خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

شبکه اجتماعی مایکروسافت!؟



گزارش‌های جدید حاکی است که مایکروسافت درصدد است یک شبکه اجتماعی راه‌اندازی کند و با ورود به بازار شبکه‌های اجتماعی به رقابت با فیس بوک، توییتر و گوگل‌پلاس بپردازد.    


مایکروسافت

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، گمانی‌زنی‌ها حاکی است که مایکروسافت در حال وارد شدن به عرصه شبکه‌های اجتماعی است اما این خبر هنوز از سوی مدیران این شرکت عظیم تایید نشده است.

طبق اخبار دریافتی، مایکروسافت به تازگی سایت Socl.com را خریداری کرده است که از نظر نام سایت بسیار نزدیک به social به معنی “اجتماعی” است.

چند روز پیش مایکروسافت یک صفحه تیزر تبلیغاتی برای یک سرویس به نام Tulalip را میزبانی کرده است. Tulalip نام یکی از قبایل بومی آمریکاست و اساس حکومتشان در نزدیکی دفتر مایکروسافت واقع در ردموند است.

این سرویس خود را در تیزر تبلیغاتی به عنوان یک سرویس که به کاربران امکانات زیر را می‌دهد معرفی کرد: "با Tulalip می‌توانید آسان‌تر از همیشه آنچه را نیاز دارید بیابید و آنچه را می‌دانید به اشتراک گذارید" لینک مربوط به طرز کار آن و گزینه‌هایی برای اتصال از طریق فیس بوک و توییتر نیز در این تیزر وجود دارد.

سرعت گرفتن مایکروسافت برای عقب نماندن از گوگل در بازی جاسوسی از مردم

جمعه همین هفته، CNET گزارش داد که شرکت مایکروسافت هم در یک پروژه جاسوس مأبانه این چنینی برای جمع آوری اطلاعات مکانی افراد دست داشته است.

گمانی‌زنی‌ها حاکی است که مایکروسافت در حال وارد شدن به عرصه شبکه‌های اجتماعی است اما این خبر هنوز از سوی مدیران این شرکت عظیم تایید نشده‌است

 فارس هم در گزارشی به نقل از پایگاه تحلیلی "گلوبال ریسرچ " اینطور آورده است که "دکلان مک کولاگ " در مقاله ای که در این پایگاه نوشته است بخشی را نیز به شرکت مایکروسافت اختصاص داد و نوشت "مایکروسافت اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی میلیون‌ها لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی متصل به شبکه‌های وای فای را در گرداگرد کره زمین جمع آوری نموده و در وب سایت خود در معرض نمایش قرار داده است. ".

یک محقق امور امنیتی نیز با تأیید دسترسی شرکت‌های بزرگ به این اطلاعات گفت: "اطلاعات بسیار متنوع و گسترده‌ای در سایت Live.com وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید موقعیت مکانی دقیق افرادی را که از گوشی‌های دارای برنامه عامل آدروئید، محصولات شرکت اپل و دیگر وسائل متصل به شبکه وای فای استفاده می‌کنند، مشخص کند. ".

مطمئناً چنین اطلاعاتی برای دولت‌هایی که می‌خواهند جنگ سایبری بر علیه تروریسم به راه بیندازند بسیار ارزشمند خواهد بود و دقیقاً به همین علت است که دولت سعی دارد با چنگ و دندان این اطلاعات را از معرض دسترسی عموم دور نگاه دارد.

"مایکروسافت اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی میلیون‌ها لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی متصل به شبکه‌های وای فای را در گرداگرد کره زمین جمع آوری نموده و در وب سایت خود در معرض نمایش قرار داده است."

"شبکه حفاظت از حریم شخصی در محیط الکترونیک " که در جبهه سایبری با دولت می‌جنگد، دادخواستی به دادگاه تقدیم داشته و خواستار دریافت دستورالعمل فوق سری‌ای شده است که بر مبنای آن، رئیس جمهور اختیاراتی را برای ایجاد امنیت سایبری به مقامات آژانس امنیت ملی داده است. هم چنین این شبکه خواستار ارائه توضیحاتی از سوی مقامات آژانس در خصوص مورد به اصطلاح ارزیابی آسیب پذیری اینترنت شده است؛ در این ارزیابی، نقطه نظرات طبق بندی شده مقامات در خصوص نحوه خدشه دار شدن حریم خصوصی اینترنتی توسط آژانس امنیت ملی و همچنین یکی از برنامه‌های این سازمان با عنوان "شهروند کامل " آمده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد