شرکت
مایکروسافت قانون جدیدی برای تبلیغاتی وضع کرده که کاربر را فریب میدهند و
آنها را به سایتهای مخرب یا دانلود برنامههای کاربردی مضر هدایت
میکنند.
شرکت مایکروسافت قانون جدیدی برای تبلیغاتی وضع
کرده که کاربر را فریب میدهند و آنها را به سایتهای مخرب یا دانلود
برنامههای کاربردی مضر هدایت میکنند.
بنابر گفته مسئولان شرکت
مایکروسافت، در حال حاضر دنیای مجازی با افزایش تبلیغات آنلاینی مواجه است
که ماهیت فریبدهنده دارند. از این رو مایکروسافت با وضع یک قانون جدید به
نام SmartScreen Filter که در IE قرار داده شده است، به کاربران هنگام
مواجه شدن با چنین تبلیغاتی هشدار میدهد.
محققان دریافتند که این
نوع تبلیغات غالباً سعی میکنند تا کاربر را متقاعد کنند کاری مانند مشاهده
یک وب سایت آلوده یا دانلود برنامهای که تأثیر نامطلوب بر روی سیستم
میگذارد، انجام دهد.
شرکت مایکروسافت ابزارهای ارزیابی خود را برای
جلوگیری از تأثیر نامطلوب تبلیغات، بدافزارها و برنامههای ناخواسته
بهروزرسانی کرده است.
شرکت گوگل نیز تغییراتی بهمنظور جلوگیری از
تبلیغات فریبنده و برنامههای ناخواسته در محصولات و سرویسهای خود ایجاد
کرده است. این خط مشی جدید باعث میشود تا مرورگر کروم در هنگام مواجه شدن
با چنین برنامههایی به کاربر هشدار دهد