خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

خدمات رایانه ای ناجی سیستم مشهد 09158044217

مرجع تخصصی فروش فایل فلش و رام های پارسی کوک شده - فروش فایل - جدیدترین فایل فلش های فارسی نایاب و کوک شده فیلمبرداری مجالس و....

گوشی SONY XPERIA XZS رسماً معرفی شد

گوشی SONY XPERIA XZS رسماً معرفی شد

تقریباً عادت کرده ایم که هر شش ماه یکبار، کمپانی سونی دستکم از یک محصول جدید خود رونمایی کند. حالا این کمپانی نسخه ی آپگرید شده ی اسمارت فون Xperia XZ را با نام Xperia XZs  معرفی کرده است. این اسمارت فون در جریان کنفرانس سونی در کنگره بین المللی موبایل در شهر بارسلونا معرفی شد.

زمان عرضه و قیمت Xperia XZs :

Xperia XZs در جریان MWC 2017 معرفی شد که پیش بینی می شود به زودی در کشورهایی مشخص عرضه شود. همچنین، پیش بینی ها حاکی از این است که Xperia XZs در بهار سال آینده و با قیمتی نزدیک به 690 دلار در آمریکا عرضه خواهد شد. این اسمارت فون در رنگ های Iceblue, Black و White برای خریداران موجود خواهد بود.

طراحی و ساخت Xperia XZs :

از آنجا که Xperia XZs در حقیقت آپگریدی برای Xperia XZ است، طبیعی است که ظاهری بسیار نزدیک به آن را داشته باشد. تنها تفاوت در نوع آلومینیومی است که در ساخت دو اسمارت فون استفاده شده است. این دستگاه ظاهری مات و خشن دارد و اندکی هم نسبت به نسل پیشین خود از طراحی نرم تری بهره می گیرد.

Sony Xperia XZs design and build quality
Sony Xperia XZs design and build quality

در بخش جلویی و بخش هایی از قاب پشتی دستگاه از میکس فلز و پلاستیک برای ساخت دستگاه استفاده شده است که دلیل استفاده از این نوع مواد، رد شدن سیگنال از بدنه ی دستگاه می باشد. در حقیقت سونی در ساخت این اسمارت فون از ماده ی ALKALEIDO استفاده کرده است که مقاومت بالاتری نسبت به پلی کربنات دارد و مقدار بیشتری آلومینیوم در ترکیب آن وجود دارد.

Sony Xperia XZs design and build quality
Sony Xperia XZs design and build quality

طراحی XZs به خوبی انجام شده است؛ لبه های دستگاه دارای خمیدگی بسیار کمی هستند و دکمه های دستگاه در محلی طراحی شده اند که دسترسی به آن ها ساده می باشد. لنز دوربین درون یک فریم برآمده جای گرفته است که از افتادن خط و خش بروی لنز در زمان قرار گیری آن بروی سطوح جلوگیری می کند. این قسمت را پیش از این در XZ شاهد نبودیم.

Sony Xperia XZs design and build quality
Sony Xperia XZs design and build quality

نمایشگر Xperia XZs :

در Xperia XZs از یک نمایشگر مشابه با Xperia XZ استفاده شده است. این صفحه نمایش سایز 5.2 اینچ و رزولوشن Full HD را دارا می باشد. همچنین، مکانیستم های مدیریت رنگ نمایشگر شامل Bravia Mobile Engine و X-Reality نیز همانند XZ هستند. در صورتی که پیش از این از دستگاه هایی مانند Z5 یا XZ استفاده کرده باشید، نمایشگر این دستگاه شما را سورپرایز نخواهد کرد.

Sony Xperia XZs display
Sony Xperia XZs display

نرم افزار مورد استفاده در Xperia XZs:

به صورت پیش فرض بروی این دستگاه از اندروید 7.0 نوقا و رابط کاربری Xperia استفاده شده است. بنابر اعلام کمپانی سونی، علاوه بر امکانات جدید، کاربران می توانند از تمامی قابلیت های موجود در رابط کاربری XZ در این نیز دستگاه استفاد کنند.

Sony Xperia XZs software

عملکرد سخت افزاری Xperia XZs:

بخش دیگری که نسبت به Xperia XZ تغییری نکرده است، پردازنده ی دستگاه است؛ برخلاف این که مقدار حافظه ی رم دستگاه به 4 گیگابایت افزایش یافته است. در این اسمارت فون از چیپ اسنپدراگون 820 با بهره گیری از چهار هسته ی پردازشی و 32 گیگابایت حافظه ی داخلی استفاده شده است. حافظه ی دستگاه با استفاده از مموری کارت تا 2 ترابایت دیگر نیز قابل افزایش می باشد.

سیستم پخش صدای Xperia XZs:

از زمان عرضه ی Xperia Z تا کنون، سونی تلاش کرده است تا سیستم صوتی استریو خود را ادامه دهد. Xperia XZs از این قاعده مستثنی نیست. این دستگاه قابلیت پخش فایل های صوتی با کیفیت بسیار بالا را دارا می باشد و از فناوری DSEE HX که امکان بهبود در پخش فایل های MP3 را برای شما فراهم می کند، استفاده می کند. در این بخش نیز شاهد شباهت های بسیاری نسبت به XZ هستیم. البته اگر تغییری هم وجود داشته باشد، باید در بررسی های تخصصی این محصول آن را جست و جو کرد.

Sony Xperia XZs audio
Sony Xperia XZs audio

دوربین Xperia XZs:

تفاوت اصلی که می تواند باعث موفقیت این محصول شود، دوربین آن است که مشخصات مشابهی با Xperia XZ Premium دارد. در این دوربین از یک سنسور سه گانه با رزولوشن 19 مگاپیکسل استفاده شده است که علاوه بر آن، از یک سنسور تشخیص متحرک نیز استفاده شده است. در نتیجه ی استفاده از این فناوری، حافظه ای اختصاصی پیش از ثبت عکس به ذخیره ی Metadata های تصویر اختصاص داده می شود.

Sony Xperia XZs camera
Sony Xperia XZs camera

دوربین بکارگرفته شده در این اسمارت فون به گونه ای طراحی شده است تا بتواند زودتر از کاربر سوژه را شناسایی کرده و اطلاعات آن را جمع آوری کند. در این اسمارت فون از پردازنده ی تصویر Bionz استفاده شده است.

Sony Xperia XZs camera
Sony Xperia XZs camera

با استفاده از پردازشگر تصویر Bionz، امکان استفاده از سنسوری با قابلیت ثبت 960 فرین بر ثانیه با رزولوشن Full HD فراهم می شود. در بررسی های اولیه، عملکرد این بخش بسیار عالی بود. سونی در این اسمارت فون از نخستین سنسور CMOS خود با بهره گیری از سه لایه استفاده کرده است. DRAM مورداستفاده در این دوربین در میان دو لایه ی دیگر قرار گرفته است که می تواند با سرعتی بالا اطلاعات را بازخوانی کند. همچنین، در این دوربین از لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده شده است که می تواند در ثبت عکس و ضبط ویدئو تاثیر مثبتی داشته باشد.

Sony Xperia XZs camera
Sony Xperia XZs camera

باتری Xperia XZs:

سونی برای این اسمارت فون خود از یک باتری 2900 میلی آمپری استفاده کرده است که قول بازدهی دو روزه برای آن داده شده است. در این باتری به خوبی از حالت STAMINA و تکنولوژی Qnovo استفاده شده است که بازدهی دوبرابری نسبت به سایر دستگاه های اکسپریا را برای شما فراهم می کند.

Sony Xperia XZs battery
battery

جمع بندی:

به وضوح در تولیدات اخیر کمپانی سونی می توان مصمم بودن این کمپانی برای به دست گرفتن بازار اسمارت فون ها را مشاهده کرد. Xperia XZs دستگاهی بهبود یافته از نسل Xperia XZ است که قابلیت های مناسبی دارد؛ البته آن را نمی توان جزو بهترین تولیدات سونی دانست. سونی با هدف ادامه ی موفقیت دستگاه های اکسپریا این دستگاه طراحی و تولید کرده است. Xperia XZs دستگاهی با قابلیت ها و امکانات جدید می باشد. برای نمونه می توان دوربین این دستگاه را نام برد که قابلیت های بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد.

شما در مورد Xperia XZs چه فکر می کنید؟ آیا آن را به XZ Premium ترجیح می دهید؟ دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران ناجی  سیستم به اشتراک بگذارید.

کانال ما در تلگرام

https://t.me/najisystem

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد