می شوند ضمن اعلام آن مشکل چند راه حل مناسب نیز ارائه دهند.
۱۵۷- گاهی اوقات بدون اطلاع قبلی وارد اتاق کارکنان شوید و شخصاً با آنان به گفت وگو بپردازید.
۱۵۸- با برقراری امنیت شغلی در محیط روحیه کاری افراد را بهبود ببخشید.
۱۵۹- اگر به افراد شخصیت بدهید و با برخوردهای نادرست عزت نفس آنان را پایمال نکنید آنان به مثابه اهرم عمل می کنند و قادر خواهند بود مسئولیت هایی که به عهده آنان است بدون استرس و فشار روحی و با کیفیت بهتری به انجام برسانند.
۱۶۰- مشوق و ترویج دهنده کار تیمی باشید تا هماهنگی و همسویی کارکنان جایگزین رقابت های ناسالم شود.